Anbefalte innlegg

Men samma det... føler han at jeg har "skutt av hodet hans med kanon" kan det jo virke som jeg fant et sårt punkt ;)

 

Skjønner du ikke hva jeg skriver?

 

Dette er det du gjør med andre som prøver å si noe som helst imot deg og dine meininger , det er flere her som klarer fint å si at torsen er det beste systemet uten å sparke andre ned i "dritten".

 

Det er helt fantastisk hvordan du vrir å vender på ting, kan virke som jeg fant et sårt punkt, noen ganger så lurer jeg på hvor du plukker ting ifra.

 

Hva får jeg lov til å vurdere da Helge? Bare Land Rover, Pajero eller Touareg?

 

(mulig jeg faktisk kjøper en quattro engang i fremtiden, uten ditt samtykke da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Ikke langt unna sannheten. Har begge deler på gårdsplassen.

 

Kanskje jeg skal finne en hoppbakke å sette familiens 4x4'r på en test i jula. :)

 

04 Subaru Legacy (manuell)

90 Audi 100 quattro

09 VW Tiguan

08 Land Rover Disco3

 

Mangler bimmer'n da.

 

Se om du finner noen ruller også da, så kanskje vi kan stenge denne tråden en gang for alle.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Subaru: Får vondt i ryggen, blir sykemeldt..

...)

 

Av alle girkassebyttene ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noe å legge til i denne diskusjonen, for å få frem svakheten til torsen må man kjøre ganske idiot :P

 

Måle mitt igår var å få a4'n til å sette seg fast, og det greide jeg forsåvidt. Fant en fin snø hau med mye myk snø og litt bakke, kjørte normalt inn iden og det stoppa jo ettervert, men var bare å rygge tilbake. Så da fant jeg ut at jeg skulle ha litt fart, pløya langt opp og ble stående med ett forhjul og ett bakhjul i lufta+ att frontfangeren min hadde gravd seg godt ned i snøen i mitt forsøk på å rygge av igjen. og ja jeg greide faktisk ikke å spinne på mer enn de 2 uansett hvor mye jeg bremsa eller dro i brekket, skal sies at jeg lå såpass nedpå at bilen ikke rikka seg når vi dytta engang.

 

så ja quattro hae en svakhet, men det skal mye til å få den frem, og om man ettervert sitterfast så kommer det sikkert ett hyggelig klubbmedlem fra denne fantastiske klubben og drar deg løs (a) :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner du ikke hva jeg skriver?

 

Dette er det du gjør med andre som prøver å si noe som helst imot deg og dine meininger , det er flere her som klarer fint å si at torsen er det beste systemet uten å sparke andre ned i "dritten".

 

Det er helt fantastisk hvordan du vrir å vender på ting, kan virke som jeg fant et sårt punkt, noen ganger så lurer jeg på hvor du plukker ting ifra.

 

Hva får jeg lov til å vurdere da Helge? Bare Land Rover, Pajero eller Touareg?

 

(mulig jeg faktisk kjøper en quattro engang i fremtiden, uten ditt samtykke da)

 

nå må du slappe litt av da... er det en diskusjon som pågår så er litt av greia å se på motspillers argumenter med et kritisk blikk er det ikke?

 

Når du skiver at du har dårlige erfaringer med quattro på vinterføre er det da ganske så naturlig av meg å stille spørsmål ved hvorfor du for kort tid siden vurderte å kjøpe deg en til quattro etter å ha hatt 4 stk som hadde dårlige erfaringer med. Du må da skjønne at det signaliserer at du faktisk overdramatisert disse svakhetene.

 

Du må gjerne kjøre akkurat hva du vil:)og er hjertelig velkommen til å kjøpe quattro, men ha forsåelse for at folk vil stille spørmålstegn ved din argumentasjon om hvor "ofte " du har hatt problemer med dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå må du slappe litt av da... er det en diskusjon som pågår så er litt av greia å se på motspillers argumenter med et kritisk blikk er det ikke?

