#5876 Skrevet Mai 16, 2011 Glem det, var ute kikka nå og kjente etter ved toppakningen også. Var nå greit fuktig der også ;p Petter linka til toppdekselpakninga ja. Null stress og skifte den, Men er en mer tidkrevende operasjon og skifte topppakninga. Du kan merke at topppakninga er gåen ved og se på oljen om det er kjølevæske der, eller at du har et stort trykk i ekspansjontanken til kjølevæska. At du bruker mye kjølevæske, Blå tykk eksos og at temperaturmålern din kan leve sitt eget liv edit: så er det vanlig( i allefall en fordel) og planslipe motorblokka .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5877 Skrevet Mai 16, 2011 Siden dere driver i mekanikk verdenen nå.. Noen forslag til hvor man foretar seg 120k service på Audi A4 05 modell (TDI) til en grei penge? Dette innebærer da reg.reim skifte. Hørt på Automobilia på Raufoss, men andre forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5878 Skrevet Mai 16, 2011 Og en ting til; Noen med peiling på AAN motor som tar på seg noen timer jobb for feilsøking, finne ut hvorfor den ikke starter og generell sjekk? Evt interesserte kan gjerne sende pm, belønning vil bli gitt dersom positiv framgang på bilen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5879 Skrevet Mai 16, 2011 (endret) Petter linka til toppdekselpakninga ja. Null stress og skifte den,Men er en mer tidkrevende operasjon og skifte topppakninga. Du kan merke at topppakninga er gåen ved og se på oljen om det er kjølevæske der, eller at du har et stort trykk i ekspansjontanken til kjølevæska. At du bruker mye kjølevæske, Blå tykk eksos og at temperaturmålern din kan leve sitt eget liv edit: så er det vanlig( i allefall en fordel) og planslipe motorblokka .. Temperaturmålern til kjølevæska er litt opp og ned ja. Og det lukter frostvæske av eksosen ;p Kan noen fikse en photoshop av bilen til arnstein med alphards? fortfort ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5880 Skrevet Mai 16, 2011 Kan noen fikse en photoshop av bilen til arnstein med alphards? fortfort ! Har alt gjort det Ble som jeg trodde:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5881 Skrevet Mai 16, 2011 Har alt gjort det Ble som jeg trodde:p Fett ja ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5882 Skrevet Mai 16, 2011 Siden dere driver i mekanikk verdenen nå.. Noen forslag til hvor man foretar seg 120k service på Audi A4 05 modell (TDI) til en grei penge? Dette innebærer da reg.reim skifte. Hørt på Automobilia på Raufoss, men andre forslag? Automobilia er vel både veldig flinke og har "rett pris" i forhold til markedet. Så om du skal ha det gjort billigere må du nok kjenne noen som kjenner noen. Jeg vurderer Automobilia til registerbytte på A6'n min også, da kan han gjøre det i arbeidstia mi.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5883 Skrevet Mai 16, 2011 Fett ja ? Neeeei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5884 Skrevet Mai 16, 2011 Siden dere driver i mekanikk verdenen nå.. Noen forslag til hvor man foretar seg 120k service på Audi A4 05 modell (TDI) til en grei penge? Dette innebærer da reg.reim skifte. Hørt på Automobilia på Raufoss, men andre forslag? Værksted med eller uten stempel i boka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5885 Skrevet Mai 16, 2011 Værksted med eller uten stempel i boka? Hehe, vel, på en såpass ny bil er je i utgangspunktet fan av stempel:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5886 Skrevet Mai 16, 2011 Men jeg derimot! Skal hatt justert forstillinga!!! HVOR skal jeg gjøre det? Driter i stempel og er fan av svart betaling! Har gjort det selv engang, men da brukte jeg a4-ark metoden og den var litt slitsom og bruke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5887 Skrevet Mai 16, 2011 Jeg fikk frest opp senterhullene på noen 20" felger hos en kar oppi Lismarka for noen år siden. Han har eget metallverksted hjemme der han bor. Super flink kar. Han freste opp senterhullene og dreide nye metall senterringer til meg.. Det ble 110% bra! Mener jeg betalte 1200kr for hele jobben. 4 felger og 4 senteringer. Han heter Ole Foss og har mobil nr: 97672056. Med fres blir det vel ujamnt så derfor det ble dreid senterringer i tillegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5888 Skrevet Mai 16, 2011 Blir ikke ujamt med fres da, da har man ikke så veldig greie på hva man driver med i tilfelle.