Anbefalte innlegg

Er det noe BRA bilpleie i Elverum?

Jeg jobber der for tida så passer bra å sette inn bilen til en shine der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du ha gjort da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle absolutt hatt en fullstendig shine utvendig og "klargjøring" for vintern.

Veldig mye vaskeriper og "mekaniker-som-har-lent-seg-over-hele-bilen" riper :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En som skal gjøre dette skikkelig bruker litt mer enn en arbeidsdag;)

 

Kan anbefale

 

- Kenneth Nilsen

- Anders Heggelund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke tid (og garantert ikke råd) til noe mer enn en arbeidsdag da jeg må bruke denne bilen på jobb, levere den, og hente den etter jobb. :)

Tror det er noe meguiars bilpleie på grindalsmoen så får høre med dem imorra. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke tid (og garantert ikke råd) til noe mer enn en arbeidsdag da jeg må bruke denne bilen på jobb, levere den, og hente den etter jobb. :)

Tror det er noe meguiars bilpleie på grindalsmoen så får høre med dem imorra. :)

 

 

Da blir heller ikke ripene borte ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir heller ikke ripene borte ;)

 

Jeg med mitt utstyr og min kunnskap klarer fint å fjerne flesteparten av ripene på 3-4 timer så en som driver med dette profft og daglig BØR absolutt klare dette her enkelt og greit på en arbeidsdag spør du meg.

Nå er ikke jeg helt sykelig detaljert som før i tida heller lenger heldigvis. Dette er en bruksbil og ikke en utstillingsbil. Jeg har ikke tid til å polere og shine den før vintern, ei heller noe sted å stå, så regner med at noen fint klarer denne bilen i løpet av en arbeidsdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter absolutt det forslaget :)

 

Ja vet denne karen her er helt rå ;)

Holder han til i Elverum?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg med mitt utstyr og min kunnskap klarer fint å fjerne flesteparten av ripene på 3-4 timer så en som driver med dette profft og daglig BØR absolutt klare dette her enkelt og greit på en arbeidsdag spør du meg.

Nå er ikke jeg helt sykelig detaljert som før i tida heller lenger heldigvis. Dette er en bruksbil og ikke en utstillingsbil. Jeg har ikke tid til å polere og shine den før vintern, ei heller noe sted å stå, så regner med at noen fint klarer denne bilen i løpet av en arbeidsdag.

 

Såså, er ikke det att det skal være en utstillings bil.

 

Men for og fjerne riper, må man bruke noe grovt, når man bruker noe grovt må man over med fint.

Alt dette med maskin.

Forarbeid, (vask, clay +++) også etter arbeid som voks osv tar nok tid.

MEN du får nok en sjappe til å fylle ripene på denne tiden slik disse gjør, men da kommer de frem etter noen uker igjen.

Var kun ment som ett tips, ingen kritikk..!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såså, er ikke det att det skal være en utstillings bil.

 

Men for og fjerne riper, må man bruke noe grovt, når man bruker noe grovt må man over med fint.

Alt dette med maskin.

Forarbeid, (vask, clay +++) også etter arbeid som voks osv tar nok tid.

MEN du får nok en sjappe til å fylle ripene på denne tiden slik disse gjør, men da kommer de frem etter noen uker igjen.

Var kun ment som ett tips, ingen kritikk..!!

 

Hehe ingen fare ;)

Har drevet med bilpleie i såpass mange år selv også så vet hva det dreier seg om ;)

Er først og fremst snakk om en klargjøring før vintern. Og dette gjør jeg helst selv, men nå som det er andre ting som må prioriteres pluss at jeg ikke har noe varmt sted å stå så må jeg sette bort jobben for første gang i mitt liv :P

 

Ripene er ikke dype eller noe, så en god lakkrens med maskinkjøring fjerner dem greit. :)

Bra nok med tanke på at bilen er bruksbil og ikke gjemmes unna en vinter med snø og is.