 

Når du skiver at du har dårlige erfaringer med quattro på vinterføre er det da ganske så naturlig av meg å stille spørsmål ved hvorfor du for kort tid siden vurderte å kjøpe deg en til quattro etter å ha hatt 4 stk som hadde dårlige erfaringer med. Du må da skjønne at det signaliserer at du faktisk overdramatisert disse svakhetene.

 

Du må gjerne kjøre akkurat hva du vil:)og er hjertelig velkommen til å kjøpe quattro, men ha forsåelse for at folk vil stille spørmålstegn ved din argumentasjon om hvor "ofte " du har hatt problemer med dette...

 

Nei nå gir jeg opp Helge, leser du noe imellom linjene som ikke står der eller vill du bare ikke skjønne hva jeg skriver?

 

Ja jeg har hatt 4 forskjellige quattroer, før i fjor vinter var jeg ikke klar over at dette var en kjent svakhet i det hele tatt. (flyttet i fjor sommer)

Det var først da jeg begynte å sette meg litt inn i tingene, for å finne ut om det var noe galt med min bil eller noe annet.

 

Skriver jeg så utydelig, har aldri vært med på at folk har missforstått meg så mye. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nå gir jeg opp Helge, leser du noe imellom linjene som ikke står der eller vill du bare ikke skjønne hva jeg skriver?

 

Ja jeg har hatt 4 forskjellige quattroer, før i fjor vinter var jeg ikke klar over at dette var en kjent svakhet i det hele tatt. (flyttet i fjor sommer)

Det var først da jeg begynte å sette meg litt inn i tingene, for å finne ut om det var noe galt med min bil eller noe annet.

 

Skriver jeg så utydelig, har aldri vært med på at folk har missforstått meg så mye. :)

 

 

 

hehehe.. om du har hatt 4 quattroer og aldri merket til noen svakhet så tror jeg vi er 100% enige :) men da skjønner jeg ikke hvorfor du har lagt så mye strev i å argumentere imot når vi andre sier at denne "nullfriksjonsproblematikken" er et forsvinnende lite problem i de virkelige liv ;)

 

og om du mener jeg leser mellom linjer som ikke står der lurer jeg feks på hvor du har tatt det fra at jeg har nektet deg å kjøre quattro.

 

Om du mener jeg har opptrått upassende i denne diskusjonen vil jeg oppfordre deg til å sende en PM med link til mitt innlegg til moderatorer så får de ta stilling til om de skal gi meg en prikk :)

 

Takk for meg i denne diskusjonen !

 

Og ønsker dere alle en fortreffelig jul om dere kjører quattro , subaru, 4 motion, x-drive eller andre 4wd vogner. Kjører vi med hue og gode dekk vil jeg tippe vi kommer frem alle som en 4wd er : rock : på vintern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe.. om du har hatt 4 quattroer og aldri merket til noen svakhet så tror jeg vi er 100% enige :) men da skjønner jeg ikke hvorfor du har lagt så mye strev i å argumentere imot når vi andre sier at denne "nullfriksjonsproblematikken" er et forsvinnende lite problem i de virkelige liv ;)

 

Kanskje muligens fordi jeg aldri fikk satt quattro på prøve...

 

Å ligge bredt på åpne plasser var ikke noe stress, det var det med å klare den siste bakken som har irritert meg noe grenseløst med systemet.

 

God jul ja.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk har værtfall mye å si. ifjor kjørte jeg med noen harde Goodyear ultragrip 500 pigg, med god mønsterdybde. i år helt nye ContiIceContact. og forskjellen er natt og dag, både på akselerasjon og brems.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nå gresset så mye grønnere på den andre sida egentlig? (Legg merke til forhjulene som ikke hjelper til all verdens) Bilen har iflg youtube piggdekk..