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5889 Skrevet Mai 16, 2011 ja man får jo rundmater bord på fresen så blir det jamt men er ju umilig uten det da.. brukte det mye på støren. på børsemaker linja der. verktøymaker også bruker vel det en del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5890 Skrevet Mai 16, 2011 Siden dere driver i mekanikk verdenen nå.. Noen forslag til hvor man foretar seg 120k service på Audi A4 05 modell (TDI) til en grei penge? Dette innebærer da reg.reim skifte. Hørt på Automobilia på Raufoss, men andre forslag? Jeg brukte Automobilia på Raufoss til regreimsbytte på S6'n min slik at jeg kunne få stempel i vognkortet Ellers også hvis jeg ikke gjør det selv så bruker jeg dem. Alltid god service og normale priser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5891 Skrevet Mai 16, 2011 Toppakning er jo ikke så ille det eller Bytta toppakningen på en Ford Mondeo med litt hjelp fra fattern når jeg var 15 tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5892 Skrevet Mai 16, 2011 Men jeg derimot! Skal hatt justert forstillinga!!! HVOR skal jeg gjøre det? Driter i stempel og er fan av svart betaling! Har gjort det selv engang, men da brukte jeg a4-ark metoden og den var litt slitsom og bruke! Autodekk, Strandtorget. 3D apparat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5893 Skrevet Mai 16, 2011 Toppakninga mi er på vei til å ta kvelden. Noen som vet ca. pris på å bytte dette på forskjellige verksteder? Ingen big deal og bytte på 1.8T da, men litt arbeid er det jo....rein skruing. Når toppen først er av bør den planslipes uansett, grunnet stålpakning da er du ihvertfall på den sikre siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5894 Skrevet Mai 16, 2011 Med fres blir det vel ujamnt så derfor det ble dreid senterringer i tillegg? Neinei, ble jamt som faan med fres. Men jeg hadde prøvd å frese opp selv på forhånd med en liten håndfres serru, og da kom jeg litt ut av senter slik at han måtte frese litt større senterhull en nødvendig. Derav måtte jeg ha senterringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5895 Skrevet Mai 16, 2011 OK, først: Du som kastet deg uti veien foran meg på Lena i stad, hvor du egentlig har vikeplikt, med en svart Mercedes Vito med noe firmareklame på: Dra til helvete! Du står ikke så veldig høyt hos meg når du attpåtil bremser for å bruke mest mulig tid over når du ser at jeg må bråbremse for deg. Og etter det retter du finger til meg, du som har vikeplikt og attpåtil måtte kjøre over i den andre fila ettersom du skulle til venstre fra krysset? Neste gang får du ikke bare høre "jævla rasshøl" på en pen og pyntelig måte, det skal jeg virkelig love deg. Jeg har null interesse av å kræsje Golfen bare fordi du ikke har tålmodighet til å vente til det er klart. Bare synd jeg ikke fant deg i Lena etterpå, for da skulle du hørt noen grøvere gloser enn du hørte av meg første gangen! For det andre: Du som jeg møtte i Kolbu som kjørte en diger trailer med en diger henger etter, som kutter venstresvinger mens du ligger å presser lastebilen på fartsperra: Du kan også dra til helvete, og du kan også være glad for at jeg hadde det litt travelt og ikke hadde tid til å snu. Hverken interessert i å miste livet mitt eller å kræsje Golfen fordi du kjører tulling på smale bygdeveier! Jævla idioter!! Og ja, jeg gjør nok mine feil i trafikken jeg også, men det får da være måte på til tullkjøring. Sånn, da var det ute. Noe moro som skjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5896 Skrevet Mai 16, 2011 (endret) ja man får jo rundmater bord på fresen så blir det jamt men er ju umilig uten det da.. brukte det mye på støren. på børsemaker linja der. verktøymaker også bruker vel det en del. Mulig det har skjedd en del etter at du gikk børsemakerlinja, og jeg gikk jo skole i samme bygget og vet at i 96 så var det allerede da ganske utdatert utstyr der inne.. Var det lenge etter det du gikk der? Men der jeg jobba før som industrimekaniker, der hadde vi et fresehode hvor vi kunne montere skjær som på en måte ble som et innvendig dreistål. Så det dreistålet roterte da rundt og rundt som et vanlig fresehode, og man kunne da i dette verktøyet justere diameteren med en lett justeringsarm som sto i ro og ikke fulgte fresehodet rundt og rundt.. Litt klønete forklart, men det finnes altså ganske mye fiffig verktøy som vi ikke ble introdusert for på Støren.. Edit: Gadd ikke lete så lenge, men her er vel omtrent samme prinsippet som jeg snakket om, uten at jeg leste denne og satte meg inn i produktet så grundig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5897 Skrevet Mai 16, 2011 (endret) mye rart etter veien desverre skjønner aggresjon din mads!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5898 Skrevet Mai 16, 2011 Ja, det er liksom ikke måte på om dagen:( To folk har nesten kollidert med meg i den samme rundkjøringa på to dager på rad, for begge to gjorde den samme feilen og ikke overholdt vikeplikten sin, for de trodde tydeligvis at det var blitt fletteregel i rundkjøringer:p Blæh:nana: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5899 Skrevet Mai 16, 2011 Faen å mye rart det er ja! Skjer i kveld a? : ) Hamar noen?: ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5900 Skrevet Mai 16, 2011 Jeg for min del drar tøflene godt på og frøkna inn i armkroken for å se en film eller noe snart.. Så blir nok ikke Hamar på meg vertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...