Hvor lang rustgaranti på lakkjobb utenom merkeverksted?

Anbefalte innlegg

Hei. Min mor hadde bilen inne til lakk for ca et år siden, og nå i sommer så begynte det å boble igjen, altså ruste.. jobben ble tatt nettop fordi det hadde begynt å boble for ca et år siden.

Hvor lenge bør en slik jobb holde. Synes det var veldig lite med et år. koster jo trsoss alt en del og sette bort slike jobber også..

Var innom der den ble lakket idag. Og han som var kundebehandler der, kan man ikke kalle en kundebehandler. Han gikk veldig hardt ut og hadde vel egentlig bestemt seg før han hadde sett på det at dette ikke gikk på noe lakkgaranti. Han sa selv han var overrasket over at det hadde gått så lenge før det hadde begynt å ruste igjen!

Det er en Volvo V40 2000mod vi snakker om her, men alikevel.. selv om det er en traktor så trenger den også pleie:)

Hva synes dere?

 

edit: Det er et lakkverksted som er uavhengig av merkeverkstedet som har gjort jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist bilen vart sett inn for å reparere rust, og det begjunte å ruste på det sanne stedet er det 5års garanti, vist ikkje rusta skyldest utvendig påvirkning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han påpekte til og med at rusta kom inne fra, altså under lakken.. virket ikke som han hadde så veldig peil, selv om han sa at han hadde vært i bransjen i over 20 år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var omfanget av rustskadene og hva ble gjort for å reparere skadene? Er det påført tynnstoff og understellsmasse på / i skadeområdet? Hvis rustskade området bare er slipt ned for deretter sparkles opp og lakkeres blir resultatet som her. Hvis det i tillegg er i plateskjøtområdet evt mot lukekanter (der det ligger dobbel evt tre dobbel plate) er oddsene dårlige!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er i hjulbuen.. Og jobben ble gjort for å fjerne rusen og lakke opp igjen. Hvordan de praktiserte det vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er i hjulbuen..

 

Utsatt området for rust, hvis du skal få resultat her må det gjøres etter boka og da ser jeg for meg å bytte hjulbuen eller deler av den. Hvis du får kjøpt løs hjulbue, arbeide, lakk og understellsbehandling ja da ryker du fort på 10K for en side!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han påpekte til og med at rusta kom inne fra, altså under lakken.. virket ikke som han hadde så veldig peil, selv om han sa at han hadde vært i bransjen i over 20 år..

 

Det er jo i for seg riktig, men det sier noe om forarbeidet på jobben, som er utført av dem :)

Har du kvittering på arbeidet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er skjermen forran som er problemet. ser for meg at de skal være lettere der enn bak ja. kvittering har jeg desverre ikke.. de fant heller ikke noe papirer på det, merkelig nok...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dei er pliktige å lagre all faktura i 5 eller 10år vist det er eit seriøst verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig de har det, men de "fant" det ikke hvertfall når vi var der.. Skal vel ta vare på bilag i 10 år ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dei er pliktige å lagre all faktura i 5 eller 10år vist det er eit seriøst verksted.

 

10 år skal det lagres! Hvis eier har mistet kvittering, ja da kan verkstedet være behjelpelig med finne frem bilaget på reparasjonen. Tør jeg spørre om hva dere har betalt for denne lakkeringsjobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble tatt sammen med retting av skjermen på den andre siden, og betalte 2500,- Mulig prisen juger litt, siden alt dette ble tatt sammen med en skade på dørene som var en forsikringssak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok fått litt goodwill i forbindelse med skaden. Beløpet du viser til dekker knapt lakken på skjermen, men hva hjelper det når ikke jobben er bra utført...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, ville heller ha betalt litt mer og fått gjort det ordentlig enn at det skal ruste igjen nå... Skulle jo tro at de ville ha godt rykte på seg også, og gjøre en skikkelig jobb..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist bilen vart sett inn for å reparere rust, og det begjunte å ruste på det sanne stedet er det 5års garanti, vist ikkje rusta skyldest utvendig påvirkning.

 

Fem års garanti? Ingen i sitt rette element gir da fem års garanti på opplakkering av en bil/deler av en bil. Det beste du kan få til er to års reklamasjon. Fem års reklamasjon kan du glemme på slikt arbeide : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ingen gir garanti på utbedring / lakkering av rust på eldre biler! De fleste er heller ikke villig til å betale for en 100% jobb i forbindelse med rustskader...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk forklart 3 år garanti på lakkarbeid. Hadde min inne nå for litt siden, den ble første gang utbedret i mai 2008. Selger hos Møller sa 3 år, samme sa lakkereren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er nålehull på plata slik at rusta kommer fra innsiden, hva sier lakkereren da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vanskelig å si da lakken ikke har begynt og dette av enda, bare boble..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bare bobler i lakken jeg også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi har vell diskutert dette før, men etter som eg har forstått så gjelder kjøpslova herog, og eg ville tru att ein sånn jobb skal vare vesentilg lengre enn 2 år, så da er det 5år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi har vell diskutert dette før, men etter som eg har forstått så gjelder kjøpslova herog, og eg ville tru att ein sånn jobb skal vare vesentilg lengre enn 2 år, så da er det 5år.

 

På slikt arbeide gjelder nok ikke forbrukerkjøpsloven (kjøpsloven er mellom privatpersoner).

Her er det nok lov om håndverkertjenester som gjelder, og da har man to års reklamasjon...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter mi meining/erfaring så er det 5 års reklamasjonsrett på alle produkter kjøpt av eit firma, vist det er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel grunnen til at rustjobber er det som er mest hata i lakkbransjen, spesielt når det ikke blir bytta til nye deler. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.