#13651 Skrevet Mars 10, 2012 bytte ut skinninteriøret blir nok ikke aktuelt. trener hver uke,+ jeg går til både fysio og naprapat hver uke. har noe som heter spinale tenose,det er kanalen som går i ryggmargen som nervene går i,og denne er for trang,så sliter med at smerter kommer og går,og på de dårlige dagene,så klarer jeg nesten ikke og reise meg opp,og ta på meg sokker er umulig,bare en dassreise er et helvette er bra at jeg er pensjonist om ca 30år:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13652 Skrevet Mars 10, 2012 Skinnet hadde nok jeg å beholdt Nei rygg er ikke no tull. Heldigvis bedre jeg etter at jeg var på hernes å fikk lært meg å trene riktig. har desverre ikke blitt så mye trening i det siste.. Så håper å finna fram sykkel når det blir bra nok føre for det. Å ser forhåpentlig vis ut til at jeg får jobbe på hedemarken fra våren av så da blir det mere tid til vettuge ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13653 Skrevet Mars 10, 2012 Smerter i ryggen tror jeg vel snart at jeg har doktorgrad i etter at jeg knakk både nakke og ryggvirvel i desember. Mye heftige nervesmerter, og tolker det vel dithen at det er dette du sliter med Stian? Isåfall vil jeg anbefale Neurontin. Denne demper smertene relativt ok. Om det ikke er nervesmerter så spør legen din etter Nobligan etc. Dette sparker litt mer enn Paralgin / Pinex Forte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13654 Skrevet Mars 10, 2012 har heldigvis eget trimrom på jobben vi,med 3 spinningsykler,tredemølle og endel apparater,så fort føret og tempen er bra,så blir det og sykle til jobben,+ noen gå turer. har slitt endel med ryggen siden 2005,var sykmeldt 8 måneder da for prolaps,og fikk ny prolaps for litt over 1 år siden,men gadd ikke og sykmelde meg da,så jobbet med smerter i 6 måneder,men da ble det bråstopp pga sekundære plager,da hadde jeg forandret ståstilling og hvordan jeg går pga av smertene,så da hadde det gått til musklene,så var 100% sykmeldt fra juni-1januar,og har jobbet 50% siden,som egentlig har gått bra,og naprapaten har fått knadd opp igjen flesteparten av blåknutene i musklene:p men det jeg har nå er garantert ikke muskelplager,er nok en nerve som er i klem,det er jo kos det passet egentlig litt dårlig,ettersom det var meningen og prøve seg med 100% etter påske,så får håpe det løsner fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13655 Skrevet Mars 10, 2012 Men er piller bra da vær gang man har vondt? blir jo noe anderledes med glenn som har vært i en ulykke. Beste er nok å finne en lege eller behandler som vet hva som best vil fungere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13656 Skrevet Mars 10, 2012 Smerter i ryggen tror jeg vel snart at jeg har doktorgrad i etter at jeg knakk både nakke og ryggvirvel i desember. Mye heftige nervesmerter, og tolker det vel dithen at det er dette du sliter med Stian? Isåfall vil jeg anbefale Neurontin. Denne demper smertene relativt ok. Om det ikke er nervesmerter så spør legen din etter Nobligan etc. Dette sparker litt mer enn Paralgin / Pinex Forte. har brukt brexidol og muskelavslappende før,de muskelavslappende tablettene jeg brukte før,har blitt forbudt pga bivirkninger. men er ikke særlig glad i og bruke tabletter om jeg ikke må,det sa også ryggspesalisten jeg var hos på elverum sykehus og på ottestad sykehus(samme lege)han skal være en av norges beste på ryggproblemer,skoglund heter han. muskelavslappende tablettene jeg brukte,de var det fart i,tok 2 tabletter engang,etter 20min,så var både jeg og senga på en snurr: haha : så får prøve og holde meg til paralgin forte på de værste dagene,er vel noen måneder siden sist nå,så har egentlig vært bra,men disse smertene kommer og går som de vil,sist så holdt de på i 3-4 dager,men er ikke akkurat sprek da,er sikker på at en 90 år gammel mann med gåstol kommer til og løpe fra meg: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13657 Skrevet Mars 10, 2012 har brukt brexidol og muskelavslappende før,de muskelavslappende tablettene jeg brukte før,har blitt forbudt pga bivirkninger.men er ikke særlig glad i og bruke