Er vel Meguiars "verksted" på elverum så skal forhøre meg litt der med pris osv imorra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvordan det Meguiars er, man har AutoClean som ligger på vestad, ligger bak Tor løken. ved Europris. Skal være bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg med mitt utstyr og min kunnskap klarer fint å fjerne flesteparten av ripene på 3-4 timer så en som driver med dette profft og daglig BØR absolutt klare dette her enkelt og greit på en arbeidsdag spør du meg.

 

Dessverre er det ikke "Ola Normann"-nivået jeg driver med, så uinteressant for meg ta på meg en jobb med den holdningen der til bilpleie. Jeg burde jo tross alt kunne klart det på 3-4 timer eller hva? : flau : Men men, vi nybegynnere får holde på. Kanskje jeg kommer meg fra 30-40 timer til 3-4 en vakker dag. : vinke :

 

ON TOPIC:

Øyvind Bråthen på AutoCare skal vel være okei. Han har noen jobber ute på http://www.detailersclub.no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig jeg ikke har fått det med meg at Øyvind har bytta navn, men mener at dem heter AutoClean enda Kenneth?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig jeg ikke har fått det med meg at Øyvind har bytta navn, men mener at dem heter AutoClean enda Kenneth?

 

Beklager, det var en glipp fra min side. Helt riktig som du sier. AutoClean.

 

http://www.autoclean.no :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre er det ikke "Ola Normann"-nivået jeg driver med, så uinteressant for meg ta på meg en jobb med den holdningen der til bilpleie. Jeg burde jo tross alt kunne klart det på 3-4 timer eller hva? : flau : Men men, vi nybegynnere får holde på. Kanskje jeg kommer meg fra 30-40 timer til 3-4 en vakker dag. : vinke :

 

ON TOPIC:

Øyvind Bråthen på AutoCare skal vel være okei. Han har noen jobber ute på http://www.detailersclub.no.

 

Nå har nok jeg vært litt krass, pluss at folk tar ting her litt for høytidelig ;)

Jeg har ikke "den holdningen" til bilpleie, men det jeg er ute etter i denne omgang er ikke en superbra finnish på lakken. Bilen min står ute om vintern, ikke i en garasje. Det kommer til å bli snø og is på bilen min. Derfor ser jeg ingen grunn til å gjøre bilen helt SUPER nå når vi står fremfor en vinter.......

Jeg er ute etter å få en helt grei vinterklargjøring av lakken i denne omgang. Til våren igjen snakker vi helt noe annet.

(Har sett dine jobber Kenneth så vet at du kan jobben din. ;) )

 

Og det var igrunn et bra sted på elverum jeg var ute etter nå, ikke hva og hvordan jobben skal gjøres. Jeg vet jo hva som skal gjøres med bilen. (og ja jeg VET også at en SKIKKELIG jobb med SUPER finnish tar lenger tid og flere dager...) : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Øyvind på Autoclean du :)

Har hatt en bil der selv. Kjempefornøyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har nok jeg vært litt krass, pluss at folk tar ting her litt for høytidelig ;)

Jeg har ikke "den holdningen" til bilpleie, men det jeg er ute etter i denne omgang er ikke en superbra finnish på lakken. Bilen min står ute om vintern, ikke i en garasje. Det kommer til å bli snø og is på bilen min. Derfor ser jeg ingen grunn til å gjøre bilen helt SUPER nå når vi står fremfor en vinter.......

Jeg er ute etter å få en helt grei vinterklargjøring av lakken i denne omgang. Til våren igjen snakker vi helt noe annet.

(Har sett dine jobber Kenneth så vet at du kan jobben din. ;) )

 

Og det var igrunn et bra sted på elverum jeg var ute etter nå, ikke hva og hvordan jobben skal gjøres. Jeg vet jo hva som skal gjøres med bilen. (og ja jeg VET også at en SKIKKELIG jobb med SUPER finnish tar lenger tid og flere dager...) : rolleyes

 

Jeg tolket heller ikke innlegget ditt på den måten du skrev, men kunne ikke dy meg med å svare med samme mynt. ;) Tror ikke at du er den typen som snakker nedlatende om bilpleie/stell.

