Anbefalte innlegg

Anbefaler Tor Egil ja. Har aldri chippet bil der selv, men har 2 kompiser som har chippet tilsammen 5 biler hos han (som oftest på hovedtreff på våler)

Vært driftsikre i all sin tid etterpå.

Det har vært A4 B5 TQ og A4 B6TQ det har vært gjort på da, er som dag og natt med chip!

Chipper du Volvo også, Tor Egil?

Vurerer en V50 1,6D om dagen, og tror nok den trenger litt mer drag ;)

Årsmodell da? 109 hester eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvem som valser i område?

helst erfarne som vet hva de driver med, gir heller noen kr ekstra for en skikkelig utført jobb :)

Samt jeg er litt skeptisk, lakken har sprukket litt under på den lippa som går i 90grader innover i skjermer, og er denne jeg vil ha klemt helt oppi slik at får litt mer plass, samt kanskje pittelitt utover, men ikke noe ekstremt .

Så tips om personer/firmaer tas imot, men helst i lokalområdet oppland/hamar.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvem som valser i område?

helst erfarne som vet hva de driver med, gir heller noen kr ekstra for en skikkelig utført jobb :)

Samt jeg er litt skeptisk, lakken har sprukket litt under på den lippa som går i 90grader innover i skjermer, og er denne jeg vil ha klemt helt oppi slik at får litt mer plass, samt kanskje pittelitt utover, men ikke noe ekstremt .

Så tips om personer/firmaer tas imot, men helst i lokalområdet oppland/hamar.

:)

Kan si det slik med den erfaringa jeg har med valsing er at hvis det først har sprekkt så vil det sprekke mere. Enkleste er faktisk bare å gyve på å få valsa slik du vil ha det og så få lakka opp igjen buene skikkelig senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si det slik med den erfaringa jeg har med valsing er at hvis det først har sprekkt så vil det sprekke mere. Enkleste er faktisk bare å gyve på å få valsa slik du vil ha det og så få lakka opp igjen buene skikkelig senere.

Joda, skjønner at det er en meget stor risk :)

sprakk litt på den lippa da den ble most av dekket første dumpa etter senken i fjor, selv med såppas "lite senk" som jeg har ^^, (tipper var en liten skade der fra før)

men hadde på noe stift å greier i fjor som har holdt seg bra, kan jo hende har litt flaks også, men om det skulle sprekke så er det ikke helt krise da lakkereren som tok bakfangeren og panseret har vært litt uheldig så det må gjøres opp igjen, så da koster det meg ikke mye å ta med skjermene samtidig heller.

så da skulle jeg fått valsa før jeg sendte bilen til lakkering igjen :)

men har ingen kjennskaper til folk som gjør det i området, samt jeg helst vil ha en som har litt god erfaring så resultatet blir bra (uten at jeg vet om det er noen sak å få et bra resultat eller ei)

Så tips mottas :)

Oppdaget forøvrig at bilen ble valgt til å vises fram på broom :) stas!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel nå har ikke jeg valsa mere en 10 biler men de fleste modellene har forskjellige hjulbuer. Golf 3 er ikke noe morsom å valse pga et naglehull på midten. Får en knekk som må jobbes med.

Har vel kun vært tre av ti som ikke måtte rettes med annnet verktøy, sparkles og lakkes. Spørs jo såklart hvor hardt man går til verks. Kjenner dessverre ingen som kan påberope seg ekspert her i området men leier ut valsa hvis du vil prøve selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt din også eller? :)

Nei :)

Får han inn noe spennende kan det vel bli en byttehandel. En god kamerat. Og han er ålreit å handle med!

Men sånn i utgangspunktet har han bare tatt noen bilder og lagt den ut på finn via butikken sin. Så får vi se om noen biter på :P

Anbefaler forøvrig alle som ønsker å kvitte seg med en bil, eller flere å ta en tur innom Altibil AS på ridabu. De tar inn alt, til rett pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel nå har ikke jeg valsa mere en 10 biler men de fleste modellene har forskjellige hjulbuer. Golf 3 er ikke noe morsom å valse pga et naglehull på midten. Får en knekk som må jobbes med.