tabletter om jeg ikke må,det sa også ryggspesalisten jeg var hos på elverum sykehus og på ottestad sykehus(samme lege)han skal være en av norges beste på ryggproblemer,skoglund heter han. muskelavslappende tablettene jeg brukte,de var det fart i,tok 2 tabletter engang,etter 20min,så var både jeg og senga på en snurr: haha : så får prøve og holde meg til paralgin forte på de værste dagene,er vel noen måneder siden sist nå,så har egentlig vært bra,men disse smertene kommer og går som de vil,sist så holdt de på i 3-4 dager,men er ikke akkurat sprek da,er sikker på at en 90 år gammel mann med gåstol kommer til og løpe fra meg: haha : Jeg brukte brexidol, funket helt greit på meg, fikk også muskelavslappende men husker ikke navn, disse funket knall bra.. Jeg har vært hos skoglund jeg også, han fant ikke ut hva det var galt med meg så jeg gikk ny runde på MR,CT osv.. Helt til jeg sa klart ifra at jeg hadde dårligere balanse også, da hadde de gått glipp av at jeg sa dette i ca 9 mnd til div leger og annet.. FIkk da time hos nevrolog på elverum, han undersøkte meg, rygg,bein,nakke,armer,lår, rygg,mage osv osv.. Så satte han seg ned med en bok, og sjekket div små ting, f.eks om jeg klarte og stå på ett bein med øya igjen, gjorde en del slike øvelser også.. Så ba han meg sette meg ned, satte meg ned og han tok tak i nakken min, klemte og vridde på øverste nakke ledd, og klemte hardt, ble svimmel og uvel av det, så kom det en merkelig isende følelse gjennom hele ryggen/nakken og alt det der.. Så "smalt" det på en måte, hvertfall kjentes det slik ut.. Så sa han at jeg skulle reise hjem, sitte rolig og slappe av, ikke anstrenge meg, og legge meg tidlig.. Og da jeg sto opp igjen skulle jeg være bedre, for jeg hadde nerve som lå i klem og ødla for alt som skal fungere i rygg,nakke, skulder og generelt alt som er med beinstilling, osv.. En feil, skaper flere feil i ryggen.. Etter dette ble jeg bedre og bedre, og helt merkelig nok så ble jeg helt fin Jeg holdt på og dra på meg prolaps i ryggen i tillegg til dette, for jeg har en veldig statisk og gjentagende jobb, med mye sideveis vridning.. Så blir veldig mye likt.. Så gode sko og litt variasjon og div har blitt standard for meg nå.. Men har ikke fått trent meg helt opp igjen, så jeg blir fort sliten i ryggen, men trening er alfa omega.. Har jeg merket selv også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13658 Skrevet Mars 10, 2012 flere som sliter med rygg ja ser jeg fikk prolaps sjæl i november med stråling nedover høyre beinet. nerve som ligger i klem. trening av rygg er det eneste som hjelper igår fikk jeg jaggu så vondt i beinet og pluss at jeg var i en veldig varm butikk så jeg flata rett ut på gulvet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13659 Skrevet Mars 10, 2012 er jo så og si akkurat det jeg har,sliter også jævlig med nakken,fryktelig stiv i nakke,og mellom skulderbladene,og balansen er fryktelig dårlig noen ganger om jeg har sittet og skal reise meg opp,kan jo tro at jeg er dritings:p de 3 siste ukene har vert bra,med untak av at jeg blir sliten i ryggen på slutten av arbeidsdagen,jeg hadde delvis statiskarbeid når jeg ble sykmeldt,spesielt når jeg var på innmatingen og sorteringen på storhøvelen. men nå jobber jeg med foliering av innvendig panel,og der blir det litt forskjellig jobb,med truckkjøring også,og jeg er min egen sjef,så om jeg trenger og sitte noen minutter,så gjør ikke det noe. så får håpe at når jeg begyner for fullt igjen,at jeg ikke får statisk arbeid igjen,det har også fastlegen sakt nei til,da vil hun heller ikke skrive ut friskmelding heller:) det er jo bra,for statiskarbeid kan nok bli drepen for ryggen min,ettersom jeg er røti. Jeg brukte brexidol, funket helt greit på meg, fikk også muskelavslappende men husker ikke navn, disse funket knall bra.. Jeg har vært hos skoglund jeg også, han fant ikke ut hva det var galt med meg så jeg gikk ny runde på MR,CT osv.. Helt til jeg sa klart ifra at jeg hadde dårligere balanse også, da hadde de gått glipp av at jeg sa dette i ca 9 mnd til div leger og annet.. FIkk da time hos nevrolog på elverum, han