#5851 Skrevet Mai 15, 2011 tar det med en drill og juletre vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5852 Skrevet Mai 15, 2011 Noen med ETKA som kan se om de finner et delenummer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5853 Skrevet Mai 15, 2011 Noen med ETKA som kan se om de finner et delenummer? jaaaaaaarra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5854 Skrevet Mai 15, 2011 Nice: ja : "Speed sensor" er det jeg er ute etter, og denne sitter bak på instrumentet (rød sirkel): Skrik ut dersom du finner nummeret på denne, for jeg trenger den sårt:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5855 Skrevet Mai 15, 2011 Nice: ja : "Speed sensor" er det jeg er ute etter, og denne sitter bak på instrumentet (rød sirkel): Skrik ut dersom du finner nummeret på denne, for jeg trenger den sårt:o på hvilken bil, type, år ? =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5856 Skrevet Mai 15, 2011 Hehe, såklart - surrehode:p VW Golf GTi 16v (PL motor), 1989 modell. Visstnok den samme sensoren på alle Golfer med kjørekomputer og cruisecontrol - de uten noen av delene har ikke denne sensoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5857 Skrevet Mai 15, 2011 åååh gu her var det mye av det samme.. fant ikke spesifikt speed sensorn.. men kanche en av disse 3 bilda hjelper?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5858 Skrevet Mai 15, 2011 Toppakninga mi er på vei til å ta kvelden. Noen som vet ca. pris på å bytte dette på forskjellige verksteder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5859 Skrevet Mai 15, 2011 Toppakninga mi er på vei til å ta kvelden. Noen som vet ca. pris på å bytte dette på forskjellige verksteder? mellom 7 og 10 en plass tror jeg:confused: Sikkert noen som gjør det svart for et par-tre tusen tenker jeg.... Eller du kan ta det selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5860 Skrevet Mai 15, 2011 åååh gu her var det mye av det samme.. fant ikke spesifikt speed sensorn.. men kanche en av disse 3 bilda hjelper?? Hmm, finner ikke noe som ligner der. Ser ut som de sprengskissene du har lagt ut bilde av tar for seg alt utenom det jeg er ute etter:p Takk for hjelpa uansett, og skrik ut om du skulle finne noe riktig i ETKA sånn plutselig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5861 Skrevet Mai 15, 2011 mellom 7 og 10 en plass tror jeg:confused: Sikkert noen som gjør det svart for et par-tre tusen tenker jeg.... Eller du kan ta det selv Ja, er nok noen som gjør det svart. Har hørt med noen som skulle også sjekke litt. Hadde jeg hatt kompetansen og verktøyet så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5862 Skrevet Mai 16, 2011 her simen: http://www.audiforums.com/forum/showthread.php?t=8418 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5863 Skrevet Mai 16, 2011 Skar ha et brukbart juletre hvis en skar borre opp fra 71,6 tell 73,1.. Så ehh, je trur je vil ha nåen som kan dreie det opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5864 Skrevet Mai 16, 2011 her simen: http://www.audiforums.com/forum/showthread.php?t=8418 tuller du? That's it? Hvorfor sier folk at det der tar så lang tid da? Og hvorfor skal noe sånt bli såpass dyrt på et verksted? Virka da ifølge tråden der ganske fort gjort... ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5865 Skrevet Mai 16, 2011 Skar ha et brukbart juletre hvis en skar borre opp fra 71,6 tell 73,1.. Så ehh, je trur je vil ha nåen som kan dreie det opp. Jeg fikk frest opp senterhullene på noen 20" felger hos en kar oppi Lismarka for noen år siden. Han har eget metallverksted hjemme der han bor. Super flink kar. Han freste opp senterhullene og dreide nye metall senterringer til meg.. Det ble 110% bra! Mener jeg betalte 1200kr for hele jobben. 4 felger og 4 senteringer. Han heter Ole Foss og har mobil nr: 97672056. