#26 Skrevet November 17, 2010 Husker ikke hvor mye dem tok i timen jeg, men det som tok tid var å få spent opp og få det rett på første felgen. skal se om jeg finner nr jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 17, 2010 Hvis de har utstyr til det så skjønner jeg ikke hvorfor det skulle være så fryktelig dyrt, men men.. Kanskje de vil ha litt igjen for utstyret til endel hundre tusen og tiden de bruker Custom jobber koster alltid penger, men ikke alle skjønner dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 17, 2010 (endret) Kanskje de vil ha litt igjen for utstyret til endel hundre tusen og tiden de bruker Custom jobber koster alltid penger, men ikke alle skjønner dette... Har de altså så mye dyrere og bedre utstyr enn de andre som borrer om, slik at de må ta seg bedre betalt? Synes det blir å dra det langt ved å kalle det for "custom". Dette er jo gjort X-antall ganger før. I tillegg vet ingen av oss hvor mye "en god del" er enda, heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 17, 2010 Har de altså så mye dyrere og bedre utstyr enn de andre som borrer om, slik at de må ta seg bedre betalt? Synes det blir å dra det langt ved å kalle det for "custom". Dette er jo gjort X-antall ganger før. I tillegg vet ingen av oss hvor mye "en god del" er enda, heller. Nå er det engang sånn at dess bedre/ mere moderne utstyr de har har dess kjappere og mere nøyaktig blir resultatet. Men en ulempe da er at timekostnaden går opp. Og ja, alt som ikke kommer ferdig fra fabrikk og er masseprodusert er faktisk custom. Ettersom de skal ha ekstra for rigging/programmering på første felgen så er dette noe de ikke gjør altfor ofte Men som du sier så kanskje ikke prisen er avskrekkende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 17, 2010 Ja, sant nok. Nei, man får se Later til at jeg går for Østfold Felgteknikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 17, 2010 Later til at jeg går for Østfold Felgteknikk. Hva er prisene du har fått der for omborring, da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 17, 2010 125,- + moms pr. hull. Mao ca. 156,- pr hull. Drar dit mest sannsynlig på Lørdag, så kan gi tilbakemelding når jeg har fått tilbake felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 17, 2010 Kun for å borre om, eller plugger de igjen også? Folka der var ihvertfall meget flinke med felgene mine den gangen jeg hadde de der, samt kjappe og gode priser også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 19, 2010 Det lover bra! Det er inkl. fylling av gamle hull og borring av nye, ja Har avtalt å levere felgene på Lørdag, så da skal jeg komme med en tilbakemelding når jobben er gjort. Forøvrig har han vist veldig god service frem til nå. Han skulle ikke jobbe på Lørdag, men han sa jeg kunne levere felgene hjemme hos han så skulle han ta dem med til verkstedet selv. Det kaller man kunderservice! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 19, 2010 Kan da ikke være så altfor gal pris det:) Kundeservicen er helt topp der, ja. Gikk både kjappere enn det som var tenkt med mine, og prisen ble også mindre. Hold tråden oppdatert;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 19, 2010 Nei, prisen er ingenting å si på Japps! Skal holde dere oppdatert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Desember 15, 2010 Da dro jeg og min privat-sjåfør og henta felgene fra omborring i dag. For og si det sånn; dette er ikke siste gang jeg kommer til å bruke Raymond hos Østfold Felgteknikk! Makan til trivelig og serviceinnstilt person har jeg ikke vært borti noen gang, og jeg har vært borti mange! Arbeidet var også upåklagelig! Han gjorde alt han skulle, og litt til Jeg kan iallefall, med god samvittighet, anbefale denne karen til alle dere andre også. Bilder fra jobben: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Desember 15, 2010 Bare brukt de en gang, jeg, men det er absolutt verdt kjøreturen for den kundeservicen, prisene og jobben han/de gjør: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 15, 2011 Drar opp denne igjen, for mulig det er noen felger jeg må få borret om. Disse er da 4x108, og skal da ikke være nødvendig med å fylle igjen de hullene når jeg skal borre om til 4x100 da? Om det er lovlig med 2 boltsirkler bryr jeg meg ikke noe om så lenge det er trygt - noe det tydeligvis er siden det blir levert felger med doble boltsirkler ellers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 18, 2011 Ingen som har noen innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 18, 2011 På min gamle 8L hadde jeg felger som var levert med 2 boltsirkler, og flere originale felger blir jo også levert slik. Jeg ville ha hørt med Østfold Felgteknikk jeg. Han kan nok avgjøre om felgene blir for svake eller ikke med doble boltsirkler. Bra du ble fornøyd, Tore! Har samme erfaring selv! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 18, 2011 Ingen som har noen innspill? Kommer jo helt an designet av felgene. Er det "hel ved" så ser jeg ikke problemet ved normal grisekjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 18, 2011 Det som Øverby sier er vel en gylden regel, og jeg Kjører jo selv med redrill, og 2 boltsirkler- med 2,5mm gods fra kon, og ut mot anleggsflate. dette har da holdt i to år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 18, 2011 Noen bilder av hvordan dine felger ser ut, Tore? Er ikke sikkert jeg må til med dette hvis det ikke blir noen deal, men alltid kjekt å vite til seinere anledninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 18, 2011 Noen bilder av hvordan dine felger ser ut, Tore? Er ikke sikkert jeg må til med dette hvis det ikke blir noen deal, men alltid kjekt å vite til seinere anledninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 18, 2011 Hvor stort senterhull er det på de felgene, da? På de jeg tenker på må hullene bli ganske så nærme hverandre, ettersom det er opphøyet der senterdekslet skal skrues fast - dette er bare om det skal borres doble boltsirkler, altså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 18, 2011 Det husker jeg ikke i farten..Da bør de jo freses / dreies ned , der de er opphøyet, slik at de får en riktig annlegsflate for de nye hullene. Hvis det lar seg gjøre..? E51 hjulene mine er orginalt 4x108, der er det dreid tapper som passer i hullene , slik at de blir 4x100. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 18, 2011 Tror det blir trangt, for er greit å få festet senterdekslet på den måten det egentlig skal festes på også. Takk for hjelp, så får jeg se hva det blir til. Tenker jeg tar kontakt med ØFT hvis det blir tilslag på felgene, og sender over bilder da, så får de avgjøre den beste måten det kan gjøres på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...