Anbefalte innlegg

Japp, har jobbet snart 3 uker jeg nå agitt :) Skal jobbe ut denne uka så har jeg 1 uke feri igjen :D

Sitter på transport kontoret om dagen så jobber fra 05:00 til 16/17 tia hver dag nå... $kah-tjhing$ ;)

Har du ferie Stig Arne?

Jeg har ferie ja.. Så jeg kjører trailer for tia :-)

Skal kjøre ut neste uke så er det raufoss igjen..

Kanskje du skulle ordna noen fine lass til meg da! hehe :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den "piggen" er egentlig en slik justeringsanordning for stivhet i demperene dine, men jeg skal nesten banne på at de er enten fastrustet eller rett og slett ute av funksjon..

ah ok,da får jeg kjøre innom østmo`n i morgen og se om dem har tatt ferie enda,så dette blir fikset fortest mulig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har muttertrekker jeg stian. Tenker det holder å skru på mutteren skikkelig igjen.

Synd jeg ikke viste det før stig arne, for jeg har hatt flere lass til diverse monter butikker hvor vi ikke trenger kran;) Men nå har jeg snart ferie :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skrudde igjen begge mutterne med skralle i dag,den ene kunne jeg nok ha skrudd av med hånda:p

så dro jeg nedpå døgnvillauto,så skrudde dag mutterne til skikkelig med muttertrekker,han sa at dette problemet ofte kom om mutterne ikke ble skrudd til skikkelig første gangen,så han anbefalte meg og følge med på dem.

han syns det var rart at gjengepartiet var så kort,er ikke mere en par gjengerunder over mutteren,er dette vanlig på coilovers?

kanskje noe av smellingen ved kjøring i dumper blir borte nå: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er hjullagra bytta og lyden er borte:D. Endelig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vel over en cm med gjenger om ikke mere på mine coils. Så spørs om det er noe feil under der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du ser der er ett vanlig problem på FK sine dempere desverre.. slet med mine på mk4en jeg hadde og vet jeg strammet disse når glenn eide den og mener og jeg ba joakim gjøre det samme.

Han som kjøpte min fikk ny på reklamasjon, men tror vel kanskje dette er litt sent nå.

Strammes med loctite evt låsebolt? Spør håkon sandberg om tips.. han som selger disse settene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får bytte fjærbeinslagrene sammen med litt annet div som må byttes senere i år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du ser der er ett vanlig problem på FK sine dempere desverre.. slet med mine på mk4en jeg hadde og vet jeg strammet disse når glenn eide den og mener og jeg ba joakim gjøre det samme.

Han som kjøpte min fikk ny på reklamasjon, men tror vel kanskje dette er litt sent nå.

Strammes med loctite evt låsebolt? Spør håkon sandberg om tips.. han som selger disse settene.

ok,får ta en sjekk hver måned,og kjøpe meg en kompressor og muttertrekker,føler ikke for og bruke 10k på nytt senkesett,da dette fungerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den, men loctite å låsemutter så er det vel gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk over de en gang jeg også, men var ikke så mye å få strammet, så spørs om det satt bra enda da etter at du gjorde det Joachim.. hvilken side var det det ikke var no særlig med gjenger? for den venstre demperen ble jo byttet på verksted i fjor høst, siden den som satt der begynte å bli sliten :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk over de en gang jeg også, men var ikke så mye å få strammet, så spørs om det satt bra enda da etter at du gjorde det Joachim.. hvilken side var det det ikke var no særlig med gjenger? for den venstre demperen ble jo byttet på verksted i fjor høst, siden den som satt der begynte å bli sliten :P

begge mutterne var løse,men den som var på høyre(pasasjerside) side,kunne man nok ha skrudd av med fingrene,den andre satt fast,men med muttertrekkeren så fikk man vel skrudd mutteren ned 5-6mm tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmhm, kan hvertfall ikke være demperen det er noe feil med, siden den er så og si ny.. og bilen ikke ble brukt i vinter. Finni no felger a? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke lett så mye etter felger,blir så jeg venter til neste sommer tenker jeg,har akkurat brukt 10k på bilen,og blir nok fort 15k til høsten igjen,da blir det service,og bytte av de delene som ble anmerket på tilstandsrapporten.

så blir det nok enten ny frontfanger,eller lakkering av den som sitter der,men tror det fort blir billigere og kjøpe ny fanger,og lakkere den,ettersom gamle fangeren må strippes helt ned.

+ at det skal bygges anlegg i den nå snart,håper det blir start til neste uke eller noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke lett så mye etter felger,blir så jeg venter til neste sommer tenker jeg,har akkurat brukt 10k på bilen,og blir nok fort 15k til høsten igjen,da blir det service,og bytte av de delene som ble anmerket på tilstandsrapporten.

så blir det nok enten ny frontfanger,eller lakkering av den som sitter der,men tror det fort blir billigere og kjøpe ny fanger,og lakkere den,ettersom gamle fangeren må strippes helt ned.

+ at det skal bygges anlegg i den nå snart,håper det blir start til neste uke eller noe.

okay.

nice :) Må få høre på det når det blir ferdig da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må få til det,venter bare på innbydelsen fra bjørnar jeg,så blir det nok bra lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på kiel fergen å koser meg :) koselig med en liten tysklands tur ;): rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på kiel fergen å koser meg :) koselig med en liten tysklands tur ;): rock :

Vært med samme båten selv.. Fin tur og fin by...

Får ikke bli kasta på glattcelle da:p.. god tur;)..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel bare ta det litt pen i kveld siden jeg må kjøre hjem fra oslo på morgen kvisten: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe problemer med dette, men: klø : Skrudd det på og av flere ganger, og kjørt 40 000km uten noe tull med at det løsner på Silverline X settet som er på Passaten. Spørs om noen ikke hadde voldtatt gjengene med altfor kraftig muttertrekker/altfor lang latmannsarm på det settet du hadde:p Blir det strammet riktig første gangen, skal det ikke løsne.

Men Stian, har du to forskjellige dempere foran?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke,har ikke sjekket det,men det kan vel kanskje joakim svare på:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene har stivhetsjustering, den andre ikke, så noe annerledes er det ihvertfall:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han skrev litt tidligere i tråden at han skiftet ene demperen i fjord engang,så da kjøpte han sikkert ikke maken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang, det at mutteren på toppen løsner har jeg heller ikke vert borti ;) har hatt fk silverline på 2 biler nå og det følger med låsemutter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bare og bruke en vanlig låsemutter?eller er det en spesiell mutter som skal sitte der,034 har ikke låsemutter,de har kun vanlig mutter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.