#11151 Skrevet November 17, 2011 Nei det er ugreit det der gitt.. Du får hilse frøkna og si at hjorten enten berga godt og drar fitte som bare F med den nær-døden historien sin, eller så sovna den stille og rolig inn i løpet av natta. Ikkeno å tenke på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11152 Skrevet November 17, 2011 Nei det er ugreit det der gitt.. Du får hilse frøkna og si at hjorten enten berga godt og drar fitte som bare F med den nær-døden historien sin, eller så sovna den stille og rolig inn i løpet av natta. Ikkeno å tenke på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11153 Skrevet November 17, 2011 vil dette si at jeg ikke har sjangs til å motta den faens snusem, på grunn av at den er forbudt? eller går det hvis jeg fikser en bedrift osv. for det kan jeg gjøre lett... men om er ingen vits hvis det ikke går uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11154 Skrevet November 17, 2011 vil dette si at jeg ikke har sjangs til å motta den faens snusem, på grunn av at den er forbudt? eller går det hvis jeg fikser en bedrift osv. for det kan jeg gjøre lett... men om er ingen vits hvis det ikke går uansett. Fader så kopete, hvorfor skal det være lov å kjøpe med seg snus fra sverige men ikke bestille via nettet ?? Jeg som hadde trua på at jeg skulle få kjøpt meg hawken nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11155 Skrevet November 17, 2011 så da går det ikke da, i og med at den er forbudt.... la oss nå si at jeg bare lar denne bli sendt tilbake,. og jeg har en bekjent i USA i øyeblikket. kan han pakke ned eks 5 snus pakker og sende den til meg, eller vil den bli sjekket og stoppet også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11156 Skrevet November 17, 2011 så da går det ikke da, i og med at den er forbudt.... la oss nå si at jeg bare lar denne bli sendt tilbake,. og jeg har en bekjent i USA i øyeblikket. kan han pakke ned eks 5 snus pakker og sende den til meg, eller vil den bli sjekket og stoppet også? Du kan jo ha flaks Vet om en viss utvekslingsstudent på Ringsaker vgs som fikk tilsendt ''medisiner'' Gjemt i glass med peanøttsmør fra statene så er nok ikke alt som blir scannet, men sjansen er nok stor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11157 Skrevet November 17, 2011 Du kan jo ha flaks Vet om en viss utvekslingsstudent på Ringsaker vgs som fikk tilsendt ''medisiner'' Gjemt i glass med peanøttsmør fra statene så er nok ikke alt som blir scannet, men sjansen er nok stor faen altså . ( dunno hvordan jeg skal få det til. hawken er vist ikke lov så han studenten vet jeg om : p "medisiner" JAAA. hahahaha : p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11158 Skrevet November 17, 2011 Jeg får med ujevne mellomrom tilsendt pakker fra usa fra ei venninne som har bosatt seg i Austin Texas, enda ikke vært borti at noen har åpna de pakkene.. Det vet jeg fordi ho alltid sender bilder av pakkene før ho sender de, aldri sett noen brutt teip eller noe. Og er det ikke sånn at pakker som åpnes skal merkes med at de har vært åpnet? Eller er det tullball fra min side? Nå skal det sies at jeg aldri har innført noe ulovlig via denne venninna mi.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11159 Skrevet November 17, 2011 Jeg får med ujevne mellomrom tilsendt pakker fra usa fra ei venninne som har bosatt seg i Austin Texas, enda ikke vært borti at noen har åpna de pakkene.. Det vet jeg fordi ho alltid sender bilder av pakkene før ho sender de, aldri sett noen brutt teip eller noe. Og er det ikke sånn at pakker som åpnes skal merkes med at de har vært åpnet? Eller er det tullball fra min side? Nå skal det sies at jeg aldri har innført noe ulovlig via denne venninna mi.. Kanskje hun kan sende over noen snus bokser da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11160 Skrevet November 17, 2011 Jeg får med ujevne mellomrom tilsendt pakker fra usa fra ei venninne som har bosatt seg i Austin Texas, enda ikke vært borti at noen har åpna de pakkene.. Det vet jeg fordi ho alltid sender bilder av pakkene før ho sender de, aldri sett noen brutt teip eller noe. Og er det ikke sånn at pakker som åpnes skal merkes med at de har vært åpnet? Eller er det tullball fra min side? Nå skal det sies at jeg aldri har innført noe ulovlig via denne venninna mi.. De blir scannet tror jeg, så hvis de ikke mistenker at det er noe som ikke er lov så lar de det passere.. hvertfall det jeg har sett på TV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11161 Skrevet November 17, 2011 står dette ang import av snus på tollvesenet sine sider: Forenklet fortolling av alkohol og tobakk eller snus. Satser for forenklet fortolling av alkohol og tobakk Vare Mengde... inntil 500 gram 270 kr. pr. 100 gram Snus og skråtobakk 110 kr. pr. 100 gram Publisert: 27.07.2011 Import av tobakksvarer, inkludert snus, til privatpersoner. Strenge bestemmelser for import av tobakksvarer, inkludert snus, til privatpersoner. Restriksjoner ved eksport av snus. I bestemmelsene for import av snus til privat person, stilles det svært strenge... må være minst 18 år for å få lov å kjøpe snus (Lov om vern mot tobakksskader, § 5) alle Oppdatert: 22.06.2009 så da skal det være lov og importere,men det er jo litt avgifter da:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11162 Skrevet November 17, 2011 ja det er jo greit. men øverst der står det forbudt snus. jeg tror ikke at den snusen er lov i norge ama,.. : ) så tror ikke dette går? skal ringe inn i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11163 Skrevet November 17, 2011 Bare jeg som ser ironien i dette..