Anbefalte innlegg

Så det blir ca 10000 tusen uansett?: bh :

kommer nok over det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har et par timer og avse fra kl 16.30 i dag og utover?

Skulle hatt litt hjelp til å bære litt stein utover gårdsplassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som er flinke med ledninger og sånn? :P

Skal inn på visning med bilen min i forbindelse med at fruen ble tatt med xeon lys på bilen min...

Og da må jeg skifte til halogen igjen... Men jeg er ikke kjent med xeon i det hele tatt så blir morrsomt og begynne og klippe ledninger :P

Strømmen kommer selvsagt fra batteriet på egen kurs(?), men Når man monterer xeon, bruker man den "gammle" 12v ledningen som kommer ifra lysbryteren inni bilen og monterer også denne på kittet?? Så det evt hadde vært så enkelt for meg og klippe den 12v ledningen og koblet den på halogen pærene?

Hater ledninger foresten....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke klyppe av noen ledninger...:) På de fleste xenon kit er strømmen til xenon tatt fra ledningene som går rett inn på halogenpærene. Kabelskoene som du trøkker inn på halogenpærene er somregel koblet rett inn på xenonkittet da kittet har samma kabelsko. Så noe klipping skal i utgangspunktet ikke være nødvendig :)

Men dersom du har bi-xenon er det egen strømkabel som går til batteriet og en egen til jording..

Edit: Ble kanskje litt kukkete forklart, men ta bilde av ledningene dine så kan vi forklare deg hvor de forskjellige skal :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sier mer om stereo`n din en Britney Spears :D

Hmmm.. Hva mener du..? : klø :

Ikkeno galt med stereoen min!!! :D Men noe galt med frøkna kanskje, som bestemmer hva som lastes neeeeeeehh kjøpes av musikk her i huset.. Jeg er blitt slave i mitt eget hjem vettu, er det ikke sånn det er å ha samboer? "Jeg er sjefen i huset, og har fått lov av kona å si det", liksom..? : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.. Hva mener du..? : klø :

Ikkeno galt med stereoen min!!! :D Men noe galt med frøkna kanskje, som bestemmer hva som lastes neeeeeeehh kjøpes av musikk her i huset.. Jeg er blitt slave i mitt eget hjem vettu, er det ikke sånn det er å ha samboer? "Jeg er sjefen i huset, og har fått lov av kona å si det", liksom..? : dum :

Lastes? :P Håper du mener kjøpe ja : haha :

Jeg mente det at hvis du fikk rocke fot av å høre på britney, så har du et hælvettes til bra annlegg :D

Da trøkker det godt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg har guilty pleasure på denne mix'en av Britney selv .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lastes? :P Håper du mener kjøpe ja : haha :

Jeg mente det at hvis du fikk rocke fot av å høre på britney, så har du et hælvettes til bra annlegg :D

Da trøkker det godt :)

Hehe, men ho har et bra produsentteam i ryggen da, som lager bra beats og trøkk på låtene. Og ja, anlegget her trøkker bittelitt vertfall. Den subben jeg har er brukt som referansesub i bladet hjemmekino, så da spiller den vertfall helt ok..

Du kunne jo stukket innom en tur i kveld og fått deg en.. jah kaffe eller noe slikt da? :D Frøkna jobber kveld i kveld, tidlig i morra(pluss skal på byen i morra) og seint på søndag, så jeg har tenkt å plukke opp igjen litt telysholdere og noen planter fra gulvet i løpet av helga. De er også glade i musikk serru, og danser seg gladelig utfor en og annen kant.. hehe :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det stemmer. Ligger i samme bygg som den caravan sjappa. Het Bilens Varehus før.. Eller også kalt Tvilens Horehus :P Er samme eiera men kjøpt opp av Meca :)

Etter dagens besøk så føler jeg på ingen måte at dette navnet trenger å forandres.. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke klyppe av noen ledninger...:) På de fleste xenon kit er strømmen til xenon tatt fra ledningene som går rett inn på halogenpærene. Kabelskoene som du trøkker inn på halogenpærene er somregel koblet rett inn på xenonkittet da kittet har samma kabelsko. Så noe klipping skal i utgangspunktet ikke være nødvendig :)

Men dersom du har bi-xenon er det egen strømkabel som går til batteriet og en egen til jording..

Edit: Ble kanskje litt kukkete forklart, men ta bilde av ledningene dine så kan vi forklare deg hvor de forskjellige skal :)

Åkaij :P

Ja nå skal du få se helvetet nå!: haha :

DSCF6091.jpg

DSCF6092.jpg

DSCF6093.jpg

Ble forresten jævli bra etter jeg fjerna bakruteviskern :D

DSCF6088.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, men ho har et bra produsentteam i ryggen da, som lager bra beats og trøkk på låtene. Og ja, anlegget her trøkker bittelitt vertfall. Den subben jeg har er brukt som referansesub i bladet hjemmekino, så da spiller den vertfall helt ok..

