Interessert i mer banekjøring på en ukedag ?

Anbefalte innlegg

Hallo ...

 

Bare lufter en liten tanke og sjekker interessen om dette kan være aktuelt til neste år.

 

Jeg kunne tenke meg å ha flere muligheter til å kjøre på bane utenom Audi/VW hovedtreffene. Hvis man ser bort ifra Gatebil og trackday treffene så er det ikke så mange muligheter til å kjøre på bane (utenom Audi/VW treffene). Jeg har savnet muligheter for banekjøring nå i høst.

 

Samlingen/treffet vil da hovedsaklig dreie seg om kjøring på banen. Og dette vil da være ett lite treff slik at man da kan kjøre masse. Jeg tenkte da på å leie rudskogen eller våler banen en kveld i uka, f.eks 17:00 - 20:00. Det trenger ikke bare være Audi/VW biler, kan være andre merker også. Formålet er å kjøre på banen så det spiller ingen rolle type bil som kjører.

 

Siden dette koster penger og en fast sum uansett hvor mange biler som kjøres, så ser jeg for meg en bindende påmelding. For å få kostnaden ned til ett noenlunde nivå må det nok være minst 20 biler. Skulle det være stor interesse så ser jeg for meg ett tak slik at man slipper "kø" på kjøringen. Kanskje man kunne ha fått til 2 banekjøringer iløpet av året.

 

Får man med ca 25 biler til kjøring så vil jeg tippe kostnaden pr bil vil bli ca 700 kr

 

Dette vil da selvsagt gjøres på dugnad og ingen skal tjene penger på dette.

 

 

Jeg kjenner kanskje ett par andre kompiser (med ikke audi bil) så sikkert er med.

 

 

Er det flere her inne som kunne tenke seg å bli med på dette hvis det skulle bli aktuelt ?

 

 

PS! Jeg har aldri "arrangert" noe lignende, men lufter tanken alikevel :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel slik hver mandag i skien nå etter hva jeg har hørt rykter om.. banen er ikke ferdig ennå(blir vel 3.2km) men er lagt opp en "kortbane".. alm og gutta har vært og testet den for et par uker siden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel slik hver mandag i skien nå etter hva jeg har hørt rykter om.. banen er ikke ferdig ennå(blir vel 3.2km) men er lagt opp en "kortbane".. alm og gutta har vært og testet den for et par uker siden..

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener her ?? Har skien klubben banekjøring ett eller annet sted hver mandag ? Hvor er dette ?

 

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du klarer å spikre en dato eller to tidlig på året fyller du fort opp med godt over 25 biler. Rudskogen setter opp terminlista for bilsport først i desember var det vel, etter det legger de ut ledige datoer for "andre".

 

Bra tiltak, er med jeg og veit om sikkert 5 biler til som stiller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne egentlig tenkt meg en kjøring før vinteren, men spørs om det blir litt seint ja

 

 

Petter:

Ja, tenkte kanskje jeg kunne vente litt utpå nyåret og finne en dato på våren. Skulle det bli "suksess" og alt går som tenkt så kan jeg sikkert prøve en til etter det. Det er alltid litt ledig i uke dagene.

 

Prisen på rudskogen lå rundt 16k, mens våler hadde 14k for bane 1+2 og 20k for hele banen på en ukedag. Våler hadde kun 100 db på mandag og 92 db resten av uka. Mens rudskogen har vel 100 db hele uka tror jeg.

 

En annen ting er hva man gjør hvis det skjer ulykker. Skal man ha sjukebil i beredskap tror og føler jeg det blir litt dyrere. Hadde tenkt å prøve kjøring uten sykebil. Hadde vært fint om noen hadde en større jeep eller lignende med vinsj som kunne brukes hvis noen kjører i sandgropa :)

 

 

jeg var på ett peugot treff og der var det ingen sykebil og eller ikke noe mere fra klubben. Kun 15-20 biler som møtte opp og kjørte :) .....noe alla det tenkte jeg på......

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes ut som en bra greie, veldig interesant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det :-)

 

 

Hvis man ser bort ifra gatebil, trackday så er det "bare" audi klubbene sine treff. Og for noen av oss(meg inkludert) så kunne jeg ønske meg noe mere bane kjøring, iallefall ha flere muligheter iløpet av året. Dette her vil da gjelde banekjøring og hvis mange nok er interessert og kostnaden pr bil blir overkommelig så ordner jeg gjerne det praktiske med leie og innbetaling slik at jeg kan kjøre ett par ganger mere iåret. Prisen vil nok ikke bli så lav som det audi klubben har men 600-700 kr syns jeg er greit :)

 

 

Fint at det er litt interesse her da.......