undersøkte meg, rygg,bein,nakke,armer,lår, rygg,mage osv osv.. Så satte han seg ned med en bok, og sjekket div små ting, f.eks om jeg klarte og stå på ett bein med øya igjen, gjorde en del slike øvelser også.. Så ba han meg sette meg ned, satte meg ned og han tok tak i nakken min, klemte og vridde på øverste nakke ledd, og klemte hardt, ble svimmel og uvel av det, så kom det en merkelig isende følelse gjennom hele ryggen/nakken og alt det der.. Så "smalt" det på en måte, hvertfall kjentes det slik ut.. Så sa han at jeg skulle reise hjem, sitte rolig og slappe av, ikke anstrenge meg, og legge meg tidlig.. Og da jeg sto opp igjen skulle jeg være bedre, for jeg hadde nerve som lå i klem og ødla for alt som skal fungere i rygg,nakke, skulder og generelt alt som er med beinstilling, osv.. En feil, skaper flere feil i ryggen.. Etter dette ble jeg bedre og bedre, og helt merkelig nok så ble jeg helt fin Jeg holdt på og dra på meg prolaps i ryggen i tillegg til dette, for jeg har en veldig statisk og gjentagende jobb, med mye sideveis vridning.. Så blir veldig mye likt.. Så gode sko og litt variasjon og div har blitt standard for meg nå.. Men har ikke fått trent meg helt opp igjen, så jeg blir fort sliten i ryggen, men trening er alfa omega.. Har jeg merket selv også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13660 Skrevet Mars 10, 2012 er jo så og si akkurat det jeg har,sliter også jævlig med nakken,fryktelig stiv i nakke,og mellom skulderbladene,og balansen er fryktelig dårlig noen ganger om jeg har sittet og skal reise meg opp,kan jo tro at jeg er dritings:p de 3 siste ukene har vert bra,med untak av at jeg blir sliten i ryggen på slutten av arbeidsdagen,jeg hadde delvis statiskarbeid når jeg ble sykmeldt,spesielt når jeg var på innmatingen og sorteringen på storhøvelen. men nå jobber jeg med foliering av innvendig panel,og der blir det litt forskjellig jobb,med truckkjøring også,og jeg er min egen sjef,så om jeg trenger og sitte noen minutter,så gjør ikke det noe. så får håpe at når jeg begyner for fullt igjen,at jeg ikke får statisk arbeid igjen,det har også fastlegen sakt nei til,da vil hun heller ikke skrive ut friskmelding heller:) det er jo bra,for statiskarbeid kan nok bli drepen for ryggen min,ettersom jeg er røti. Burde vært regler om statisk jobben, det skaper problemer Jeg har funnet meg en måte og jobbe på, raskere er den også, og jeg belaster aldri like mye som jeg gjorde før.. Jeg jobber i Røros Flyservice, laster og losser fly, så er jo en del løfting osv.. Men med trening og hvile, og MIN måte og utføre jobben på, så går det fint Bra jeg er lagleder, så jeg får gjort det på min måte Ser andre jobbe slik jeg gjorde før, så tenker at de kommer til og få vondt etterhvert.. Til og med sagt ifra til enkelte, at de bør endre måten og jobbe på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13661 Skrevet Mars 10, 2012 Har ikke lest alt her nå, men Nobligan + Paracet = gull ved sterke rygg- og nakkesmerter! Ikke bra med for mye tabletter, men når alternativet er å ikke fungere i det hele tatt, så er ikke valget vanskelig for min del. Greit å få gjort noe annet enn å bare ligge på sofaen når det er som verst også. Nå har gudskjelov ryggen min blitt bedre etter at jeg har vært på NIMI, så trenger ikke tabletter for rygg og nakke lenger:) Fikk treningsøvelser for mine typer problemer der, og det hjalp veldig, pluss at de forklarte ståa på en måte som ikke bare hadde tekniske termer. Anbefaler å ta en telefon dit for de av dere som gidder å investere litt i egen helse (er privat, så koster litt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13662 Skrevet Mars 10, 2012 nå har jo ikke jeg disse smertene hele tiden,det kan gå fra noen uker,til flere måneder til de kommer,og når de kommer,så blir alt vanskelig. skal prøve og dra innom trimrommet på jobben i morgen,og gå en liten stund på tredemølle,gjorde det sist jeg hadde smerter(ikke så ille som nå)og da ble jeg gradvis bedre de neste dagene. så blir nok tidlig kvelden i dag,blir vel og titte på hostel part 3,det er koslig kveldsfilm tenker jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13663 Skrevet Mars 10, 2012 Noen som har en sånn nøkkel til og dele felgene mine. er mange tagger. 