Anbefalte innlegg

Jeg ville gått for d5000 :D

Men her er regelen.. spør 5 forskjellige folk og få 5 forskjellige svar..

Om de ligger i samme prisklasse så er det som regel ikke så alt for store forskjellene. Men har du hatt Canon før, så velg Canon igjen, eller Nikon om du har hatt Nikon før eller ikke hatt noe slikt før.. Nikon har i flere tester fått skryt for at de er lettere å sette seg inn i og ta bedre bilder med ut av esken. Men når du lærer deg å bruke kameraene så er det sjelden noen teknisk store forskjeller, men mer hva man er vant til og hva man syns er lettvint og tungvint fra det ene til det andre..

Det viktigste er at du bare bestemmer deg for et kamera, og så lærer deg å bruke det. :)

Skal bare ha et "billig" kamera, men er så usikker på hvilket kamera jeg skal ha nå :P . har hatt nikon D40, d3000, D90, et pentax kamera og noen kompaktkameraer før =)

Heller egentlig imot 500D, med tanke på at du får ikke så mye mer for pengene VS 550D...

Og jeg tenker kun på kamerahuset =) for standard objektivene er ikke noe tess på verken Nikon eller canon =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har hatt flest nikon før så vil jeg tro du vil trivest best med nikon fremover også.

Enig med tanke på objektivene, selv om jeg ikke har noe fancysmancy objektiv sjøl så har jeg prøvd noen andre, og har et litt bedre enn kit-objektivene sjøl, og det skal jeg ta med videre til neste kamerahus. Som jeg allerede har sikta meg ut, men må spare litt dineros først.. ^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bare ha et "billig" kamera, men er så usikker på hvilket kamera jeg skal ha nå :P . har hatt nikon D40, d3000, D90, et pentax kamera og noen kompaktkameraer før =)

Heller egentlig imot 500D, med tanke på at du får ikke så mye mer for pengene VS 550D...

Og jeg tenker kun på kamerahuset =) for standard objektivene er ikke noe tess på verken Nikon eller canon =)

Kommer jo helt ann på hva du er ute etter :) Når min far kjøpte kamera for meg i østen ble han heller anbefalt 550D pga. HD filming og 18mpx istedenfor 15,1mpx.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg bare legge sommerfelga mine i tynner også da, om jeg skal pusse og lakke de..?

Dette er bare på prosjektstadie enda, så ikke spør på farger eller noe, er bare nysgjerrig enda.. :D

Tja, spørs om den originale lakken sitter like dårlig som som det gjør på mine. Jeg presterte å legge masse tid og penger i å lakkere sentrene mine selv sist sommer, og så viste det seg at lakken ikke var så bra som den burde ha vært, så sitter ikke så bra, akkurat:)

funker det jævlig bra eller? har 4 ATS Cup som skulle ha bada :P

Samme svar til deg som over:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo helt ann på hva du er ute etter :) Når min far kjøpte kamera for meg i østen ble han heller anbefalt 550D pga. HD filming og 18mpx istedenfor 15,1mpx.

HD filminga er egentlig bare FPS`n som er forskjell på =) men er så klart med og drar opp det..

Men 18 eller 15 mp spiller ingen rolle.. Klarer seg med 8 også! Ser ikke forskjelle på et 6.3mp ( D40) eller et d3100 på 14.1mp =) Da må man jo blåse opp bilder på over A3 størrelse, da ser man forskjell :P

D700 feks har jo "bare" 12.1mp : rolleyes og det er et kamera som kan kalles proff-junior =)

EDIT: Lysmålinga på 550D er jo bedre enn på 500d :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og angående kamera: Ikke se dere blind på megapixler - det er ikke dermed sagt at et kamera som har 20mp er noe bedre enn et som har 10. Mitt 40D har "bare" 10,1mp, men det er ikke et dårlig kamera for det. Jeg ville ha gått for et brukt Canon EOS 50D om jeg skulle ha kjøpt noe nå.

Og det samme gjelder optikk - du trenger ikke noe annet enn kitobjektivet om du bare skal ha et kamera for å ta greie bilder av bilen og dama di med. Men det er såklart både en fordel og mer moro med et objektiv som er litt mer lyssterkt, sånn at du kan leke litt med Depth of Field:) Og ulempen med mange billige objektiver, er at de ikke har lik blender over hele zoomområdet, noe som fort kan være irriterende om du har stilt inn på F4,5, og når du da zoomer inn blir det F5.6 f.eks istedenfor - noe som vil si at bildet blir mørkere - hvilket er dumt om du venter rundt en sving på en Ferrari Enzo som du skal ta bilde av som bare kommer til å kjøre forbi en gang, og så er bildet for mørkt til å kunne brukes (ekstremt eksempel:p).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legg deg jaggu tidlig finneid :P god natt ja :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjør som seigmannen.. *streeeeeekker meg*

God morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trucker allså:-P lettvint og få start på en truck igjen med frøsi diesel;-) godt jeg har time betalt:-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får gjøre slik de gjorde før i tia.. Tenn opp bål under den :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å kommentere den egentlig :D Men siden du spør.. ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da bærer det av sted til Fagernes. Dere får hilse hvis dere ser meg langs veien ;)

Jeg kjenner jo nesten ingen biler nedover dalen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å kommentere den egentlig :D Men siden du spør.. ja..

må da være fint at den er litt rå,da brenner den ikke så fort opp: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dekk jeg kjørte tiguan på Lørdagskvelden ell? Tror du jeg fikk lyst på ny bil ell? :D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, de er jo sweet også de da Simen..

Du kjøper vel en til meg også da eller? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, de er jo sweet også de da Simen..

Du kjøper vel en til meg også da eller? ;)

Hehe, blir nok ikke før om noen år. Men utrolig deilig kjøreegenskaper i motsetning til tralla mi :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God aften! kjett med håndbrekk, abs og ESP som IKKE funker!!! :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.