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med så lenge bilen går!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener her ?? Har skien klubben banekjøring ett eller annet sted hver mandag ? Hvor er dette ?

 

Robert

 

Holder på å bygge en 3.2km asfalt bane i skien nå(Grenland motorsport senter skal det vel hete).. Deler av den er åpnet slik at folk kan kjøre der på mandager.. Men vet ikke om det er drifting eller regn kjøring de driver med på mandager..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å bygge en 3.2km asfalt bane i skien nå(Grenland motorsport senter skal det vel hete).. Deler av den er åpnet slik at folk kan kjøre der på mandager.. Men vet ikke om det er drifting eller regn kjøring de driver med på mandager..

 

Når skal denne stå ferdig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anders:

Ok, dette var litt interessant da. Har du link til banen ?

 

Og hvor mye koster det å kjøre der ?

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg fant av info var dette:

 

 

Planlagte baner:

 

Go-kart bane

Asfaltbane ca 3000 meter !

 

 

 

Er dette en bane som holder samme standard som rudskogen/våler ? Jeg har ikke hørt noe om denne før :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet desverre veldig lite om banen eller når den skal står 100% ferdig.. Men vet Alm gutta var der for 2-3 uker siden og ratta.. Kanskje de vet noe mer?

 

Håper den kommer opp snart samt at det blir en bane på høyde med skogen og våler slik at vi kan ha treff "lokalt" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 3000 meter asfalt bane betyr at dette er på lik linje med rudskogen og våler. Litt rart at jeg ikke har hørt om dette da. Hvis det da blir 3 baner rundt Oslo så vil det nok bli bedre tid til banekjøring og treff. Det er jo veldig bra da !!

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en liten film derfra:

 

men er jo bare en liten driftebane som er oppe og går desverre.. Men ser ut som en byggefelt rundt der så får håpe de er i gang :)

 

fant en artikkel fort:

http://www.varden.no/nyheter/her-er-motorsportssentret-1.5385884

 

 

 

Så jo faktisk veldig bra ut dette. Litt kort den banen der, men siden dem skal ha 3000 m asfalt bane antar jeg at det blir nok bane slik at man kan kjøre "vanlig" der også. Skal folk drifte så trenger dem jo ikke så veldig lange strekker da :)

 

 

 

Så ut som det bare var en liten del som var åpent der. Er nok ikke egnet til noe særlig "vanlig" kjøring den der nei ....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig kjapt uten å komme med noe konkret så kan det virke som det skal gå greit å få samlet 20-25 biler.

 

Jeg tenker jeg prøver å få ordnet noe til våren. Vil da opprette en ny tråd mot slutten av vinteren hvor jeg sjekker interessen.

 

Det blir da alle bil merker (ikke bare audi), og jeg håper at prisen vil ligge rundt ca 500 - 800 kr pr bil. Det bør bli minimum 20 biler og kanskje maks 35-40 hvis det blir populært :)

 

Ser for noe kjøring i april en gang, såfremt det er ledig. Jeg kan ta på meg oppgangen med å samle inn penger og booke banen.

 

Vil da sjekke med våler og rudskogen. Vil også sjekke muligheten for "avbestilling" i tilfelle det skulle bli skikkelig dårlig vær.

 

 

Da håper jeg det kanskje kan bli noe av og at folk kan kjøre en ekstra omgang på rudskogen/våler uti april :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver jeg på nytt :)

 

Rudskogen har oppgradering av banen så der er det ikke mulig å kjøre før til sommeren. Så jeg vil nok prøve å dra igang noe kjøring på rudskogen til sommeren/ høsten.

 

 

I mellomtiden har en venn av meg booket Våler banen den 28 april. Så jeg kan bli med å ordne påmelding for Audi biler her. Det er fortsatt plasser igjen, så hvis noen av dere er interessert i kjøring så kan dere melde dere på til meg. Litt usikker på taket på antall biler, så her kan det lønne seg å melde seg på tidlig om man ønsker kjøring (første man til mølla prinsippet)

 

 

På dette treffet vil da være alt mulig av biler. Taket på antall biler vil kanskje være 35 eller kanskje noe flere.Drifting er ikke lov. Prisen blir avgjørende utifra hvor mang som melder seg på, men ifra 750 - 900 kr vil jeg tippe det blir.

 

Det kommer blant annet en Nissan GT-R SPE750 og flere andre spreke biler.

 

 

Send meg en melding, pm eller sms om noen ønsker en å bli med.

 

tlf 995 39 855 eller rdrage@broadpark.no

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.