18" felger med polert kant med vinterdekk...god idé?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg synes selv jeg har noen flotte felger på bilen og gruer meg til å sette på de stygge vinterfelgene. Jeg kan per i dag ikke prioritere å kjøpe ny felgpakke med vinterdekk, men vurderer å kjøpe nye piggfrie dekk til sommerfelgene.

 

Det jeg lurer på er om det er sannsynlig å ødelegge felgene i løpet av vinteren eller om det av en annen grunn er ulurt å bruke disse felgene på vinteren?

 

Er det problematisk å kjøre på 18-tommere på vinteren?

 

Håper noen kan svare meg da jeg ikke har peil på slikt (de 2 forrige bilene mine hadde 13"..!!!)

IMG_6889.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor ofte du står gateparkert i Oslo, men jeg måtte iallefall ofre felgene mine kanskje ofte når jeg skulle gateparkere når det hadde snødd som verst.

 

Hadde selvfølgelig skuffe i bilen, men det er ikke alltid man har mulighet til å preparere plassen før man parkerer, og da blir det ofte bakfelgene et møte med fortauskanten.

 

Ellers sliter jo veisaltet på polerte/chromede flater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan regne med at den kanten kommer til å bli ganske så stygg pga veisalt og fortauskanter gjemt under snøen osv osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for raske svar!

 

Er ikke så ofte jeg står gateparkert i Oslo, men det hender jo!

 

Jeg skjønner av svarene deres at felgkanten vil bli stygg av veisalt, men kantkjøring forbeholdes damer og gamle menn med hatt ; )

 

Det er mulig jeg klarer å finne en rimelig dekk/felgpakke hos Sharif (med gode dekk selvfølgelig). Spørsmålet som fortsatt er ubesvart er om det går finfint å rulle rundt med 18" på vinteren eller blir "så store" felger ødelagt av snø- og isspor i veien pga lavprofilsdekkene?

 

Er det noe spesielt jeg bør se etter når jeg skal velge felger til vinterbruk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er ikke for store til å kjøre med, en kompis kjører selv på 18" på vinter. kan spore litt...

 

må også være flink til å vaske felgene på vintern da, har opplevd at di er blitt litt gule som ikke går bort igjen... pga dorlig vasking på vintern :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kantkjøring forbeholdes damer og gamle menn med hatt ; )

 

Spørsmålet som fortsatt er ubesvart er om det går finfint å rulle rundt med 18" på vinteren eller blir "så store" felger ødelagt av snø- og isspor i veien pga lavprofilsdekkene?

 

Er det noe spesielt jeg bør se etter når jeg skal velge felger til vinterbruk?

 

helt enig :) hehe

 

Jeg personlig skal rulle på 19" vinter på min Passat 3BG..

 

Kjørt 18" vinter på en Bmw E46 og det funket fint det :)

 

 

De felgene jeg har kjøpt nå er RS6 1gen. Grunnen til det er pga 5 eiker, lett å holde rene :) På bmwen hadde jeg mange eika, og det skjer ikke igjen! hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 18" med nankang 225/40-18 på min passat b6 stasjonsvogn å syns det ikke burde være mindre værtfall. ingen problemer med det. lurer på å gå opp til 19" på vinter jeg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velvel...jeg fikk satt på vinterhjula på lørdag, men smiler ikke av den grunn. Tør ikke si hva slags dimensjon jeg ruller på nå...

 

Nå skal bilen på service i Sverige på fredag og det er andre ting som dessverre prioriteres før gromme felger (ja, jeg er gift)..!

 

Har begynt å glede meg til våren – er jo bare 5–6 måneder til...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.