Anbefalte innlegg

Hei

 

Finnes det store forskjeller på ALL pakninger i disse motorene?? : klø :

 

Min lekker og lekker og lekker uansett fan..

 

Kunne tenke meg skikkelige pakniger bygd for TRYKK.. Regner med RS4 ikke kjører på samme pakninger som 230/250hk A6 2.7 motor gjør... Eller????

 

Fint med anbefalinger på hvor man kan handle skikkelige greier...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke pakningene du kjøper hos møller holder det tett så gjør du noe feil eller så er det skeivt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er værtfall forskjell på toppakningene men hva vet jeg ikke. siste bokstaven på delenr til rs4 er q mens til s4 feks er det k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm Takker for begge svar.. Men de som tyner ut 500-900hk på disse motorene ser jeg ikke for meg går på møller å kjøper pakninger... Om det er sant så beklager jeg min kritikk til møllers paknings sett.

 

Hmmmmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror faktisk dem kjører org pakninger. har værtfall ikke hørt om noen forsterka pakninger til 2,7tt motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

??? OKay.. Da er det bare å bestille fult sett.. å plukke motoren i fillebiter.. :D

 

Takk for svar alle sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skal du ha i motor etter som du er redd for pakningene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen ting annet en de 440hk jeg har, men det lekker (står framfor motor) i framkant høyre. begge Rs4 turboene, bak-kant venstre, midt på motoren på bak-kant.. Som jeg ser uten å rive motoren fra bilen.. Å det har det gjort helt siden jeg bytta første gangen for 1.5 år siden

 

Men har vurdert å bytte råder stempel. topper, turboer å det som trengs for så å hive ned i noen turbonetics turboer som yter 600-700hk ( men da tror jeg kjerringa skyter meg :D )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

standard lekasje punkt er jo toppdekslenne da og når det lekker der ser det ut som det kommer fra turbor og overalt:-) dårlig patent på toppdekselene og toppen som gjør at det er ofte lekasje der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm Kansje du har ett poeng der men hva med det dekslet bak kant ( stramme hjuls deksel)?? Kan det stemme? Står midt mellom toppdeklsene ca...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i bak kanten av motor? er ikke sikker på hva du mener men kan det være kjedestrammeren du mener? er vel ikke noe strammehjul der etter det jeg vet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedestrammer pakningen var det.. stemmer det.. :D

 

Prøver å finne priser til dette men det var ikke enkelt...

Får vel ringe møller i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ser du når du demonterer toppene. er noen overganger på pakningene som du bruker den:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et lite tips er og bytte kam kjedene vist det er lenge siden dem er byttet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm det vet jeg faktisk ikke.. kansje en fordel ja :D

 

Men dette hadde ikke ecstuning.com

 

Har du flere gode sider :D???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja..

 

Da er de og bestillt...

 

Er det en fordel å bruke pakningsement på topp dekslene??

Må vel ha topp pakninger og da når jeg skal bytte disse kjedene? er det flere pakninger jeg kommer til å måtte bytte på tur inni denne motoren?

(Er ny med V6 moteren, litt bedre kjent med 5'ern men den er jo grise enkel å skru på :) nesten idiot sikker)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker så lite pakningssement som mulig så kan pakningene gjøre det dem er beregna for:-) det eneste stedet er akkurat i skjøtene mellom to pakninger jeg bruker det. må ikke bytte topp pakningen nei kun toppdekselpakningene du har bestilt. skal du inni mere en toppene er det flere pakninger ja men ikke for det med toppdeksel og kjeder. må av med reg reima for og bytte kjede på venstre side så er det lenge siden det er byttet lønner det seg og ta den sammtidig. kjøper du det også på esc får du komplett kitt med alt du trenger til en billig penge kontra norge:-)

dette kjøpte jeghttp://www.ecstuning.com/Audi-B5_RS4--2.7T/Engine/Timing/Timing_Belt_Kit/ES6168/

her med verktøyet til kammene og veiva vist du trenger det

http://www.ecstuning.com/Audi-B5_RS4--2.7T/Engine/Timing/Timing_Belt_Kit/ES7439/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker så lite pakningssement som mulig så kan pakningene gjøre det dem er beregna for:-) det eneste stedet er akkurat i skjøtene mellom to pakninger jeg bruker det. må ikke bytte topp pakningen nei kun toppdekselpakningene du har bestilt. skal du inni mere en toppene er det flere pakninger ja men ikke for det med toppdeksel og kjeder. må av med reg reima for og bytte kjede på venstre side så er det lenge siden det er byttet lønner det seg og ta den sammtidig. kjøper du det også på esc får du komplett kitt med alt du trenger til en billig penge kontra norge:-)

dette kjøpte jeghttp://www.ecstuning.com/Audi-B5_RS4--2.7T/Engine/Timing/Timing_Belt_Kit/ES6168/

her med verktøyet til kammene og veiva vist du trenger det

http://www.ecstuning.com/Audi-B5_RS4--2.7T/Engine/Timing/Timing_Belt_Kit/ES7439/

 

Ok.. godt å vite..

 

Har nettopp byttet alt dette :D ca 200 mil siden.. Men takker for innspill :)

Da blir det kjeder og toppdeksler samt kjedestrammer pakning.. Kansje den vil slutte å lekke nå da..

 

Tror jeg har turbohavvari på venstre turbo også.. (førerside turbo) Men de er det garranti på.

Har en skikkeli hisse lyd og ved pådrag viser A/F måleren 17 :S kan jo være vakuumlekasje akkurat det med A/F måleren.. Men hvem vet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe takk.. Blir 5'er neste gang igjen.. Dette er jo bare viss vass fra audi :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var mere fornøyd med 5er jeg også. hadde s2 avant, s4 c4, rs2 avant med 5er motorer og der var det aldri noe galt men med 2,7tt derimot:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en s6 2.2 1996 modell ny oppbyggd 100% strøken, men den sendte jeg sidelengs i ei elv.. :D = v.r.a.k :(

AAAAAAAAAAAAAAAAALDRI noe problem.. ikke en plugg ble byttet det året jeg hadde gleden av den.. Men ja 2.7tt motorer derimot.. BRA AUDI... KJEMPE MOTOR (knis) :D bra potensiale men rævva tegnet å skrudd sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.