Du kunne jo stukket innom en tur i kveld og fått deg en.. jah kaffe eller noe slikt da? :D Frøkna jobber kveld i kveld, tidlig i morra(pluss skal på byen i morra) og seint på søndag, så jeg har tenkt å plukke opp igjen litt telysholdere og noen planter fra gulvet i løpet av helga. De er også glade i musikk serru, og danser seg gladelig utfor en og annen kant.. hehe :D

Det skulle jeg gjerne gjort:) Men dama skal diske opp med tandorri og greier etterpå serru..;) Greier

Men jeg tar gjerne turen en annen gang iløpet av helga jeg vettu hvis det passer? :)

Etter dagens besøk så føler jeg på ingen måte at dette navnet trenger å forandres.. : vinke :

Hehe, det høres bra ut :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønnte du noe av bildene Kenth Håvard ? =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åkaij :P

Ja nå skal du få se helvetet nå!: haha :

DSCF6093.jpg

Litt vanskelig å se hvor ledningene går osv..

Men er det kabelsko på den brune og den gule ledningen på dette bildet?

Hvis det er slik jeg tror det er, er 2 av de ledningene (mest sannsynlig brun og gul eller kanskje hvit/grå) de orginale ledningene til halogenpæra di. Da skal det vel bare være å dra ut de 2 kabelskoa, sette i halogenpære i lykta og sette de 2 ledningene inn på pæra.

Finnes vel flere forskjellige xenon-kit så mulig det er helt annerledes på bilen din en hva jeg er vandt med.. Så mulig jeg er helt på jordet altså, hehe ;)

Kan vel egentlig bare la alt det andre ligge der ved kontroll vil jeg tro. Ingen kan vel nekte deg å ha mætt balaster og kabler i motorrommet sikkert? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønnte du noe av bildene Kenth Håvard ? =)

Nei :P Litt vanskelig å få helheten på bilder merka jeg :P

Men har du bi-xenon? Altså xenon på både nærlys og langlys?

Skulle ha klart å forklart deg hvordan det skal være om jeg hadde stått oppi der å rota og dratt litt i ledningene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei :P Litt vanskelig å få helheten på bilder merka jeg :P

Men har du bi-xenon? Altså xenon på både nærlys og langlys?

Skulle ha klart å forklart deg hvordan det skal være om jeg hadde stått oppi der å rota og dratt litt i ledningene ;)

xeon kun på nærlys :)

Ja jeg får rykke ut noen ledninger og leke meg litt med multi-meteret mitt og se hva som skjer:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kanskje mulighet til å hjelpe deg hvis du er her i lhmr? :)

meeeen er ikke du trikker? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle jeg gjerne gjort:) Men dama skal diske opp med tandorri og greier etterpå serru..;) Greier

Men jeg tar gjerne turen en annen gang iløpet av helga jeg vettu hvis det passer? :)

Det er det bare å gjøre vettu, send på ei melding eller noe å hør om jeg er hjemme først så :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arnstein:

Det er 4 ledninger som går inn til hovedlykta, brun er jording, hvit er fjernlys, gul er nærlys og grå er parklys. Slik er det på alle VW og Audi siden tidenes morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kanskje mulighet til å hjelpe deg hvis du er her i lhmr? :)

meeeen er ikke du trikker? :P

er på lillehammer ja :P

Nææææh :nana: Energimontør/linjemontør jeg;) og behandler ingen ledninger under 95 kvadrat:p såååå er litt lost når det gjelder homostrøm i biler :P

Verktøyet mitt på jobb består seg som regel av 3 ting. 30/32 skralle, slegge & spett :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arnstein:

UUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHH!!!!!!!

:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det bare å gjøre vettu, send på ei melding eller noe å hør om jeg er hjemme først så :)

Det skal jeg gjøre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er på lillehammer ja :P

Nææææh :nana: Energimontør/linjemontør jeg;) og behandler ingen ledninger under 95 kvadrat:p såååå er litt lost når det gjelder homostrøm i biler :P

Verktøyet mitt på jobb består seg som regel av 3 ting. 30/32 skralle, slegge & spett :P

haha, driver med alle kabler opp til 240kvadrat jeg :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før så var det bare oppkjøring :P

Jeg driver og tar lappen nå, og har lett fra før. Så man slipper Teorien og prøva og en del timer mindre enn de andre.

da er det først:

- 1 kjøretime

- Sikkerhetskurs Bane ( 2t teori, 2 t kjøring )

- Sikkerhetskurs Landevei ( 2 t teori, 2 t kjøring)

- så et x antall kjøretimer før du er klar for oppkjøring.

Kjøretime 620,-

Veiledningstime 620,-

Sikkerhetskurs på bane 3530,-

Sikkerhetskurs landeveg Tung mc 3710,-

Leie av mc til førerprøven 1240,-

Gebyrer til Statens Vegvesen pr. 1 januar 2011

Førerkort 220,-

Bilde 65,-

Så blir fort noen kroner :P

Jeg hadde sikkerhetskurs på veg, sikkerhetskurs på bane. 1 kjøretime før oppkjøring. Så var lappen i boks :)

Det med lett fra før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hva jeg hadde og hva jeg betalte for lappen fra lett til tung...

Men uansett glad jeg har det : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde sikkerhetskurs på veg, sikkerhetskurs på bane. 1 kjøretime før oppkjøring. Så var lappen i boks :)

Det med lett fra før.

Jeg har også hatt bare en kjøretime utenom kursa:)

hitill : rolleyes

men fy faaaen så lang ventetid det er på oppkjøring : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.