#1 Skrevet Oktober 28, 2010 Har nå hatt bilen inne hos møller på en kontrollsjekk av diverse "smått" som bør ordnes. Fikk ett prisoverslag som lyder av den nette sum på 21689,- Arbeidsoppgavene er som følger: 1. Bytte av stag ved bakhjul: 8315,- 2. Åndeslange: 3085,- 3. Bremserør foran: 1901,- 4. Bremser foran (skiver og klosser): 3568,- 5. Bolt i forstilling: 1718,- 6. Stabstagforinger bak: 1112,- 7. Batteri: 1990,- Bolten i forstilling er den som holder de øvre bærearmene, denne skal byttes. Også sjekket jeg priser på et verksted jeg har brukt i sverige: 1. Bytte av stag ved bakhjul: 3493,- 2. Åndeslange: 874,- 3. Bremserør foran: 1103,- 4. Bremser foran (skiver og klosser): 2417,- 5. Bolt i forstilling: 370,- 6. Stabstagforinger bak: 425,- 7. Batteri: 1546,- Deleprisene ligger på omtrent 1200,- mer i Norge. Mens arbeidet ligger på omtrent 5000 kroner mer i Norge, ca dobbelt så mye som Sverige. Totalprisen i Sverige ble på 13041 NOK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 28, 2010 Sykt..Hvis du ikke vil kjøre så veldig langt anbefaler jeg at du får pris hos Økern Bilservice/Avaks Motor. Har fått like bra pris som i Sverige der før. De skulle iallfall ha 5100 for å bytte klosser og skiver rundt om hele på min A4 B6, noe som må være en veldig bra pris! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 28, 2010 Ja prisene er råe. Dieselfilter 600.- på aalbjerk, 169.- på bilxtra. Dete var til en Sharan 2003 Så var ikke vanskelig å velge. Om kvaliteten er det samme? Vel ifølge Bilxtra hadde jeg samme garanti på den som orginalen. Så da er det bare løp å kjøp. PS oppdaget at det sto et likens filter der ifra før, så da har det fungert feilfritt i 60 000 Km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 28, 2010 Ja prisene er råe. Dieselfilter 600.- på aalbjerk, 169.- på bilxtra. Dete var til en Sharan 2003 Så var ikke vanskelig å velge. Om kvaliteten er det samme? Vel ifølge Bilxtra hadde jeg samme garanti på den som orginalen. Så da er det bare løp å kjøp. PS oppdaget at det sto et likens filter der ifra før, så da har det fungert feilfritt i 60 000 Km. Men der går litt av skille. Det er liksom ikke prisene på delene som er problemet, de er så og si det samme i Norge. Men det er hvor mye de skal ha for arbeidet!! Så det dieselfilteret ditt blir et litt annet eksempel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 28, 2010 Sykt..Hvis du ikke vil kjøre så veldig langt anbefaler jeg at du får pris hos Økern Bilservice/Avaks Motor. Har fått like bra pris som i Sverige der før. De skulle iallfall ha 5100 for å bytte klosser og skiver rundt om hele på min A4 B6, noe som må være en veldig bra pris! Det hørtes egentlig veldig ålreit ut;) 2 gang jeg isåfall kommer til å bruke dette verkstedet i Sverige, og er veldig fornøyd. Sjekk Dalslands Bilservice:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 28, 2010 Såpass. Den bolten i forstillinga kosta 45kr sist jeg kjøpte en slik, så da tar dem hardt i på skiftetiden. Batteri bør du få for rundt 800 kr, og det bytter man vel på 5min ca. Hadde ikke takket ja til dette "tilbudet" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 28, 2010 Jeg var også innom Møller og hørte på pris på bytte av bremser foran (skiver og klosser) og bytte av tårnlager. Jeg har skivene og klossene selv og Møller skulle ha 8700,- for jobben. Svingte innom Mekonomen også for å høre hvor mye dem skulle ha for samme jobb. 6200,- Nå har jeg aldri prøvd Mekonomen men siden dem er over 2000,- billigere så går jeg nok heller for dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 28, 2010 Eller kanskje på tide å kjøpe inn litt verktøy for å gjøre jobben selv? Å betale et verksted 1000++ pr time utgår med alvorlig høye kneløf! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 28, 2010 Eller kanskje på tide å kjøpe inn litt verktøy for å gjøre jobben selv? Å betale et verksted 1000++ pr time utgår med alvorlig høye kneløf! Enig, bruker verksted kun til eu kontroll og 4 hjulskontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 28, 2010 I mange tilfeller er det veldig greit med litt mer enn kun verktøy også. Kunnskap om hvordan gjøre jobben hadde vært fint Hadde jeg kunne gjort alt selv hadde jeg jo aldri levert den på noe verksted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 29, 2010 Såpass.Den bolten i forstillinga kosta 45kr sist jeg kjøpte en slik, så da tar dem hardt i på skiftetiden. Batteri bør du få for rundt 800 kr, og det bytter man vel på 5min ca. Hadde ikke takket ja til dette "tilbudet" NB! Det er ofte veldig mye arbeid å få av denne bolten. Tenk varmepistol, vinkelsliper, slegge. Av og til får du den på fem min, av og til er det et sant helvete. De har nok lagt worst case scenario til grunn her. Du bør få et biltemabatteri for rundt 800kr, men de dem selger på møller er av bedre kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 29, 2010 Det var en hårreisende pris! Bruker de virkelig 5-6 timer på å skifte dette? Er jo ikke all verden å skifte. Edit: Det var ett svar på dette: "Jeg var også innom Møller og hørte på pris på bytte av bremser foran (skiver og klosser) og bytte av tårnlager. Jeg har skivene og klossene selv og Møller skulle ha 8700,- for jobben. Svingte innom Mekonomen også for å høre hvor mye dem skulle ha for samme jobb. 6200,- Nå har jeg aldri prøvd Mekonomen men siden dem er over 2000,- billigere så går jeg nok heller for dem. " 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 29, 2010 Det var en hårreisende pris! Bruker de virkelig 5-6 timer på å skifte dette? Er jo ikke all verden å skifte. Edit: Det var ett svar på dette: "Jeg var også innom Møller og hørte på pris på bytte av bremser foran (skiver og klosser) og bytte av tårnlager. Jeg har skivene og klossene selv og Møller skulle ha 8700,- for jobben. Svingte innom Mekonomen også for å høre hvor mye dem skulle ha for samme jobb. 6200,- Nå har jeg aldri prøvd Mekonomen men siden dem er over 2000,- billigere så går jeg nok heller for dem. " ja jeg fikk helt bakover sveis da jeg hørte den summen. Skal prøve å få tid til å skifte bremser selv i helga så får dem fikse tårnlager. Dem tar seg godt betalt ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 29, 2010 Såpass.Den bolten i forstillinga kosta 45kr sist jeg kjøpte en slik, så da tar dem hardt i på skiftetiden. Inkl. i prisen er vanligvis de øvre armene også, da kan man bruke varme på bolten, og da den går vanligvis lett ut. Måtte til med dette på en Passat en gang, og etter å ha banket og prøvd en halv time, så tok jeg gassbrenneren og varmet opp rundt bolten litt, og da kom den ut med en gang. Men mansjettene til bærearmene gikk jo selvfølgelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 29, 2010 ja jeg fikk helt bakover sveis da jeg hørte den summen. Skal prøve å få tid til å skifte bremser selv i helga så får dem fikse tårnlager. Dem tar seg godt betalt ja! Har ikke du et søskenbarn som er mekaniker på Møller?? Tårnlager kan fikses i Øverbygda i Gausdal også....til en langt billgere pris en både Møller og Mekonomen. *hehe* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 29, 2010 Ok dieselfilteret, ble kansje litt feil her Kan da nevne at jeg var innom Aalbjerk for å høre prisen på 60 000 km service til Sharanen. Da olje nylig var byttet på motor, så trengte jeg ikke det. Prisen ble 7900 .- Var da inkludert følgende: Bytte av bremseveske bytte olje/filter Haldex Dieselfilter luftfilter Prisen på et annet verksted ble 4800.