Anbefalte innlegg

dekk som er i denne eindomsbransjen nå:P

er så man må stille med 15% egenkapital når man kjøper hus nå?

Sånn egentlig, ja. Men mange kommuner tilbyr startlån, som igjen brukes til denne egenkapitalen.

http://www.husbanken.no/lan/soke-startlan/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sånn ca 15% av egenkapitalen stående på bsu konto,men har lite lyst til og bruke de pengene,ettersom det gir sånn ca 5000kr i renter,og det vil jo øke ettervert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sånn ca 15% av egenkapitalen stående på bsu konto,men har lite lyst til og bruke de pengene,ettersom det gir sånn ca 5000kr i renter,og det vil jo øke ettervert.

Bare vær klar over begrensningene som ligger i bruken av disse pengene for å opprettholde skattefordelen.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vær klar over begrensningene som ligger i bruken av disse pengene for å opprettholde skattefordelen.:)

har ikke noen skattefordeler lenger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neia.. Ligg i skauen, men når man også har hobbier uttafor bilen så er det perfekt.. Milevis med treningsveier for trekkhund:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boliglån for unge også, da får du full finans :)

Nei, jeg måtte hoste opp med 15% selv..

Så søknad til kommunen er sendt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg måtte hoste opp med 15% selv..

Så søknad til kommunen er sendt:)

Hmm, det måtte ikke jeg.. Men jeg fikk så lite i lån at jeg ikke gadd og ta noe da..

Nå skal jeg vente en liten stund til, søkt på noen nye jobber, og skal bla på intervju på torsdag. Og en annen får jeg svar på etter 10. mai, samme sted som jeg jobber nå den siste. Men ting kan skje :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke noen skattefordeler lenger

Har du innbetalt skatteletten? Da er det ikke å anse som en BSU-konto lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får vel ingen skattefordeler etter fylte 34år?da får du ikke de 4k i skattefradrag,eller er det noen andre fordeler jeg ikke viste om?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får vel ingen skattefordeler etter fylte 34år?da får du ikke de 4k i skattefradrag,eller er det noen andre fordeler jeg ikke viste om?:P

Nei, du får ikke flere skatteletter. Men poenget er at hvis du bruker de pengene du har spart på en BSU til annet enn beskrevet, må du innbetale en del av den tidligere skatteletten. Fordi grunnlaget for skattelette, det å spare til bolig, ikke lenger er tilstede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet at bsu pengene kun skal gå til bolig,men du trenger ikke og bruke dem når du kjøper boligen.

om jeg lar pengene stå på bsu kontoen de neste(tja,si 20 år),så har du opparbeidet deg over 100k i renter,+ pengene som står der.

for når jeg hørte på lån sist,så anbefalte hu bankdama til og la bsu pengene stå urørt ved huskjøpet(om det er mulig da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet at bsu pengene kun skal gå til bolig,men du trenger ikke og bruke dem når du kjøper boligen.

om jeg lar pengene stå på bsu kontoen de neste(tja,si 20 år),så har du opparbeidet deg over 100k i renter,+ pengene som står der.

for når jeg hørte på lån sist,så anbefalte hu bankdama til og la bsu pengene stå urørt ved huskjøpet(om det er mulig da)

Det er riktig, de kan gå til renovering etc. Da har du en plan, så da fikser det seg sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det beste er og ikke bruke bsu pengene ved kjøp,og tror jeg skal klare og unngå det,ettersom jeg slipper budrunder og overbetale maks,og ettersom jeg ikke trenger og låne over pipa,så muligens(krysser fingrene)at jeg slipper 15% egenkapital også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har latt BSU pengene stå jeg :) Men det har jo noe med at jeg stiller med grei egenkapital uten BSU.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du ser det selv, men den plenen må jo være perfekt for et lite VW/Audi-treff.

Et slikt et med endel griller osv?

Hehehee.. Tja har nå heller tenkt meg lavvo nede ved elva jeg da men.. Men plenen må nok rettes opp pittelitt.. Ett par dumper i plenen er fyfy :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh, kjøpt det hus rett ved elva jeg har fiska x antall timer i x]

Synd det bare er småsprett igjen i Osa :(

Men vanker nok noen ordentlig rugger i noen kvulper der enda :D

Forresten, fuck you gutter. Jeg vil også ha hus :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger da endel hus ute for salg,så du har nok muligheten til og kjøpe et: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh, kjøpt det hus rett ved elva jeg har fiska x antall timer i x]

Synd det bare er småsprett igjen i Osa :(

Men vanker nok noen ordentlig rugger i noen kvulper der enda :D

Forresten, fuck you gutter. Jeg vil også ha hus :P

Ligg vel noen hundre meter bortafor osa ja! Hørt fisket i Ulvåa (Elva) ska væra bra på dessi tider.. Men ser for meg å spenne på hundan å reise oppover "fjellet" mot elverum å finna seg ett vatten å fiske ti bli nyyydelig :-)

Ell så ere super flott oppi folldalen og einundalen da! Vøri der hårt år sea je var bebis..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, er det noen veteraner her? I såfall; Gratulere med veterandagen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.