Anbefalte innlegg

For å ta en liten sammenligning da....:P

 

WC (vannklosset) Det er en kjekk ting som de fleste har erfaringer med. Men jeg må si det har sine åpenbare svakheter, blandt annet om vanntillforselen er stengt eller om det er frost på dass, da vil den etter kort til bli helt ubrukelig...: rolleyes

En utedass derimot har ikke disse svakhetene og er helt klart et mye bedre system.: smil :

 

(dette er helt klart skrevet i idiotisk ironi, men er en sammenligning på det som blir sagt her) De fleste er enige om at en WC er helt suveren, svakhetene til tross... for hvor ofte er det tross alt du er uten vann eller har frost på dass??

 

Så da vil vel du najib foretrekke utedassen:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta en liten sammenligning da....:P

 

WC (vannklosset) Det er en kjekk ting som de fleste har erfaringer med. Men jeg må si det har sine åpenbare svakheter, blandt annet om vanntillforselen er stengt eller om det er frost på dass, da vil den etter kort til bli helt ubrukelig...: rolleyes

En utedass derimot har ikke disse svakhetene og er helt klart et mye bedre system.: smil :

 

(dette er helt klart skrevet i idiotisk ironi, men er en sammenligning på det som blir sagt her) De fleste er enige om at en WC er helt suveren, svakhetene til tross... for hvor ofte er det tross alt du er uten vann eller har frost på dass??

 

Så da vil vel du najib foretrekke utedassen:evil:

 

Helt klart en imponerde sammenligning.

 

Utedassen, sier seg vell selv.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også litt interessant å se når det kommer eksempler på opplevde/observerte problemer med Subaru eller BMW så blir det avfeid med at det må ha vært brukerfeil eller noe galt, ikke at de kan ha svakheter.. ;)

 

Har sikkert åpenbare svakheter de også, men å spinne på et eller at bilen blir to hjulstrekk er ikke en av dem. Et kriteriet som jeg mener er ganske viktig på en 4wd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sikkert åpenbare svakheter de også, men å spinne på et eller at bilen blir to hjulstrekk er ikke en av dem. Et kriteriet som jeg mener er ganske viktig på en 4wd.

 

Nå finnes det langt dårligere 4wd system enn quattro torsen..... Men uansett, hvorfor er det da ikke lsd på 2wd biler flest? disse hadde jo hatt MYE mer nytte av det enn en bil som har 4wd? Problemet med at man spinner på et hjul med q-torsen er jo størst når man står stille eller har veldig lav fart, men dette er ikke helt tilfelle for 2wd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig tråd dette her.

Et par fine tilleggs videoer til denne diskusjonen. Hvor nøytrale og subjektive disse videoene kommer an på øye som ser ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden begynner å bli mektig underholdende : popcorn

 

:D

 

x2!

 

: popcorn

 

Jeg for min del er ihvertfall mektig imponert over Passaten min (4motion torsen). Selv om det finnes svakheter.

 

Ja, har faktisk klart å kjøre meg fast, men faen heller (sorry for språket), det er snakk om en jævla personbil med sportsunderstell på. Den er definitivt IKKE konstruert for å pløye seg gjennom 60 cm med snø!

 

På den andre siden, bakken opp til byggefeltet her er lang og bratt med en skarp sving nederst, så å bruke fart for å komme opp går rett og slett ikke. Jeg kjørte opp bakken og stoppet på toppen på blank is + piggfritt. Kan ikke si at jeg merket noe til disse såkallte svakhetene. Dog fikk jeg litt problemer på toppen, men det skyldes dekka.

 

Og når vi først diskuterer 4wd, så mener nå ihvertfall jeg at dekk-valg spiller inn også.

 

VW haldex:

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4motion = Haldex har ikke de svakhetene som jeg prøver å få fram torson har.

 

4motion = torsen når det gjelder Passat 3B/3BG (langsstilt motor slik som på A4 B5 og A6 i tilsvarende periode)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4motion = Haldex har ikke de svakhetene som jeg prøver å få fram torson har.