 

Du blir nok fornøyd med Øyvind.

PS! Så bilen din, Bjørnar, på Våler, og jeg var ikke imponert over jobben, men til å ha en vinterklargjøring duger det nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS! Så bilen din, Bjørnar, på Våler, og jeg var ikke imponert over jobben, men til å ha en vinterklargjøring duger det nok.

 

X2 på den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS! Så bilen din, Bjørnar, på Våler, og jeg var ikke imponert over jobben, men til å ha en vinterklargjøring duger det nok.

 

 

Men med tanke på at dette var en jobb som Øyvind "presset" inn for meg på kort varsel i siste liten før treffet og da bare fikk noen få timer på seg til å gjøre den.... så vil jeg fortsatt påstå at han har gjort en utmerket jobb etter omstendighetene :)

Er fullstendig klar over at den ikke kan sammenlignes med full lakkorrigeringsjobb som kan ta både 2 og 3 dager...

Men kanskje lurt å vite omstendighetene og hva som er gjort før man kommer med slike kommentarer om ett firma :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS! Så bilen din, Bjørnar, på Våler, og jeg var ikke imponert over jobben, men til å ha en vinterklargjøring duger det nok.

 

X2 på den..

Hva var det som var "galt" med den, da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom Meguiars på elverum idag og bestilte time.

Har time der den 18.November så da får man en erfaring med dem også :)

2500,- for lakkforseglings-jobben. Har ingen aning om det er dyrt eller helt grei pris jeg. Faktisk første gang jeg leverer den til noen for å gjøre denne jobben, og sjekket heller ikke andre ang. priser.

Tok det som var nærmeste gå-avstand dit jeg jobber :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men med tanke på at dette var en jobb som Øyvind "presset" inn for meg på kort varsel i siste liten før treffet og da bare fikk noen få timer på seg til å gjøre den.... så vil jeg fortsatt påstå at han har gjort en utmerket jobb etter omstendighetene :)

Er fullstendig klar over at den ikke kan sammenlignes med full lakkorrigeringsjobb som kan ta både 2 og 3 dager...

Men kanskje lurt å vite omstendighetene og hva som er gjort før man kommer med slike kommentarer om ett firma :)

 

Du nevnte ikke noe om omstendighetene, så jeg tok det som en selvfølge at det var en vanlig runde i og med at du hadde levert bilen hos et firma som driver med sånn på daglig basis. Også når det i tillegg er et eget avsnitt på salgsplakaten du hadde i frontruta om akkurat bilpleie-biten som var utført på bilen din, så burde kanskje du heller tenkt deg om to ganger og skrevet fakta i denne tråden da, i og med at det var et klubbtreff du stilte ut på. Firma eller ei!

 

Det at Øyvind sto oppført i plakaten syns jeg var dumt for hans del hvis det var en stressjobb rett før treff. Jeg har også tatt et par biler på den måten, det ble 100%. Jeg leverte fra meg bilen 05:30 den natten før han skulle stille ut på morgenen. Tok meg 3 dager fri for å få den ferdig. Er ikke sikkert det var Øyvinds ønske at han skulle stå oppført en gang?

 

Men nok offtopic fra min side.

 

Hva var det som var "galt" med den, da?

 

Var pigtails (støv/partikkel som har ligget mellom pad og lakk og laget sirkelriper, som en grisehale) over midtseksjonen på panseret. Når jeg så det så gikk jeg bare unna bilen egentlig. Så dessverre ikke mer på den bilen.

 

Stig Are; Det blir nok bra skal du se. Litt spent på kjørespor og hologrammer på den sorte Touranen din da men. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stig Are; Det blir nok bra skal du se. Litt spent på kjørespor og hologrammer på den sorte Touranen din da men. :)

 

Touran min er blå :)

Men ja, det blir nok langtifra perfekt.

Kommer ut bilder osv i tråden her når jeg har vært der tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.