Har vel kun vært tre av ti som ikke måtte rettes med annnet verktøy, sparkles og lakkes. Spørs jo såklart hvor hardt man går til verks. Kjenner dessverre ingen som kan påberope seg ekspert her i området men leier ut valsa hvis du vil prøve selv.

Hehe.. Jo takk for muligheten!

men føler jeg vil ha det gjort av en med litt erfaring, betaler heller litt så det blir bra kontra jeg river av hele skjermen selv : haha : men kan jo gå som en nødløsning :)

Forøvrig bare å komme med tips om andre her på forumet vet om folk som kan valse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg skulle foreslått noen så måtte det jo blitt Rolf.

Men hva mener du liksom med å betale litt for det.. Mener du da at OM det sprekker og ikke blir perfekt så skal han som gjør jobben erstatte det for deg?

Så lenge du ikke får det gjort på verksted med kvittering så får du ingen til å gjøre en sånn jobb om de må stå til ansvar på den måten. jeg mener ikke at de vil ødelegge bilen din, men de vil nok bare ikke ha det ansvaret både økonomisk og ryktemessig om en kan si det sånn, da kan det fort bli dyrt å være en hjelpende samaritan liksom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Stig Arne..

Nesten umulig å kjøre det uten av lakken sprekker.. Husk at du skal brette opp den kanten 90grader og litt utover.. Med gammel lakk som allerede er sprekt så tror jeg du sliter hardt!

Men pøs på å valse! Du må nok lakkere uansett :)

Been there done that ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTW! Det er flyday i dag!

(Siden Petter er på sånt kjett treff så får jeg ta over denna uka) :P

Volkswagen-GTI-mid-air.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg skulle foreslått noen så måtte det jo blitt Rolf.

Men hva mener du liksom med å betale litt for det.. Mener du da at OM det sprekker og ikke blir perfekt så skal han som gjør jobben erstatte det for deg?

Så lenge du ikke får det gjort på verksted med kvittering så får du ingen til å gjøre en sånn jobb om de må stå til ansvar på den måten. jeg mener ikke at de vil ødelegge bilen din, men de vil nok bare ikke ha det ansvaret både økonomisk og ryktemessig om en kan si det sånn, da kan det fort bli dyrt å være en hjelpende samaritan liksom.

nei nei, beklager om jeg blir missforstått :)

om det sprekker er det ingen krise som jeg nevte før da jeg må lakkere opp igjen noen deler uansett.

tenkte mer på at resultatet blir bra, at hjulbuen forblir rund osv, slik at en som har gjort det litt før gjør det mot en liten betaling, kontra jeg prøver meg fram selv å ødelegger hele skjermen ^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en bedre fremstilling av "oppgaven", da er det vertfall lettere at noen melder seg, og mitt tips går fortsatt på Rolf. Men om han tar på seg slikt vet jeg jo ikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, noen som veit om husly i området hamar/br.dal? billig selvsagt :) med litt plass. og plass til parkering av min 2 biler :)

ja, jeg har sjekka finn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden squeezeboxen min har dævva så biter jeg i det sure eplet og kjøper meg enda et epleprodukt..

Stikker på elkjøp eller lefdal å handler meg en appleTV, noen med erfaringer rundt slike?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AppleTV fungerer supert til å se film, og streame musikk fra f.eks. Mac, iPad og iPhone :)

Det er det jeg bruker den til ihvertfall. Også kan man jo jailbrake'n. Da kan du jo bruke den til så og si hva som helst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd å søke opp jailbreaking til ATV3, men finner bare til ATV2 jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hater og kjøre på urunde felger

penger er mangelvare om dagen, finnes det noen el-cheapo cheapo felgrettere mellom lhmr og hamar som kan rette 2 felger (RH megamjuk aluminium cup felger? 7,5x16) ?

blir jo ravende sprø av og kjøre bilen

ps, ja, jeg veit det har blitt tatt opp før, men jeg er meningsløs lat i dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dan, hvis det er mangel på kroner så får du skru inn den kammen din i bilen min da vettu ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan forklare hvordan jeg kan fikse sånn at man kommer inn i tråden om bilen min ved å trykke på bil navnet i signaturen min? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern '-tegnet i denne teksten og lim inn i signaturen din..

['URL=http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=231956]1992 Audi 90 coupe 2,8 Quattro[/url]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.