 

Og dekk er alltid en stor faktor. ;)

 

Som Bjørn allerede har sagt, så er det IKKE Haldex i min Passat nei. Gjerne sette seg inn i ting? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4motion = torsen når det gjelder Passat 3B/3BG (langsstilt motor slik som på A4 B5 og A6 i tilsvarende periode)

 

Sorry :o Har rota med det samme tidligere i tråden.

Passaten som blir testet har ihvertfall Haldex. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Bjørn allerede har sagt, så er det IKKE Haldex i min Passat nei. Gjerne sette seg inn i ting? ;)

 

Trodde kanskje det var derfor du dro fram denne videon da.. Men ja jeg rota, antok at du hadde den passaten som faktisk var i testen. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde kanskje det var derfor du dro fram denne videon da.. Men ja jeg rota, antok at du hadde den passaten som faktisk var i testen.

 

Klar over det, Jeg snakket bare om erfaring med min 3bg med torsen, og så slang jeg med en film med 3c med haldex. Kommer jo godt frem i den filmen at vag 4wd er ihvertfall overlegent diverse japse-4wd. Greit nok at Subaru har et bedre (....?....) system enn vag, men er da for pokker ikke dermed sagt at vag sitt/sine system er dårlige.

 

Igjen, jeg er mektig imponert over hvor godt Passaten drar seg frem. Og jeg har provosert den greit vil jeg påstå nettopp for å se hva "dritten" (ironi) er god for.

 

Torsen + EDL + ESP + 1 svakhet = jatakk!!!! : rock :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haldex, uten ESP eller svakheter = jatakk:D (bare for å sette fyr på tråden, hehehe:p)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haldex, uten ESP eller svakheter = jatakk:D (bare for å sette fyr på tråden, hehehe:p)

 

Og for å fyre på ordentlig, så har jo haldex også sine svakheter mtp elektronikk som kan gi seg. :P

 

Men ellers torsen + esp for å komme frem, og torsen - esp for lek. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok meg en tur i en '10 A3 2.0 TDI Quattro her i går for å teste litt.

 

Jeg hadde glemt at fra '09 har alle VW og Audi mistet muligheten til å deaktivere ESP. Det står at den blir deaktivert, men den "redder" deg aaaaltfor tidlig allikevel. Dette er selvsagt uavhengig om man har Haldex eller har det o-store-fantastiske-torsen-systemet.

 

Skuff :(

 

Synd at de har gjort det slik. Av burde være av, og på burde være på. Evt. gjøre som bilmerket for personer som liker å kjøre, altså BMW, har gjort; muligheten til å tillate mer slipp, og mulighet til å skru det helt av. Totalt 3 trinn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

inspirert av diskusjonen tenkte jeg at jeg skulle sette min torsen quattro på prøve på vei hjem fra jobb idag....

var ca 15cm uberørt løs -10graders snø med grass som underlag.

Under disse forholda kjørte jeg ca halveis opp unner rennet i en nedlagt hopp bakke.... var riktig nok bare en 30meters bakke.. men som dere sikkert vet er unner rennet i en hoppbakke forholdsvis bratt... hadde tenkt å ta bilde av bilen i bakken for å legge ut, men det fikk jeg desverre ikke mulighet til da det var så bratt / glatt at bilen sklei umiddelbart ned igjen da det stoppet opp.....men det sier vel også sitt om fremkomligheten ? ;)

 

Så jeg vil si selv med svakheter funker det greit nok for de fleste ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar over det, Jeg snakket bare om erfaring med min 3bg med torsen, og så slang jeg med en film med 3c med haldex. Kommer jo godt frem i den filmen at vag 4wd er ihvertfall overlegent diverse japse-4wd. Greit nok at Subaru har et bedre (....?....) system enn vag, men er da for pokker ikke dermed sagt at vag sitt/sine system er dårlige.

 

Merkverdig.. : klø :

Har du lest tråden i det hele tatt?? Har aldri sagt at Haldex er et dårlig system men hadde du prøvd med bilen din på den rulla hadde du stått der ennå... :P

 

Likte spesielt godt "Kommer jo godt frem i den filmen at vag 4wd er ihvertfall overlegent diverse japse-4wd."

