#12451 Skrevet Januar 15, 2012 Ganske mye mer jobb bak på 4motion i forhold til framhjulstrekk, framhjulstrekk er jo superenkelt bak, men mer skruing på 4motion, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12452 Skrevet Januar 15, 2012 Minst mulig Neida.. blir vel sikekrt enige om det vil jeg tro Er itte lengi om dætta du Ola? Spørs å vanskelig det er det;) Ganske mye mer jobb bak på 4motion i forhold til framhjulstrekk, framhjulstrekk er jo superenkelt bak, men mer skruing på 4motion, Hvor mye er det snakk om da? Ca en time eller to ekstra?: ) Vanskelig skruing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12453 Skrevet Januar 15, 2012 en je kjenner som monterte på 4motionen je hadde, å veit han brukte ganske lang tid bak, så usikker på hvordan det er:) veit bare at på fwd er det knallenkelt:) men mere jobb på 4motion 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12454 Skrevet Januar 15, 2012 en je kjenner som monterte på 4motionen je hadde, å veit han brukte ganske lang tid bak, så usikker på hvordan det er:)veit bare at på fwd er det knallenkelt:) men mere jobb på 4motion Veit det er knall enkelt på fwd, men lurer på å egentlig vanskelig det er på 4motion;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12455 Skrevet Januar 15, 2012 garantert ikke veldig vanskelig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12456 Skrevet Januar 15, 2012 (endret) monterte senkefjærer på gamle bilen til broder´n, 2000 Audi A6 Quattro, sikkert noe ala det samme der med ut med fjærben og slikt om jeg ikke tar feil. Hadde jeg hatt plass og stå skulle jeg tatt det på meg jeg Kenth. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12457 Skrevet Januar 15, 2012 Jaja.. Den dagen fotball blir slik skal jeg følge med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12458 Skrevet Januar 15, 2012 Dette blir nok ingen bestselger i Norge vertfall.. http://www.topgear.com/uk/car-news/vauxhall-mokka-unveiled-geneva-motor-show-2012-01-10 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12459 Skrevet Januar 15, 2012 Jaja.. Den dagen fotball blir slik skal jeg følge med.. Je er itte så sikker på at je gidd å følje med læll, men je skar ihvertfall sjå på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12460 Skrevet Januar 15, 2012 Fotball er jalla, men hopping er kult! Moro at Bardal vant i dag, og også meget moro at medtotningen Gangnes ble nummer 21:D Krysser fingra for at han blir med i Vikersund når den tid kommer, selv om han tvilte selv:p Jeg og dama skal nok dit for å se på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12461 Skrevet Januar 15, 2012 Ang. 3BG 4M-senken. Det er ikke vanskelig bak i det hele tatt. To bolter i innerskjermen og en eller to nederst mener jeg å huske. Alt på utsiden, så du slipper å løsne deksler osv. Byttet selv dempere på samme bil, og med demontering av alle fjærbena brukte jeg 6 timer. Hvis du skal ha på coils er det jo hele fjærbein ut og inn, så ca. 4 timers jobb tenker jeg du bruker. Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg gjerne gjort det for deg. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12462 Skrevet Januar 15, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30588099 Denna var fæl, sikkert kjett å eid en sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12463 Skrevet Januar 15, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30588099Denna var fæl, sikkert kjett å eid en sånn ja huff tenk å eie en sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12464 Skrevet Januar 15, 2012 Har fått dilla, selv om den er utrolig tacky... Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12465 Skrevet Januar 15, 2012 Ang. 3BG 4M-senken. Det er ikke vanskelig bak i det hele tatt. To bolter i innerskjermen og en eller to nederst mener jeg å huske. Alt på utsiden, så du slipper å løsne deksler osv. Byttet selv dempere på samme bil, og med demontering av alle fjærbena brukte jeg 6 timer. Hvis du skal ha på coils er det jo hele fjærbein ut og inn, så ca. 4 timers jobb tenker jeg du bruker. Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg gjerne gjort det for deg. Fabian bruker du 4-6 timer så er det med andre ord ganske mye jobb, da du bytter på en fwd på 2;) var ikke snakk om at det er vanskelig, men er litt skruing som tar tid:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12466 Skrevet Januar 15, 2012 Jaja, da har Simen vært å henta seg ny bil. Og jeg kan jo si det slik at den besto manndomsprøva. På fredag dro jeg og to kompiser med tog/fly/drosje til Haugesund for å tilbringe helga der siden jeg skulle hente meg bil derfra. På lørdag formiddag var vi å hentet bilen. I det vi begynte å kjøre mot hotellet vi oppholdt oss på skjønte vi at dette kom til å bli en satans tur over hardangervidda. Her sitter jeg nå etter 12 timer og 540km sittende i en 1991 Vw Jetta med ikke så alt for mye bakkeklaring og supersport senk. Dette vil da tilsi at bilen er forbanna stiv, og det som fjæra mest på turen var dekka og setene Sjåføren av bilen var en kar på 25år som aldri har kjørt senka bil, og har det siste året kjørt en Jeep Cherokee, det vil da si at han var ikke den som var best rusta til den her jobben. Men har var nå heldigvis drosjesjåfør i det minste. Turen startet med en del smale veier med masse humper der vi kom kjørende alt for fort over og bilen endte opp som en h*lvettes gyngemaskin. Vi har som regel ligget 10-20km/t under fartsgrensa hele veien fordi vi da har hatt såpass problemer med veien. Det har jo resultert en del trafikk bak bilen vår til tider, men vi har vært relativt kjappe med å slippe de forbi da Etter de smale veiene så begynte turen opp og over hardangervidda. Der var det knallbra kjøreforhold for den normale mann i gata. Men der oppe holdt også vår værste fiende til, som igjen var tælahiv. Så for å sette ting litt i perspektiv så ble vi tatt igjen av trailersjåfører og brøytebiler Vi bestemte oss for å kjøre om Gjøvik og ikke Torpaåsen på vei tilbake grunnet veien over torpa. Så det var godt å avslutte med riksveg 4/E6. Her er tre bilder som vi tok ved det gamle smelteverket ved Odda De er veldig raskt redigert og jeg ser nå at det ene er litt mørkt + at bilen er møkkete. Men da ser dere hvertfall hva jeg har anskaffa meg 16V leppa er tatt av grunnet sikkerhetsmessige årsaker Og det er nok muligheter for å kanskje ha noe breiere hjul på den etterhvert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12467 Skrevet Januar 16, 2012 Grattis med grom jetta simen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12468 Skrevet Januar 16, 2012 Grattis med grom jetta simen Takk for det gutt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12469 Skrevet Januar 16, 2012 Godt å "kjøre" lav bil igjen ? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12470 Skrevet Januar 16, 2012 I dag var det langt ifra godt Men skal nok bli bra ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12471 Skrevet Januar 16, 2012 Ang. 3BG 4M-senken. Det er ikke vanskelig bak i det hele tatt. To bolter i innerskjermen og en eller to nederst mener jeg å huske. Alt på utsiden, så du slipper å løsne deksler osv. Byttet selv dempere på samme bil, og med demontering av alle fjærbena brukte jeg 6 timer. Hvis du skal ha på coils er det jo hele fjærbein ut og inn, så ca. 4 timers jobb tenker jeg du bruker. Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg gjerne gjort det for deg. Fabian Sikker på at man ikke må demontere deksler i bagasjerommet da? Jeg trodde det var sånn på 4M. På FWD er det slik du beskriver over her med to skruer i topp og en i bunn. Foran er det også mulig å unngå den beryktede skruen mellom de øvre bærebroene. Hvis du tar vekk dekslene bakerst i motorrommet(mot vinduet) finner du to plast hetter på hver side. Disse går det ann å pirke opp slik at du kommer til skruene som går til toppen av demperen. Skru ut disse og sku ut bolten i bunn av fjærbeinet så er demperen løs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12472 Skrevet Januar 16, 2012 Sikker på at man ikke må demontere deksler i bagasjerommet da? Jeg trodde det var sånn på 4M.På FWD er det slik du beskriver over her med to skruer i topp og en i bunn. Foran er det også mulig å unngå den beryktede skruen mellom de øvre bærebroene. Hvis du tar vekk dekslene bakerst i motorrommet(mot vinduet) finner du to plast hetter på hver side. Disse går det ann å pirke opp slik at du kommer til skruene som går til toppen av demperen. Skru ut disse og sku ut bolten i bunn av fjærbeinet så er demperen løs HELT sikker. Var ikke inne i bilen i det hele tatt. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12473 Skrevet Januar 16, 2012 Grattis med nydelig Jetta Simen. Få på noen skikkelig doruller på denna så er det bare å glede seg til sol og bare veier samt førerkort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12474 Skrevet Januar 16, 2012 (endret) Takk for det Rolf Jada, er ikke lenge før nå Lite bilde av det gamle smelteverket på Odda. Utrolig tøft bygg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12475 Skrevet Januar 16, 2012 Gratulerer simen med fet jetta blir bra med noen fete hjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...