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke xDrive, men gamle typen uten noen annet enn 3 åpne differ, og ett antispinnsystem som skal hjelpe til som på en FWD ved å bremse.. noe han rimelig tydelig har skrudd av.. og da er det jo ikke håp ;)

 

håpløst system, men funker stort sett for de aller aller fleste.. stort sett er folk fornøyd :) (utrolig nok)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde værtfall levert førerkortet han der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han skal no ha for satsingen hvertfall :) kommer ett stykke lenger på reint raseri :)

 

Her er en dame som kunne trengt ett eller annet hjelpesystem så hun slapp å gå ut å dytte selv :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi Q7 kan brukes til å dra løs en lastebil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke akkurat noe laste bil, men igår kveld måtte jeg dra løst en person bil som sto godt inni fonna, var så kaldt at ingen i nabolaget gadd å prøve å fyre traktorne (ja jeg bor på byggda) så da måtte måtte jeg jo sette quattron på prøve. dro japse bilen rett opp så fangere spruta: smil : og for åvære extra ufin rygga jeg utpå jorde i 30cm snø for snu :evil: snakker om lobbiist for audi, burde jo få spons :P

 

GO JUL ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattro funker mer enn godtnok for meg :)

IMG_0931.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å begynne diskusjonen på nytt, men noen fortalte at Lanci delta HF Intergrale har et rått 4 x 4 system. Ja, det er gammelt, men hva slags system er dette ??

Har en som fortalte at dette skal være bedre en det quattro fra Audi quattro med 2 sperrer. Har aldri kjørt en Lancia, men er det noen som kan forklare litt.

 

Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å begynne diskusjonen på nytt, men noen fortalte at Lanci delta HF Intergrale har et rått 4 x 4 system. Ja, det er gammelt, men hva slags system er dette ??

Har en som fortalte at dette skal være bedre en det quattro fra Audi quattro med 2 sperrer. Har aldri kjørt en Lancia, men er det noen som kan forklare litt.

 

Takk

 

Sakset fra Wikipedia;

Three differentials are at the heart of the system. Drive to the front wheels is linked through a free-floating differential; drive to the rear wheels is transmitted via a 56/44 front/rear torque-splitting Ferguson viscous-coupling-controlled epicyclic central differential. At the rear wheels is a Torsen (torque sensing) rear differential.

 

The Torsen differential is a true 'intelligent' differential in the way it distributes torque. It divides the torque between the wheels according to the available grip, and does so without ever locking fully: maximum lockup is 70%.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å begynne diskusjonen på nytt, men noen fortalte at Lanci delta HF Intergrale har et rått 4 x 4 system. Ja, det er gammelt, men hva slags system er dette ??

Har en som fortalte at dette skal være bedre en det quattro fra Audi quattro med 2 sperrer. Har aldri kjørt en Lancia, men er det noen som kan forklare litt.

 

Takk

 

Sounds like Bullshit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan forklare detta? : /

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan forklare detta? : /

 

 

Les tråden du, så får du nok svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp igjen denne nå som det har kommet ca 50cm snø i skien.. Og biler og trailere ligger "strødd".. Blankpolert is under snøen pga MYE spinning av "vanlige" biler i oppoverbakker osv..

 

NULL problem med mitt ubrukelige torsen system( i følge enkelt(e) her inne) :) Kom frem OVER alt der folk stod i bratte bakker og bare skled bakover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp igjen denne nå som det har kommet ca 50cm snø i skien.. Og biler og trailere ligger "strødd".. Blankpolert is under snøen pga MYE spinning av "vanlige" biler i oppoverbakker osv..

 

NULL problem med mitt ubrukelige torsen system( i følge enkelt(e) her inne) :) Kom frem OVER alt der folk stod i bratte bakker og bare skled bakover :)

 

Så du noen med andre firehjulstrekksystemer som ikke kom seg fram da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan være glad du ikke kom oppå blank is med ETT hjul, da hadde alle de med rwd og fwd ledd av tullingen som stod fast med 4wd ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.