Wörthersee 2011 30års Jubileums treff

Anbefalte innlegg

top_blau.jpg

 

http://www.woertherseetreffen.at/

 

Kommende Wörthersee treff er 30 års jubileums treffet og det forventes rekord besøk.

Datoen for treffet er 1-4 juni, men som kjent er det mye som skjer mange dager før dette.

Billettsalget starter november 2010.

 

Håper også på rekord besøk fra Norge og litt planlegging og logistikk rundt treffet kan tas i denne tråden.

 

Jeg holder på i disse dager og undersøker litt priser på frakt av biler ned til treffet med lastebil.

For så å ta fly ned via Munchen eller Wien enten med Lufthansa/SAS, Norwegian og Austrian Airlines.

Hjemreisen foregår på tradisjonelt vis med å kjøre hjem og stoppe for div. serverdigheter på veien hjem.

 

Vet flere har sagt til meg de skal bli med til neste års treff og jeg kommer også til å ta en felles bestilling for hotellet vi har brukt to år på rad nå og er kjempe fornøyde med.

Flere tips til hoteller og intresserte kan tas her i tråden.

 

En fersk video fra fjorårets treff for å varme opp litt:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har VIRKELIG lyst til å dra dit i 2011. Blir spennende å se hvordan denne tråden utvikler seg. Bestekameraten min vet jeg også vil bli med, så det kan godt mulig 2011 blir året. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er stor fare for at jeg blir med for 3. år på rad:D Prøv å skaff oss rommene i strandhuset denne gang også da Finni!

 

Om jeg kjører S3'en ned får vi jo se, litt usikker enda, må fikse noe småtteri (lista på døra, lakk av frontfanger og panser ++) før den tid i så fall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært sykt morro å vært der :D så det må i tankeboksen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må oppleves en gang i livet før je dør;) ... Hvordan er prisene på hotell osv??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må oppleves en gang i livet før je dør;) ... Hvordan er prisene på hotell osv??

 

Billig om du velger riktig hotell:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg og dama er med! Kjøyrer Golfen nedover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferien er satt av så jeg får blitt med nå til våren!

Så bare hold av rom du Finni som vi har snakket om :D

Har litt lyst å kjøre ned, men ikke alene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioi, dette frister!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal nedover :D men i hvilken bil? :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frister til gjentagelse av '09 turen men tviler på at dama og den da 2,5 måneder gamle arvingen min er så enig i akkurat det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal nok ærlig innrømme at dette frister veldig.

Så sitter i tenkeboksen selv.

 

Men sånn ca hvor mye "cash" må en belage seg på å ha med / går det med på en slik tur?

 

sånn ca.... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal nok ærlig innrømme at dette frister veldig.

Så sitter i tenkeboksen selv.

 

Men sånn ca hvor mye "cash" må en belage seg på å ha med / går det med på en slik tur?

 

sånn ca.... : rolleyes

 

Vi betalte 40€ (320NOK) pr. natt for hotellet pr person.

Turen ned blir båtbilletten og bensin for 1300km fra grensen.

Noen klarer kjøreturer på en dag, andre deler det på to.

 

Pluss mat og drikke hvor et måltid koster 10€ i snitt.

 

Selve treffbillettene koster 5€ pr person og det går mye tid til å se på alt som er der. Ergo mindre tid til å bruke penger på shopping etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og det går mye tid til å se på alt som er der. Ergo mindre tid til å bruke penger på shopping etc...

 

Med mindre været er dårlig, da kan det hende at en tar seg en tur over til Italia og tilbake igjen over Alpene (:evil:) og Slovenia...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv veldig lyst til dette her. Men ser tusenlappene flagre rimelig fort når jeg tenker på forbruket på bilen og disse syke avstandene det er snakk om ;)

 

Men hadde absolutt vært morsomt. Og skulle jeg ha tatt turen, så SKULLE bilen vært med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferien er satt av så jeg får blitt med nå til våren!

Så bare hold av rom du Finni som vi har snakket om du Finni :D

Har litt lyst å kjøre ned, men ikke alene..

 

Hmmm...skal alltids ordne noen som kan sitte på med deg : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått pris på frakt av bilene ned. De skal ha 4500,- pr bil fra Stavanger (evt. Kristiansand) og ned til treffet.

For de med store bensin motorer må man gjerne beregne rundt 200 liter bensin i forbruk nedover.