- for samma jobben inkludert olje og filter på motor. Så byttet da motorolja likevell :-) Men er jo greit å ha vag stempelet i boka da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 29, 2010 Har nå hatt bilen inne hos møller på en kontrollsjekk av diverse "smått" som bør ordnes. Fikk ett prisoverslag som lyder av den nette sum på 21689,- Arbeidsoppgavene er som følger: 1. Bytte av stag ved bakhjul: 8315,- 2. Åndeslange: 3085,- 3. Bremserør foran: 1901,- 4. Bremser foran (skiver og klosser): 3568,- 5. Bolt i forstilling: 1718,- 6. Stabstagforinger bak: 1112,- 7. Batteri: 1990,- Bolten i forstilling er den som holder de øvre bærearmene, denne skal byttes. Også sjekket jeg priser på et verksted jeg har brukt i sverige: 1. Bytte av stag ved bakhjul: 3493,- 2. Åndeslange: 874,- 3. Bremserør foran: 1103,- 4. Bremser foran (skiver og klosser): 2417,- 5. Bolt i forstilling: 370,- 6. Stabstagforinger bak: 425,- 7. Batteri: 1546,- Deleprisene ligger på omtrent 1200,- mer i Norge. Mens arbeidet ligger på omtrent 5000 kroner mer i Norge, ca dobbelt så mye som Sverige. Totalprisen i Sverige ble på 13041 NOK. Hva er du forbauset over? Når det gjelder Møller og det å skrive regning med høygaffel slutter jeg aldri å forundre meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 29, 2010 Da jeg sjekka priser på bytte av reg.reim og alt medfølgende kom Møller på ca. 20000, Sandnes Elektro Diesel endte opp på ca. 11000... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 29, 2010 Har ikke du et søskenbarn som er mekaniker på Møller?? Tårnlager kan fikses i Øverbygda i Gausdal også....til en langt billgere pris en både Møller og Mekonomen. *hehe* hehe jo har det. Men passet så bra å ta det på elverum da jeg jobber der om dagen. Men intet er gjort enda, og møller er uansett altfor dyre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 29, 2010 hehe jo har det. Men passet så bra å ta det på elverum da jeg jobber der om dagen. Men intet er gjort enda, og møller er uansett altfor dyre Mekonomen i Elverum? Da kan det hende huseier`n fikser det da siden han jobber der Men skrur ikke du selv da? Trodde du var en slik hobby mekanikker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 29, 2010 Det er generelt håpløst dyrt å ha bil på verksted i Norge. Allikevel er min erfaring at det faktisk ofte er rimeligere med merkeverkstedet enn med "generelle" verksteder, da de bruker kortere tid, og det veier opp for høyere timepris. Uansett er selvgjort velgjort for litt enklere ting, så kan man heller sette bort det man ikke vet hvordan gjøres eller som krever spesialverktøy. Å skifte batteri, åndeslange og bremser foran gjør enhver som vet opp og ned på et verktøysett på et par timer, så blir det ikke dyrere enn delekostnaden og en sixpack eller noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 29, 2010 Mekonomen i Elverum? Da kan det hende huseier`n fikser det da siden han jobber der Men skrur ikke du selv da? Trodde du var en slik hobby mekanikker jeg Mekonomen Elverum ja Bremsene skal jeg nok klare å skifte selv. Bare litt vanskelig til å få tid til alt om dagen med en sønn på 4 uker Skrur helst ikke noe særlig på bil så er nok ingen hobby mekaniker. hehe. Dem skal feilsøke litt ang. tårnlager. Ikke sikkert det er det som er feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 29, 2010 skiver og klosser bytter man lett selv da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 29, 2010 Mekonomen Elverum ja Bremsene skal jeg nok klare å skifte selv. Bare litt vanskelig til å få tid til alt om dagen med en sønn på 4 uker Skrur helst ikke noe særlig på bil så er nok ingen hobby mekaniker. hehe. Dem skal feilsøke litt ang. tårnlager. Ikke sikkert det er det som er feilen. Da skjønner jeg Ikke alltid tiden strekker til med mini`r i hus nei! Men da må du bli en hobby mekaniker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 30, 2010 Et lite tips her om den berømte bolten i forstillinga.har sjøl bytta den på passaten,et rent smertehelvete å få den ut.så tipset.tjærespray fra biltema,saus den nye bolten godt inn med den her før bolten settes på plass,sjangsen for å plages ikke om,men når bolten skal ut igjen er nok en smule redusert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...