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5866 Skrevet Mai 16, 2011 Ja, er nok noen som gjør det svart. Har hørt med noen som skulle også sjekke litt. Hadde jeg hatt kompetansen og verktøyet så Ja, verktøyet er halve jobben.. Sa brura.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5867 Skrevet Mai 16, 2011 Snakka akkurat med verksted nå. De skulle ha 10-15k. Da hadde dem tatt med regreimskifte + evt. sliping av toppen om det måtte til. Dem sa at dem måtte av med hele registeret. Men det har ikke han på audiforums gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5868 Skrevet Mai 16, 2011 Det er forskjell på hva et verksted kan tillate seg av snarveger kontra en privatperson.. Jeg tok toppen på en BMW jeg hadde en gang(bombe), da prøvde vi først med toppakninga for å se om jeg kunne berge med bare å bytte den. Da dreit vi i å skru av manifolder eller noe, og bare løsna toppen fra blokka uten å plukke av noe, men bare "brøt litt" for å få klaring til å få pakninga på plass. Det gikk fint det, men toppen viste seg seff å måtte byttes, noe som tok litt mer tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5869 Skrevet Mai 16, 2011 Snakka akkurat med verksted nå. De skulle ha 10-15k. Da hadde dem tatt med regreimskifte + evt. sliping av toppen om det måtte til. Dem sa at dem måtte av med hele registeret. Men det har ikke han på audiforums gjort? Jeg og en til bytta regreim og toppakning + toppdekselpakning på gamlegolfen min på en 3/4 timer og ett par pils Ikke så mye jobb, men mye å huske på viktig med momentnøkkel skjønte jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5870 Skrevet Mai 16, 2011 Men det ser nå ut som at det petter har linka til er toppdekselpakningen og ikke toppakningen? Kan det forsvinne kjølevæske her også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5871 Skrevet Mai 16, 2011 Nei. Det er vesentlig forskjell på toppakning og toppdekselpakning.. Toppakningen er pakningen mellom blokk og topp, "der hvor alt skjer". Mens toppdekselpakning er bare en pakning mellom toppen og toppdekselet, der skjer ikkeno, bortsett fra et hull til oljepåfylling.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5872 Skrevet Mai 16, 2011 Nei. Det er vesentlig forskjell på toppakning og toppdekselpakning.. Toppakningen er pakningen mellom blokk og topp, "der hvor alt skjer". Mens toppdekselpakning er bare en pakning mellom toppen og toppdekselet, der skjer ikkeno, bortsett fra et hull til oljepåfylling.. Okeii, da skjønner jeg. Så hvorfor sier da vang auto at hele registeret må av når han over her ikke har gjort det ?;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5873 Skrevet Mai 16, 2011 Han over her, som Petter linka til, bytter bare toppdekselpakning slik jeg kan se, ikke toppakning. Kamakselen din går tvers gjennom toppen, den er drevet rundt av reg.reima di, altså må nødvendigvis reimhjulet vertfall løsnes fra toppen slik at du får løftet den opp og fysisk byttet toppakningen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5874 Skrevet Mai 16, 2011 Han over her, som Petter linka til, bytter bare toppdekselpakning slik jeg kan se, ikke toppakning. Kamakselen din går tvers gjennom toppen, den er drevet rundt av reg.reima di, altså må nødvendigvis reimhjulet vertfall løsnes fra toppen slik at du får løftet den opp og fysisk byttet toppakningen.. Okeii, det var det jeg mente Men det er under toppdekselpakningen jeg ser det er litt fuktig da hvertfall. Men frostvæska forsvinner fortsatt og det lufter fortsatt frostvæske av eksosen. Men olja ser fin ut i fargen. HMMM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5875 Skrevet Mai 16, 2011 Glem det, var ute kikka nå og kjente etter ved toppakningen også. Var nå greit fuktig der også ;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...