Selv om mange biler klarer under literen på langkjøring vil Autobahn horna gjøre at de fleste klarer å øke forbuket på veien.

I tillegg kommer båtbillett og bompenger.

 

I fjor fikk man flybilletter fra Stavanger til 2500,- ned til Klagenfurt pr person.

4750,- pr person for en vei med bilfrakt sånn cirka da, pluss hjemreisen som man kan gjøre så dyr man vil.

 

I 2008 var vi en gjeng som tok en ukes sightseen i Tyskland og besøkte forskjellige muséer og fabrikker.

Bodde mye på en hotellkjede som heter étap og rommene kostet 50-60€ for et dobbelt rom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I 2008 var vi en gjeng som tok en ukes sightseen i Tyskland og besøkte forskjellige muséer og fabrikker.

Bodde mye på en hotellkjede som heter étap og rommene kostet 50-60€ for et dobbelt rom.

 

Finni, nå må ikke du bli så nostalgisk at du smører på litt ekstra ;) Var i '09 den turen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått pris på frakt av bilene ned. De skal ha 4500,- pr bil fra Stavanger (evt. Kristiansand) og ned til treffet.

For de med store bensin motorer må man gjerne beregne rundt 200 liter bensin i forbruk nedover.

Selv om mange biler klarer under literen på langkjøring vil Autobahn horna gjøre at de fleste klarer å øke forbuket på veien.

 

S3'en brukte jo bensin for nesten 10K tur/retur, 1,4l/mil på Autobahn på det verste, hehe:)

Man sparer jo bilen for km, bommer, ferje osv. om man velger å sende bilen ned!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slo opp nå å så at det var 1640km fra Hirtshals til Klagenfurt, og da blir det ikke under 200 liter pr bil i bensin vertfall.

Med en literpris på 12,- blir det 2400,- NOK kun i bensin.

(pluss 300km fra Stavanger)

 

S3'en brukte jo bensin for nesten 10K tur/retur, 1,4l/mil på Autobahn på det verste, hehe:)

Man sparer jo bilen for km, bommer, ferje osv. om man velger å sende bilen ned!

 

Litt av det må nok også gå på sjåføren ;) men så tok vi en rundtur i Tyskland i nesten en hel uke på hjemveien også.

 

Frakt av bilene er nok ikke billigere, men man sparer mye tid og en del stress.

Mange vegrer seg for å kjøre bilene sine ned da det blir for slitsomt.

Nå har de muligheten for å garantert nå frem til treffet, og gjerne heller ta seg litt bedre tid og kjøre mindre etapper på hjemveien. Evt høre hva de skal ha for å frakte bilene hjem igjen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel stor fare for at jeg reiser dit igjen til sommeren :)

 

Men da med fly :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sinnsykt lyst til å ta turen neste år. men er det ikke mye kortere å ta oslo-kiel ferga? kjørte nesten 3000km med passaten til fattern når vi var å henta audien i tyskland, så vet hvor langt det er å kjøre gjennom danmark ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S3'en brukte jo bensin for nesten 10K tur/retur, 1,4l/mil på Autobahn på det verste, hehe:)

Man sparer jo bilen for km, bommer, ferje osv. om man velger å sende bilen ned!

 

Og 4200kr i diesel på 150hk TDI 4Motion Golfen min på samme turen :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er flyreisen hit da fra feks oslo?

 

Er det en nødvendighet å ha bil der?

Tenkte på om det kanskje gikk ann å ta fly til en større flyplass i nærheten å leie en bil derifra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er flyreisen hit da fra feks oslo?

 

Er det en nødvendighet å ha bil der?

Tenkte på om det kanskje gikk ann å ta fly til en større flyplass i nærheten å leie en bil derifra?

 

Enkelste er å fly via Wien helt frem, eller til Munchen og gjerne leie bil der.

Det er 3,5 times kjøretur fra Munchen til Worthersee.

 

Vil påstå det er nødvendig med en mulighet for å komme seg litt rundt.

Er 28km i lengderetning rundt vannet hvor det foregår veldig mye både ved vannet, men også i tettstedene rundt det. Hovedarenaen er i Reifnitz hvor det er enklest å ta beina fatt og gå rundt å titte, men dette er kun det offisielle arragementet og vel 1/10 av hva som er å se der nede.

Er bla en del som skjer i Faaker See, 30km syd vest for Worthersee og langs veiene rundt om kring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.