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11164 Skrevet November 17, 2011 Bah, godt å være hjemme igjen, gitt:p På H7 xenon, den ekstra kontakta på pæra (lik som den man plugger inn i ballasten/tenneren fra ledningsnettet med reléet), hva er denne til? Skal jeg drite i å koble til den fra pæra og bruke relé og hele pakka, eller skal jeg gi blanke i den fra det nevnte ledningsnettet og selve ledningsnettet med relé? Kit fra VVME, og det er bare fulltlys jeg skal bruke det til. Kan da neppe være meningen at man skal bruke det uten relé (da fungerer det vel ikke?), så regner med at den kontakta fra pæra er hvis man skal koble til flere pærer. Riktig? Hvis noen skjønner forklaringa, da:p Ingen som hadde et svar på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11165 Skrevet November 17, 2011 Monterte et xenon kitt fra de her om dagen og hadde ikke noen ekstra kontakt på mitt H7 sett. Alt skal kobles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11166 Skrevet November 17, 2011 For alle som ikke helt forstår grekernes økonomi, her er en analyse : En turist går inn på et hotell i en liten gresk by. Han legger 300 euro på disken i resepsjonen og går opp for å se på rommet... Hotelleieren tar pengene og springer til slakteren og betaler fakturaen sin.... Slakter`n tar pengene og betaler bonden for det kjøttet han kjøpte på kreditt...Bonden løper til bensinstasjonen og betaler bensinen han har krita til traktorn sin... Eier`n av bensinstasjonen tar pengene og betaler gjelda si til byens gledespike... Hun går til hotellet og betaler 300 euro som hun skylder for "arbeidsværelset" sitt... Hotelleieren legger pengene på disken. Turisten kommer ned trappa til resepsjonen. Han liker ikke rommet, så han tar de 300 euroene og går. Ingen har tjent så mye som et rødt øre, men hele byen er gjeldfri og fremtiden ser lys ut for tilfellet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11167 Skrevet November 17, 2011 Monterte et xenon kitt fra de her om dagen og hadde ikke noen ekstra kontakt på mitt H7 sett. Alt skal kobles. 55w eller 35w du kjøpte, da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11168 Skrevet November 17, 2011 For alle som ikke helt forstår grekernes økonomi, her er en analyse : En turist går inn på et hotell i en liten gresk by. Han legger 300 euro på disken i resepsjonen og går opp for å se på rommet... Hotelleieren tar pengene og springer til slakteren og betaler fakturaen sin.... Slakter`n tar pengene og betaler bonden for det kjøttet han kjøpte på kreditt...Bonden løper til bensinstasjonen og betaler bensinen han har krita til traktorn sin... Eier`n av bensinstasjonen tar pengene og betaler gjelda si til byens gledespike... Hun går til hotellet og betaler 300 euro som hun skylder for "arbeidsværelset" sitt... Hotelleieren legger pengene på disken. Turisten kommer ned trappa til resepsjonen. Han liker ikke rommet, så han tar de 300 euroene og går. Ingen har tjent så mye som et rødt øre, men hele byen er gjeldfri og fremtiden ser lys ut for tilfellet... Mindfucker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11169 Skrevet November 17, 2011 55w eller 35w du kjøpte, da? 35watt, men er likt det. Hvertfall var det likt som 55watt som jeg monterte for 2 år siden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11170 Skrevet November 17, 2011 Fader a' Den store kontakta man ser på pæra her, den har jeg både på pæra og ledningsnettet: Altså den som skal plugges inn i tenneren/ballasten: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11171 Skrevet November 17, 2011 Fader a' Den store kontakta man ser på pæra her, den har jeg både på pæra og ledningsnettet: Altså den som skal plugges inn i tenneren/ballasten: klø : Hmmm. Tror du må ta et bilde av dette? Var som sagt bare å koble alle kontaktene og kabelskoene inn i orginalstikkeren til pæra så var alt i orden. Uten at det ble noe til overs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11172 Skrevet November 17, 2011 Jeg har kobla noen xenon-kit de siste åra og skjønner ikke hva du mener.. Ta bilde av kitet ditt da, og line det opp i koplingsrekkefølge så får vi vel hjulpet deg tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11173 Skrevet November 17, 2011 Bilder kommer om noen få minutter: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11174 Skrevet November 17, 2011 (endret) Goodie, da venter jeg på det.. Edit: Men et kvarter er mer enn få minutt, så da regner jeg med andre løser gåten din, for jeg må vike fra forumet litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11175 Skrevet November 17, 2011 Bilder kommer nå - ting tar tid, veit du;) Her er det som er logisk koblet til, sett bortfra kontakta jeg har både på pære og det ekstra ledningsnettet (drit i ledningsnettet som ligger i bakgrunnen): Ledningsnettet med to kontakter som passer i tenner/ballast (samme som pærene har) : De kontaktene fra pærene går gjennom denne proppen (svart og blå ledning): Det er forsåvidt bare en løs kontakt, og sånn ser ledningene ut i enden av den store kontakta på pæra: Disse kabelskoene på ledningnettet gjorde meg bare enda mer forvirret, noe av grunnen til at det tok litt ekstra tid å få ut bildene: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...