10kant kue eller noe. eller torx.. jeg fikk taki en nr 10, men ser ut som det er nr 9 jeg trenger..... skulle hatt delt felgene i kveld... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13664 Skrevet Mars 10, 2012 torx er det nok ikke,det er 6 kant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13665 Skrevet Mars 10, 2012 torx er det nok ikke,det er 6 kant det er ikke seks kant. det er 10kant det er 10 "tagger" og ikke seks, edit 12 er det : p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13666 Skrevet Mars 10, 2012 ja jeg vet det.det jeg prøvde og si,er at torx har seks kanter,så derfor er det ikke torx: vinke : jeg har bare torx selv,ellers så skulle du ha fått lånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13667 Skrevet Mars 10, 2012 ja jeg vet det.det jeg prøvde og si,er at torx har seks kanter,så derfor er det ikke torx: vinke : jeg har bare torx selv,ellers så skulle du ha fått lånt OKEI :DDD min feil. ja har 6kant selv også men vil ikke ødelegge noen skruer ; / 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13668 Skrevet Mars 10, 2012 nå har jo ikke jeg disse smertene hele tiden,det kan gå fra noen uker,til flere måneder til de kommer,og når de kommer,så blir alt vanskelig. skal prøve og dra innom trimrommet på jobben i morgen,og gå en liten stund på tredemølle,gjorde det sist jeg hadde smerter(ikke så ille som nå)og da ble jeg gradvis bedre de neste dagene. så blir nok tidlig kvelden i dag,blir vel og titte på hostel part 3,det er koslig kveldsfilm tenker jeg:) å gå er veldig bra, men trener du stabilitet når ryggen er "frisk"? eller rygg i det store og hele? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13669 Skrevet Mars 10, 2012 når jeg trener så går jeg ifra 20-60min på tredemølle i rask gange(5,5-6,5kmt)om jeg bare går i ca 20min på tredemølle,så tar jeg 3 runder x 15rep på apparater,+ tøyeøvelser for musklene som jeg sliter med i rygg og nedover mot knærne. men går jeg i 60min,så blir det bare en runde på apparatene. er vel ikke så mange av apparatene som trener spesifikt ryggen,det er tredemølla og tøyeøvelsene som er viktigst,men er greit og ta litt annet også når man er i gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13670 Skrevet Mars 10, 2012 du vil nok merke mye hvis du trener stabilitet på ryggen Stian:) lettere å holde prolaps`n i sjakk ved bra stabilitet i ryggen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13671 Skrevet Mars 10, 2012 nå er det jo egentlig ikke prolapsen som har plaget meg,det er de sekundære plagene som har gjort at jeg har vert sykmeldt,de første gangene hos naprapaten er nok det værste jeg har vert borti,jeg har forstuet noen fingre og sydd uten bedøvelse før,men den jævla knainga på musklene de første gangene,det var ikke: gråter : som jeg skreiv tidligere så er det spinale tenose jeg sliter med,noe som gjør at det lettere blir prolaps,og at jeg får smerter,jeg har ikke vanlige prolapssmerter med stråling,det har jeg alldri hatt,er bare smerter som stikker noe jævlig,og sliter med og stå og gå,sitte går bra,og spesielt når jeg lener meg litt fremover. men blir nok til at drilldressen og gullskoa blir snørt på i morgen:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13672 Skrevet Mars 10, 2012 skjønner fatter`n sliter med det samme, at det er trangt i ryggen. hadde smerter nedover beina før han tok operasjon for å lage mer plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13673 Skrevet Mars 10, 2012 de har omtrent gått helt bort i fra og opperere nå,da må det omtrent stå om livet,men vet ikke om jeg hadde valgt operasjon uansett,da sjansen for og bli verre er ganske stor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13674 Skrevet Mars 10, 2012 lurer på om jeg skal handle meg tårnstag jeg,eller er det bortkasta penger?og bør man ha bak også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13675 Skrevet Mars 10, 2012 (endret) Herjejebebebebeb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...