Jetta mk2 lamper årsmodeller med forskjeller?

Anbefalte innlegg

Hei har kjøpt et sett med in pro mørke hoved lamper til golfen min med jetta front, men de passer ikke på lyktebrønnene mine eller hva jeg skal kalle det.. er det t2 typer jetta mk2 hovedlamper? isåfall hvor er skille osv,,?+

På fårhånd takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei har kjøpt et sett med in pro mørke hoved lamper til golfen min med jetta front, men de passer ikke på lyktebrønnene mine eller hva jeg skal kalle det.. er det t2 typer jetta mk2 hovedlamper? isåfall hvor er skille osv,,?+

På fårhånd takk

 

Kun 1 type frontseksjon og lykter til jetta mk2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. det var jævlig rart for de passa ikke i det hele tatt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du Jetta frontramme på bilen, eller er det Golf-rammen som fremdeles står der? Disse er nemlig forskjellige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jetta frontramme og jetta lyktebrønner, feste punktene til den nye lykta bommer med de orginale og var helt annet type klips

fronten min kommer fra en meget tidlig mk2 tenkte kanskje det var annerledes på de nyere.. 90 model f.eks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjetter på dårlig passform på de nye lyktene dine, er ikke alltid det er plug-and-play med ettermarkedslykter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte tanken jeg også, men er flere cm feil så syns det er litt rart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det lykter med rammer eller utan?? kom gjerne med bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han Vetle Skåla (eller Skåra..) på forumet her har pusset opp en blå fin jetta. Han hadde kjøpt sånne lykter fra in-pro mener jeg.

Finn tråden hans under vw-prosjekter så ser du kanskje mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på dei svarte lyktane eg kjøpte så var dei utan ramme, og passet ikkje overens på orginale rammer, men kunne modast på.

men eg solgte dei til eit klubb medlem som satte det på sin jetta, men meiner den er vrak no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten rammer, alt kan moddes men drit kjedelig og legge så mye jobb i og montere lamper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, da har du samme lykter som eg hadde. trur dei er beregna for lykter som har el.justering på. men er ikkje sikker, har aldri sett slike lykter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hater ting som ikke passer, noen som hvet om noen pene lamper som PASSER?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jetta II-eier så må jeg ærlig si at jeg syns de org jetta II lyktene er lite pene. De er ikke skikkelig firkantete, de "buler" liksom utover, og de er så store så fronten på bilen ser smal ut...

Jeg var så heldig å få tak i en westmoreland-front som jeg syns passet veldig fint på bilen. Nå er det litt vanskelig å få tak i de frontene og de koster litt så hva med golf II-lykter/front..? Myye penere en de org jetta lyktene hvertfall.. og fronten ser FEIT ut: smil :

Eller rallye-lykter og front?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en Golf det skal på, tipper jeg, med mindre Pål Andreas har en Jetta også:)

 

Finner ikke mye pent av ettermarkedslykter til Jetta, men dette synes jeg ser veldig bra ut:

5092360010_a9b62f2215_z.jpg

 

Mørke originallykter, som du kan få kjøpt HER.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man ikke bare splitte og lakke dem sjæl a?

 

Apropos deler som ikke passer, fikk du brukt den grinda mi Pål? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer d Mads Kristian, de skal på golfen.. de lyktene jg har kjøpt som ikke passer ser akkurat ut som de på d bildet du posta der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Eirik, mye mulig de kan splittes, noen som vet hvordan? Og jada grinda er stadig i bruk, setter den ofte på når jg skal på turer osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre - var redd det var noen usmakelige klarglasslykter eller lignende:)

 

Hvis du tenker på å splitte de du har fra før istedenfor, så er det bare å legge de inni ovnen på 150º rundt 10-15min, så skal det bare være å vippe av glasset forskiktig. Så pensler du på svart lakk på alle de blanke flatene utenom på selve reflektoren.

 

Hvis det er glasset som er mørkere på de nye du har kjøpt, så kan du jo også bare flytte over glasset fra de til de lyktene du har fra før;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tenker på å splitte de du har fra før istedenfor, så er det bare å legge de inni ovnen på 150º rundt 10-15min, så skal det bare være å vippe av glasset forskiktig. Så pensler du på svart lakk på alle de blanke flatene utenom på selve reflektoren.

 

Har prøvd det der bakeovns-trikset på ett stk jetta lykt..det gikk ikke såå lett å vippe av glasset..dvs det gikk ikke i hele tatt..men mulig jeg ikke stekte de lenge nok..: rolleyes

 

Så det er en Golf lyktene skal på ja...hehe, sorry-forrige kommentar...:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om du ikke har tilstrekkelig nok med kjøkkenerfaring enda, da:D Neida, gjorde det samme selv på noen Golf-lykter (MK3), og det gikk veldig fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mk3 er jo latterlig enkle å splitte, vet ikke hvordan det er med 2er i forhold? Varmepistol er også et hett (:o) tips for deling av lykter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om du ikke har tilstrekkelig nok med kjøkkenerfaring enda, da:D Neida, gjorde det samme selv på noen Golf-lykter (MK3), og det gikk veldig fint.

 

Håh..jeg lager både cous-cous, innbakte pølser og `verdens beste` pannekaker så der tar du nok feil..:P

 

Men de hvite plast-hylsene for lyktejusteringa smelta..skulle sikkert tatt ut dem først men..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi får se hva jeg finner på, men har jo fått noen tips nå.. men enting som er helt sikkert jg skal IKKE ha noe klarglass,angeleyes crap

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han Vetle Skåla (eller Skåra..) på forumet her har pusset opp en blå fin jetta. Han hadde kjøpt sånne lykter fra in-pro mener jeg.

Finn tråden hans under vw-prosjekter så ser du kanskje mer.

 

Fulgte rammer med disse :) plug'n'play

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.