Nødvendig med skilter ved banekjøring?

Anbefalte innlegg

Vurderer å levere inn skiltene på banebilen min. Hvordan blir det med gatebil, VW-Auditreffene eller andre treff fremover. Godtar de fleste prøveskilt? Er lei av å betale årsavgifta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våler godtar ikke prøveskilt når VACN har treff der. Gatebil har vel disp for dette på våler og på rudskogen har prøveskilt vert tillat tidligere, men vet ikke hvordan det blir når den nye banen kommer i drift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir bare vanskeligere og dyrere å ta EU-kontrollen for hver gang pga. at bilen ikke lenger følger boka til tilsynet. I tillegg må man betale forsikring. Hadde vært greit hvis alle eierne av baner kunne ha bestemt seg for skilter eller ikke. Er jo vanskelig å følge med på hva de vil ha til enhver tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel snakk om å få til kjøring med lisensierte biler på klubbtreffene, så bedre å gå for lisens Johnny! :)

 

Styret kommer sikkert med mer informasjon om dette når de siste bitene faller på plass utover våren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel snakk om å få til kjøring med lisensierte biler på klubbtreffene, så bedre å gå for lisens Johnny! :)

 

Styret kommer sikkert med mer informasjon om dette når de siste bitene faller på plass utover våren.

 

Godtar gatebil lisensbiler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godtar gatebil lisensbiler?

 

Det er vel kun for de som kjører i extreme og drifting, på frikjøring er det kun skilter og muligens fortsatt prøveskilt som gjelder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere forslag til hva jeg bør gjøre? Skal jeg levere inn skiltene for godt?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal spørre Jan-Andre jeg, men mener han sa det var lov med prøveskilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville beholdt skiltene, da har du forsikring og alt i orden. Dessuten er det utrolig kjipt å komme frem på treff for å finne ut at det ikke er tillat med prøveskilt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lov med prøveskilt i funesdalen, våler og på rudskogen.

 

Forsikring får du vel tegnet for prøveskiltperioden om du vil det. Tror nok du sliter hardt med vanlig forsikring om du krasjer på bane da bilen din sannsynligvis ikke er typegodkjent slik den er (:)) og det vil da kunne settes en direkte årsak med krasjet med endringer på bil siden det sannsynligvis vil kjøres litt fort ute på banen! Dette vil føre til enten full regress eller avkortning.

 

Bruker du bilen utelukkende på bane?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på dette, men dersom du ikke har tenkt til å ha skilter på den senere (f.eks. ved evt. salg), tror jeg egentlig du kan drite i å betale årsavgifta.

 

Du får begjæring på skiltene, og bilen vil bli avregistrert hvis du blir stoppet i kontroll e.l. Du får heller ikke oblater. Tut og kjør (på bane).

 

Skal du derimot ha bilen "lovlig" på skilter igjen senere, må du betale alle ubetalte årsavgifter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan stiller forsikringsselskapet seg til slikt?

 

Angående prøveskilter, forhandlerskilter du får lånt eller har du tenkt til å bruke dagskjennemerker? Har en bil på prøveskilter som jeg har kjørt 10-11 ganger i år, ble nektet prøveskilter nå sist på Risløkka og fikk såvidt prata meg ut at kjerringa skulle legge inn en "sperre" på bilen, en melding på det nasjonale systemet at prøveskilter ikke skulle utstedes, men måtte registreres!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lov med prøveskilt i funesdalen, våler og på rudskogen.

 

Forsikring får du vel tegnet for prøveskiltperioden om du vil det. Tror nok du sliter hardt med vanlig forsikring om du krasjer på bane da bilen din sannsynligvis ikke er typegodkjent slik den er (:)) og det vil da kunne settes en direkte årsak med krasjet med endringer på bil siden det sannsynligvis vil kjøres litt fort ute på banen! Dette vil føre til enten full regress eller avkortning.

 

Bruker du bilen utelukkende på bane?

 

Hva med lisensierte biler?

Evt. biler som er godkjent for gt/special saloon serien?

 

Tenker da generelt på vacn banetreff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lov med prøveskilt i funesdalen, våler og på rudskogen.

 

Forsikring får du vel tegnet for prøveskiltperioden om du vil det. Tror nok du sliter hardt med vanlig forsikring om du krasjer på bane da bilen din sannsynligvis ikke er typegodkjent slik den er (:)) og det vil da kunne settes en direkte årsak med krasjet med endringer på bil siden det sannsynligvis vil kjøres litt fort ute på banen! Dette vil føre til enten full regress eller avkortning.

 

Bruker du bilen utelukkende på bane?

 

Er kun banebil nå.

Krasj på bane har vi prøvd. Var en av de siste i forsikringsselskapet mitt som fikk full erstattning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.