#1 Skrevet November 15, 2010 Hei. Jeg vurderer å bytte ut det orginale "sport" understellet på min A3. Planene er coilovers i prisklassen 5k-9k,- Lurte derfor på om noen hadde noe anbefallinger til merke og slikt? Er ute etter å få en "stivere" bil men vil heller ikke ha noen "sprettball" er tross alt en bil som skal brukes hver dag. mvh John Marius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2010 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2011 Bump.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2011 http://www.partsandretards.no kan sikkert hjelpe deg med valget. Selv kjører jeg FK Silverline på min 8P, og er storfornøyd med både settet og servicen Parts and Retards yter! FK Silverline koster 6990,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2011 Hva med FK Silverline X eller FK Königsport? De fås vel til rundt 8-10 høvdinger av feks P&R (Håkon Sandberg her på forumet) Har FK Königsport selv og er fornøyd med dette til mitt bruk, (kostet da rett over 8k en plass) EDIT: Litt treg, men tenkte jeg kunne opplyse om at forskjellen på Silverline som han over meg nevnte og Silverline X er at X er rustfritt, derav litt høyere pris... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2011 Silverline er høydejusterbart. Rustfritt Silverline X er høyde og trykk - justerbart. Rustfritt FK Highsport er høydejusterbart. Galvanisert. FK Königsport er høyde og trykk - justerbart. Galvanisert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2011 Silverline er høydejusterbart. RustfrittSilverline X er høyde og trykk - justerbar. Rustfritt FK Highsport er høydejusterbart. Galvanisert. Stemmer, jeg rota litt:o FK Königsport er høyde/stivhetsjusterbart. Galvanisert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2011 Fort gjort! Addet den til lista også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 4, 2011 Hva med FK Silverline X eller FK Königsport? De fås vel til rundt 8-10 høvdinger av feks P&R (Håkon Sandberg her på forumet) Har FK Königsport selv og er fornøyd med dette til mitt bruk, (kostet da rett over 8k en plass) EDIT: Litt treg, men tenkte jeg kunne opplyse om at forskjellen på Silverline som han over meg nevnte og Silverline X er at X er rustfritt, derav litt høyere pris... Hvordan er det i stivhet i forhold til orginalt S3-understell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 4, 2011 Har god erfaring med pss9 settet men dette er IKKE rustfritt tatt i betrakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 4, 2011 Hvordan er det i stivhet i forhold til orginalt S3-understell? Ganske stor forskjell. Men du merker at bilen ikke er stiv nok på bane. Men der tror jeg noen bedre stabstag hadde gjort susen:) Er mer enn stiv nok på vanlig vei på stiveste setting. Har god erfaring med pss9 settet men dette er IKKE rustfritt tatt i betrakning. Er ikke det en del dyrere da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 4, 2011 PSS9 er vel fort 12-13 laken. Jeg har tenkt å bruke bilen litt på bane, men samtidig er det jo alikevel en bruksbil som brukes hele året på veien også. Foreløpig har jeg konkludert med Bilstein B8-dempere / H&R Senkefjærer som den beste kombinasjonen, men høyden blir jo ikke helt den samme da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 4, 2011 Se her ja, her renner det inn med forslag:) Må bare takke og bukke for svarene. Får vel ta meg en tur bort til Mr Sandberg en dag tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 5, 2011 Er ikke det en del dyrere da? Burde vell tatt med at det ikke av det billigste settet nei. Mener å ha fått med meg at det er kommet en oppfølger som heter pss10 også uten at jeg er 100%. Kjøre tidligere på en kombi av rimelige bilstein dempere og H&R fjører. Funket bra det også, ble litt mykt under banekjøring men supert til hverdags. Med justebart får du i både pose og sekk men det koster desto mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 5, 2011 Burde vell tatt med at det ikke av det billigste settet nei. Mener å ha fått med meg at det er kommet en oppfølger som heter pss10 også uten at jeg er 100%. Kjøre tidligere på en kombi av rimelige bilstein dempere og H&R fjører. Funket bra det også, ble litt mykt under banekjøring men supert til hverdags. Med justebart får du i både pose og sekk men det koster desto mer. Var dette B8-dempere eller de vanlige? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 6, 2011 Var dette B8-dempere eller de vanlige? Var ikke B8 demere. Usikker på hvilken det var ettersom de var en del av et sett som heter "seat sport suspension" Var en veldig god combo ivertfall. Tok også feil av fjørene det var Eibach og ikke H&R:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 6, 2011 Slenger ut et bilde av pss9 hvis noen skulle være interesert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 14, 2011 John Marius. Jeg har et sett PSS10 til salgs. Nytt. Vet bare om en annen person her på forumet som har erfaringer med PSS9 og 10 , Frode Gimnes ( tror jeg han heter ). Han har vært borti det meste av senkesett. Hør med han om kvaliteten ! PSS10 er videreføring av PSS9 ; - enda en innstilling av stihetsnivå på demperne. Justeringen av demperne er meget enkel og man slipper demontere bein. Prisen på settet er 12000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 16, 2011 Om det ikke er et MUST med justerbart, så hadde jeg gått for Bilstein B8 dempere og H&R senkefjærer.. det har jeg bestillt hvertfall, har ikke hørt en eneste ting negativt om det fin brukshøyde også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 16, 2011 Om det ikke er et MUST med justerbart, så hadde jeg gått for Bilstein B8 dempere og H&R senkefjærer.. det har jeg bestillt hvertfall, har ikke hørt en eneste ting negativt om det fin brukshøyde også. Hvor har du bestilt fra og pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 17, 2011 Riktig som Svein skriver over her at jeg har prøvd mye, men langt i fra alt! Som Tommy skriver over, så er Bilstein b8 med fjærer et bra alternativ! Jeg vil påstå at dette er ett langt bedre sett enn 80% av de justerbare settene som en får kjøpt i dag. Både kvalitet samt avstemning av trykket i støtdempere etter stivheten på fjærene er overlegent bra! Bilsteins høydejusterbare Pss9/10 er ikke annet enn ett fantastisk understell Skal du ha det beste som er Tuv godkj for gatebil, så er det ingen over tørr jeg påstå Kw sin ver.3 er nermeste konkurrent hvor mye "know how" blir brukt i demperteknologien med stort hell. Dette settet har likevell kortere fjæringsvei (på de settene jeg har hatt) enn Bilstein PSS9. Pss9 er sååå smooth å kjøre med, at du glemmer at du har en senket bil, mens hos Kw ver.3 blir du minnet på det når du kjører i lavere hastigheter. Har kjørt S3 8l med pss9 og med b8 med H&r fjærer Har kjørt Golf R32 med Kw ver. 3 Jeg kan komme på 2 negative sider med Bilstein: Det er dyrt, og de har hatt noen problemer med fjærer som knekker. Disse får man på garanti, men dog 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 21, 2011 Løfter denne litt... 1)hvor kjøper folk bilstein eller kw produktene sine? 2)hva er prisen på bilstein pss9 i forhold til kw sine coilovers?? 3) hvor stor forskjell er det på kw v1, v2 og v3 for en helt vanlig dødlig som meg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 22, 2011 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 22, 2011 forskjellen på KW var 1,2,3 er stivhet,justeringsmuligheter og høydejusteringscoil... variant 3 er det eneste som har stivhetsjustering og rebound bak... Variant3 etter 9mnd bruk!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 22, 2011 tenkte mer på hvordan det "føles" egentlig.. kan jo lese inne på kw sine sider ps: Men tusen takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...