'97 Audi A4 - Mye fuktighet ut av eksosanlegg?

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Har lenge lurt på en ting ang. bilen min. Etter min mening "spytter" den ut usedvanlig mye fuktighet ut fra eksospotta. Bilen er av en Audi A4 1.8 som har passert 270.000 på telleren.

En kjenning av meg med eksakt lik bil har ikke dette problemet, kjørt ca like langt også.

 

Altså hvis bilen står å går på tomgang i bare et par minutter ser det slik ut bak:

DSC01141.jpg

 

Lurte bare på om dette er helt normalt? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis bilen står mye stille samler det seg kondens i rør og potter. Dette Blåser ut når du starter.

Men hvis det fortsatt er slik etter og ha kjørt en god tur ville jeg sjekket ut litt nærmere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er selv om at bilen har kjørt seg en tur. Med en gang jeg stopper får jeg denne "dammen" bak bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å en kjenning er vel meg, min spytter minimalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. Din var så og si tørr :) Vil det ha noe å si å tilsette en slik motor-rens? En slik du blander i bensintanken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt den rense + olje rens..... har ikke skadet motoren iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt innvendig motorrens uten at denne påvirket problemet. Men kom ut mye skitt fra olja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har samme problemet, min har rulla 219 pr dags dato. har ikke gjort noe med den jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje min bil det er noe galt med da? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 02 B6 fikk jeg sjokk når jeg skulle bytte eksosen. Min og spytta greit med vann, og når jeg tok av eksosen kjente jeg vannet skvulpe i alle potter. Har trolig stått parkert i nedoverbakke eller blitt vasket med spyler inn i eksosen.

 

Den orginale veide sikkert 30kg med vann, den nye jeg monterte bare 10kg uten vann.

 

Eksosen blir jo ikke så varm helt bak at det gjør noe, skal vel litt til for at alt vannet skal tørke opp når det har "satt seg" i isolasjonen i pottene? Dersom dette hadde vært min bil, hadde jeg ikke gjort noe med det.. uten at du evt vurderer å bytte til simons-eksos feks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den ikke mister kjøleveske så er det jo ikke noen annen mulighet enn kondens, Du må kjøre deg en god tur skal du få det bort. om du så må kjøre 100 mil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.