Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg noen felger som jeg helst skulle ha fått dreid av iallefall 5mm på navet for å øke innpresset litt.

 

Hvem gjør dette? Helst i Hedmark/Oslo omegn.

 

Takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig flink fyr! I tillegg billigere enn Dekksjekk.

http://www.ont-as.com/

Se der ja! De borrer jo om boltmønster også ser jeg. Ypperlig :) Takk!

 

Finnes det noen i Oslo da, tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt meg noen felger som jeg helst skulle ha fått dreid av iallefall 5mm på navet for å øke innpresset litt.

 

Hvem gjør dette? Helst i Hedmark/Oslo omegn.

 

Takk :)

 

Har du fått noe pris på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope. Jeg tipper de har stengt i helga :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått noe pris på dette?

Da har jeg fått svar.

Han tar 250 + moms pr. felg for å dreie av på felgnavet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått svar.

Han tar 250 + moms pr. felg for å dreie av på felgnavet.

 

Det vil si at han kan gjøre om fra ET25 til for eksempel ET35?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte på østlandske lettmetall her i elverum, han ville frese av senteret ikke dreie, skulle ha mellom 1000- 1500.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil si at han kan gjøre om fra ET25 til for eksempel ET35?

 

I teorien ja, men man må alltid vurdere om det er trygt å dreie av felgen mht å beholde bæringen av sentret. Dette kan man kun synse om, men felgens design og felgreperatørens erfaring tilser hvor mye man trygt kan ta av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte på østlandske lettmetall her i elverum, han ville frese av senteret ikke dreie, skulle ha mellom 1000- 1500.

Det var da en voldsom pris? Hva er forskjellen på å dreie og frese?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker no ikke så gale det, er jo i samme område som 250 kr pr felg pluss moms

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da en voldsom pris? Hva er forskjellen på å dreie og frese?
Tja,er jo i teorien likt. Bare at på fresebenk så er felgen fastspent på et bord hvor da fresen er den bevegelige delen. Mens når man dreier er felgen spent opp i en chuck som da roterer mens dreiestålet står stille. Kort forklart :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker no ikke så gale det, er jo i samme område som 250 kr pr felg pluss moms

Ja, hvis det er for alle fire felgene så. Forstod det som at det var pr. felg jeg. Hvis det er for alle felgene så frister det for emg å bruke dem.

Forandrer de boltmønster også, tro?

Tja,er jo i teorien likt. Bare at på fresebenk så er felgen fastspent på et bord hvor da fresen er den bevegelige delen. Mens når man dreier er felgen spent opp i en chuck som da roterer mens dreiestålet står stille. Kort forklart :P

Aha. Takk :) God nok forklaring det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da en voldsom pris? Hva er forskjellen på å dreie og frese?

 

Tja,er jo i teorien likt. Bare at på fresebenk så er felgen fastspent på et bord hvor da fresen er den bevegelige delen. Mens når man dreier er felgen spent opp i en chuck som da roterer mens dreiestålet står stille. Kort forklart :P

 

Det er også en fordel med fresing da det letter oppspenning veldig,

og man lettere kan modde boltsirkel når man først er i gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

That does it. Da blir det fresing på meg istedet. Takk for input :)

 

Noen som vet om Østlandske lettmetall klarer å forandre boltsirkel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

That does it. Da blir det fresing på meg istedet. Takk for input :)

 

Noen som vet om Østlandske lettmetall klarer å forandre boltsirkel?

 

Kommer an på fresen, men normalt ja.

Spørs såklart på designet av felg og ikke minst hvilken boltsirkel du har og skal ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var for alle 4 ja:) kan stikke dit på mandag å høre for deg Tore:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor i Hedmark du bor, men oppi Lismarka ell fanden hvor det var er det en hyggelig kar som har eget nytt metallverksted der han driver selvstendig næringsvirksomhet. Jeg brukte han for å lage større navåpning på Audi felger jeg skulle bruke på mercedes. Han brukte fres til dette. Han fikser sikkert ET også :) Han var utrolig flink og nøyaktig. Han dreide tilogmed nye senterringer til meg som passet 100% :) Betalte 1200,- for å frese alle 4 felgene og 4 dreide senterringer.

 

Mener jeg fortsatt har tlf nret hans hvis det er av interesse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var for alle 4 ja:) kan stikke dit på mandag å høre for deg Tore:)

Ja hvis ikke så er det ikke verre enn at jeg kan ringe dit i morra da. så slipper du :) .men du kjenner kanskje noen der?

Uansett, hvis de borrer om så hadde det gjort livet så mye enklere :tilber:

Vet ikke hvor i Hedmark du bor, men oppi Lismarka ell fanden hvor det var er det en hyggelig kar som har eget nytt metallverksted der han driver selvstendig næringsvirksomhet. Jeg brukte han for å lage større navåpning på Audi felger jeg skulle bruke på mercedes. Han brukte fres til dette. Han fikser sikkert ET også :) Han var utrolig flink og nøyaktig. Han dreide tilogmed nye senterringer til meg som passet 100% :) Betalte 1200,- for å frese alle 4 felgene og 4 dreide senterringer.

 

Mener jeg fortsatt har tlf nret hans hvis det er av interesse.

Da blir nok Elverum nærmere, men takk for tipset :) Holder til i Trysil for tida jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ringte jeg Østlandske Lettmetall i Elverum og fikk beskjed om at de hadde sluttet med alt som hadde med felger å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ringte jeg Østlandske Lettmetall i Elverum og fikk beskjed om at de hadde sluttet med alt som hadde med felger å gjøre.

 

dem har 2 avd på elverum, et støperi og et metalverksted. fikk ikke vært innom der idag, men har fri i morra så kan sjekke, er ikke mer en 1mnd sia jeg snakka med han der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dem har 2 avd på elverum, et støperi og et metalverksted. fikk ikke vært innom der idag, men har fri i morra så kan sjekke, er ikke mer en 1mnd sia jeg snakka med han der:)

Aha.. Ja, hvis du har mulighet og gidder så hadde det vært knallbra!! :) Fresing/dreing av senter er forsåvidt ikke så viktig, men omborring derimot, det er viktig :)

 

Edit: De skal borres om fra 5x120 til 4x100. Hvis de spør om det går mtp. plass rundt senterhull, så vet at jeg at 4x100 får plass da jeg har to andre sett med samme str. på senterhull som har blitt borret om til 4x100 :)

 

Senterhull på felgene som skal borres om er 72.5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og spurte idag, Han sa det ikke er noe problem å få gjort det, men måtte regne med det kom til å koste en del. det som tar lengst tid er første felgen. han ville anbefale og høre der dem drev med felger daglig:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du jammen meg ha! :) Hmm..ok. Hadde man bare visst hvor mye "en del" er :P

Hvis de har utstyr til det så skjønner jeg ikke hvorfor det skulle være så fryktelig dyrt, men men..

 

Edit: Hvor finner jeg tlf.nr til den avdelingen du var innom, egentlig? Jeg ringte tydeligvis "feil" sist gang :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.