Anbefalte innlegg

tar det med en drill og juletre vel? :): haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med ETKA som kan se om de finner et delenummer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med ETKA som kan se om de finner et delenummer?

 

jaaaaaaarra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice: ja : "Speed sensor" er det jeg er ute etter, og denne sitter bak på instrumentet (rød sirkel):

IMG_2835ss.jpg

 

Skrik ut dersom du finner nummeret på denne, for jeg trenger den sårt:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice: ja : "Speed sensor" er det jeg er ute etter, og denne sitter bak på instrumentet (rød sirkel):

IMG_2835ss.jpg

 

Skrik ut dersom du finner nummeret på denne, for jeg trenger den sårt:o

 

på hvilken bil, type, år ? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, såklart - surrehode:p VW Golf GTi 16v (PL motor), 1989 modell. Visstnok den samme sensoren på alle Golfer med kjørekomputer og cruisecontrol - de uten noen av delene har ikke denne sensoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åååh gu her var det mye av det samme.. fant ikke spesifikt speed sensorn.. men kanche en av disse 3 bilda hjelper??

 

23mbtk.png

 

scqna1.png

 

ztj00.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppakninga mi er på vei til å ta kvelden. Noen som vet ca. pris på å bytte dette på forskjellige verksteder?

 

:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppakninga mi er på vei til å ta kvelden. Noen som vet ca. pris på å bytte dette på forskjellige verksteder?

 

:(

 

mellom 7 og 10 en plass tror jeg:confused:

 

Sikkert noen som gjør det svart for et par-tre tusen tenker jeg....

 

Eller du kan ta det selv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åååh gu her var det mye av det samme.. fant ikke spesifikt speed sensorn.. men kanche en av disse 3 bilda hjelper??

 

23mbtk.png

 

scqna1.png

 

ztj00.png

Hmm, finner ikke noe som ligner der. Ser ut som de sprengskissene du har lagt ut bilde av tar for seg alt utenom det jeg er ute etter:p Takk for hjelpa uansett, og skrik ut om du skulle finne noe riktig i ETKA sånn plutselig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mellom 7 og 10 en plass tror jeg:confused:

 

Sikkert noen som gjør det svart for et par-tre tusen tenker jeg....

 

Eller du kan ta det selv ;)

 

Ja, er nok noen som gjør det svart. Har hørt med noen som skulle også sjekke litt.

 

Hadde jeg hatt kompetansen og verktøyet så :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skar ha et brukbart juletre hvis en skar borre opp fra 71,6 tell 73,1.. Så ehh, je trur je vil ha nåen som kan dreie det opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skar ha et brukbart juletre hvis en skar borre opp fra 71,6 tell 73,1.. Så ehh, je trur je vil ha nåen som kan dreie det opp.

 

Jeg fikk frest opp senterhullene på noen 20" felger hos en kar oppi Lismarka for noen år siden. Han har eget metallverksted hjemme der han bor. Super flink kar. Han freste opp senterhullene og dreide nye metall senterringer til meg.. Det ble 110% bra!

 

Mener jeg betalte 1200kr for hele jobben. 4 felger og 4 senteringer.

 

Han heter Ole Foss og har mobil nr: 97672056.

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er nok noen som gjør det svart. Har hørt med noen som skulle også sjekke litt.

 

Hadde jeg hatt kompetansen og verktøyet så :)

 

Ja, verktøyet er halve jobben.. Sa brura.. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka akkurat med verksted nå.

 

De skulle ha 10-15k.

Da hadde dem tatt med regreimskifte + evt. sliping av toppen om det måtte til.

 

Dem sa at dem måtte av med hele registeret. Men det har ikke han på audiforums gjort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forskjell på hva et verksted kan tillate seg av snarveger kontra en privatperson..

Jeg tok toppen på en BMW jeg hadde en gang(bombe), da prøvde vi først med toppakninga for å se om jeg kunne berge med bare å bytte den. Da dreit vi i å skru av manifolder eller noe, og bare løsna toppen fra blokka uten å plukke av noe, men bare "brøt litt" for å få klaring til å få pakninga på plass. Det gikk fint det, men toppen viste seg seff å måtte byttes, noe som tok litt mer tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka akkurat med verksted nå.

 

De skulle ha 10-15k.

Da hadde dem tatt med regreimskifte + evt. sliping av toppen om det måtte til.

 

Dem sa at dem måtte av med hele registeret. Men det har ikke han på audiforums gjort?

 

Jeg og en til bytta regreim og toppakning + toppdekselpakning på gamlegolfen min på en 3/4 timer og ett par pils :) Ikke så mye jobb, men mye å huske på :P viktig med momentnøkkel skjønte jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det ser nå ut som at det petter har linka til er toppdekselpakningen og ikke toppakningen? Kan det forsvinne kjølevæske her også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei.

 

Det er vesentlig forskjell på toppakning og toppdekselpakning.. :P

Toppakningen er pakningen mellom blokk og topp, "der hvor alt skjer". Mens toppdekselpakning er bare en pakning mellom toppen og toppdekselet, der skjer ikkeno, bortsett fra et hull til oljepåfylling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei.

 

Det er vesentlig forskjell på toppakning og toppdekselpakning.. :P

Toppakningen er pakningen mellom blokk og topp, "der hvor alt skjer". Mens toppdekselpakning er bare en pakning mellom toppen og toppdekselet, der skjer ikkeno, bortsett fra et hull til oljepåfylling..

 

Okeii, da skjønner jeg. Så hvorfor sier da vang auto at hele registeret må av når han over her ikke har gjort det ?;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han over her, som Petter linka til, bytter bare toppdekselpakning slik jeg kan se, ikke toppakning.

Kamakselen din går tvers gjennom toppen, den er drevet rundt av reg.reima di, altså må nødvendigvis reimhjulet vertfall løsnes fra toppen slik at du får løftet den opp og fysisk byttet toppakningen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han over her, som Petter linka til, bytter bare toppdekselpakning slik jeg kan se, ikke toppakning.

Kamakselen din går tvers gjennom toppen, den er drevet rundt av reg.reima di, altså må nødvendigvis reimhjulet vertfall løsnes fra toppen slik at du får løftet den opp og fysisk byttet toppakningen..

 

Okeii, det var det jeg mente :)

 

Men det er under toppdekselpakningen jeg ser det er litt fuktig da hvertfall.

 

Men frostvæska forsvinner fortsatt og det lufter fortsatt frostvæske av eksosen. Men olja ser fin ut i fargen. HMMM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem det, var ute kikka nå og kjente etter ved toppakningen også. Var nå greit fuktig der også ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.