Har påpekt noen svakheter med torson, også slenger du ut en video av et helt annet system, som også jeg mener er mye bedre enn torson, for fremkommelighet ikke for banekjøring eller noe annet.

 

Subaruen hadde da ingen problemer.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkverdig.. : klø :

Har du lest tråden i det hele tatt?? Har aldri sagt at Haldex er et dårlig system men hadde du prøvd med bilen din på den rulla hadde du stått der ennå... :P

 

Likte spesielt godt "Kommer jo godt frem i den filmen at vag 4wd er ihvertfall overlegent diverse japse-4wd."

Har påpekt noen svakheter med torson, også slenger du ut en video av et helt annet system, som også jeg mener er mye bedre enn torson, for fremkommelighet ikke for banekjøring eller noe annet.

 

Subaruen hadde da ingen problemer.. ;)

 

Greit, jeg burde ikke blandet inn haldex i mitt innlegg. Har skuldre til å bære. ;)

 

Det jeg vil frem til er at torsen fungerer utmerket godt etter min erfaring. Som sagt, har utfordret bilen (bakker og på flat vei, på forskjellige underlag). Etter min erfaring så stiller jeg meg et ? ved de tilfeller der en torsen-quattro står å spinner på flat vei. Kom akkurat på et tilfelle til med min bil. Dette var på is og særdeles lite feste. Riv-start på 1. og gassen i gulvet. Elektronikken overtok og kjørte pent av is-dekket og ut i snø og bedre underlag. Ingen problemer overhodet.

 

Svakhet med torsen. Jada, det er det.

 

Er torsen bra? Jepp, det er det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor snakker vi om rulla enda? Det er jo en svakhet som de fleste aldri noen sinne kommer til å legge merke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og for å fyre på ordentlig, så har jo haldex også sine svakheter mtp elektronikk som kan gi seg. :P

 

Men ellers torsen + esp for å komme frem, og torsen - esp for lek. : vinke :

 

Dette kan du godt oppklare?

 

Torson er da like avhenging av eletronikk?? EDL og ABS jobber sammen her, aner ikke hva som skjer med feil i en av disse da.

 

På gamle quattroer kan man koble ut ABS og det samme skjer visst du aktiverer diff sperra bak (på C4 ihverfall).

 

Men at torson ikke er avhenging av elektronikk etter 1995 så har jeg missforstått bigtime.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor snakker vi om rulla enda? Det er jo en svakhet som de fleste aldri noen sinne kommer til å legge merke til.

 

Fordi det ble linket til rulletester.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan du godt oppklare?

 

Torson er da like avhenging av eletronikk?? EDL og ABS jobber sammen her, aner ikke hva som skjer med feil i en av disse da.

 

På gamle quattroer kan man koble ut ABS og det samme skjer visst du aktiverer diff sperra bak (på C4 ihverfall).

 

Men at torson ikke er avhenging av elektronikk etter 1995 så har jeg missforstått bigtime.

 

ettersom du er så expert på dette bør du få prenta inn at det heter TORSEN og IKKE torson da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ettersom du er så expert på dette bør du få prenta inn at det heter TORSEN og IKKE torson da...

 

Tom for argumenter eller...??? Dette blir for dumt... (expert er en fin butikkkjede) :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste 4 sidene av tråden har vært for dum. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste 4 sidene av tråden har vært for dum. :P

 

Det kan godt hende :), men det siste innlegget der jeg fikk et flåsete svar så lurte jeg faktisk på noe, og om det er noe der jeg muligens har missforstått. Kan ikke kalle quattro et mekanisk system mener jeg, når hele systemet er basert på elektronikk. (etter 95) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom for argumenter eller...??? Dette blir for dumt... (expert er en fin butikkkjede) :rolleye:

 

Er du tom for argumenter? Du har tross alt ikke svart meg på noen av de siste innlegga mine til deg hvor du åpenbart snakker om ting du har lite peiling på og desperat prøver å ro deg bort.... det blir ikke mindre dumt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.