#1 Skrevet Desember 12, 2010 Hei Finnes det store forskjeller på ALL pakninger i disse motorene?? Min lekker og lekker og lekker uansett fan.. Kunne tenke meg skikkelige pakniger bygd for TRYKK.. Regner med RS4 ikke kjører på samme pakninger som 230/250hk A6 2.7 motor gjør... Eller???? Fint med anbefalinger på hvor man kan handle skikkelige greier...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 12, 2010 Om ikke pakningene du kjøper hos møller holder det tett så gjør du noe feil eller så er det skeivt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 12, 2010 er værtfall forskjell på toppakningene men hva vet jeg ikke. siste bokstaven på delenr til rs4 er q mens til s4 feks er det k 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2010 Hmmm Takker for begge svar.. Men de som tyner ut 500-900hk på disse motorene ser jeg ikke for meg går på møller å kjøper pakninger... Om det er sant så beklager jeg min kritikk til møllers paknings sett. Hmmmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 12, 2010 tror faktisk dem kjører org pakninger. har værtfall ikke hørt om noen forsterka pakninger til 2,7tt motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 12, 2010 ??? OKay.. Da er det bare å bestille fult sett.. å plukke motoren i fillebiter.. Takk for svar alle sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2010 hva skal du ha i motor etter som du er redd for pakningene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 12, 2010 Ingen ting annet en de 440hk jeg har, men det lekker (står framfor motor) i framkant høyre. begge Rs4 turboene, bak-kant venstre, midt på motoren på bak-kant.. Som jeg ser uten å rive motoren fra bilen.. Å det har det gjort helt siden jeg bytta første gangen for 1.5 år siden Men har vurdert å bytte råder stempel. topper, turboer å det som trengs for så å hive ned i noen turbonetics turboer som yter 600-700hk ( men da tror jeg kjerringa skyter meg ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 12, 2010 standard lekasje punkt er jo toppdekslenne da og når det lekker der ser det ut som det kommer fra turbor og overalt:-) dårlig patent på toppdekselene og toppen som gjør at det er ofte lekasje der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 12, 2010 Hmm Kansje du har ett poeng der men hva med det dekslet bak kant ( stramme hjuls deksel)?? Kan det stemme? Står midt mellom toppdeklsene ca... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 12, 2010 i bak kanten av motor? er ikke sikker på hva du mener men kan det være kjedestrammeren du mener? er vel ikke noe strammehjul der etter det jeg vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 12, 2010 Kjedestrammer pakningen var det.. stemmer det.. Prøver å finne priser til dette men det var ikke enkelt... Får vel ringe møller i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 12, 2010 bestil herfra feks vist du har tid til og vente en ukehttp://www.ecstuning.com/Audi-B5_S4--2.7T/Engine/View_All/ES259658/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 12, 2010 bestil herfra feks vist du har tid til og vente en ukehttp://www.ecstuning.com/Audi-B5_S4--2.7T/Engine/View_All/ES259658/ Da er det bestillt... Den pakningsement tuben. Noen hint hvor dette skal brukes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 12, 2010 det ser du når du demonterer toppene. er noen overganger på pakningene som du bruker den:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 12, 2010 et lite tips er og bytte kam kjedene vist det er lenge siden dem er byttet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 12, 2010 Hmm det vet jeg faktisk ikke.. kansje en fordel ja Men dette hadde ikke ecstuning.com Har du flere gode sider ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 12, 2010 disse:-) husk 2 vist du skal bestillehttp://www.ecstuning.com/Audi-B5_S4--2.7T/Engine/View_All/ES252012/ sånn så mine topper ut etter 170 000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 12, 2010 Såpass ja.. Da er de og bestillt... Er det en fordel å bruke pakningsement på topp dekslene?? Må vel ha topp pakninger og da når jeg skal bytte disse kjedene? er det flere pakninger jeg kommer til å måtte bytte på tur inni denne motoren? (Er ny med V6 moteren, litt bedre kjent med 5'ern men den er jo grise enkel å skru på nesten idiot sikker) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 12, 2010 jeg bruker så lite pakningssement som mulig så kan pakningene gjøre det dem er beregna for:-) det eneste stedet er akkurat i skjøtene mellom to pakninger jeg bruker det. må ikke bytte topp pakningen nei kun toppdekselpakningene du har bestilt. skal du inni mere en toppene er det flere pakninger ja men ikke for det med toppdeksel og kjeder. må av med reg reima for og bytte kjede på venstre side så er det lenge siden det er byttet lønner det seg og ta den sammtidig. kjøper du det også på esc får du komplett kitt med alt du trenger til en billig penge kontra norge:-) dette kjøpte jeghttp://www.ecstuning.com/Audi-B5_RS4--2.7T/Engine/Timing/Timing_Belt_Kit/ES6168/ her med verktøyet til kammene og veiva vist du trenger det http://www.ecstuning.com/Audi-B5_RS4--2.7T/Engine/Timing/Timing_Belt_Kit/ES7439/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 12, 2010 jeg bruker så lite pakningssement som mulig så kan pakningene gjøre det dem er beregna for:-) det eneste stedet er akkurat i skjøtene mellom to pakninger jeg bruker det. må ikke bytte topp pakningen nei kun toppdekselpakningene du har bestilt. skal du inni mere en toppene er det flere pakninger ja men ikke for det med toppdeksel og kjeder. må av med reg reima for og bytte kjede på venstre side så er det lenge siden det er byttet lønner det seg og ta den sammtidig. kjøper du det også på esc får du komplett kitt med alt du trenger til en billig penge kontra norge:-)dette kjøpte jeghttp://www.ecstuning.com/Audi-B5_RS4--2.7T/Engine/Timing/Timing_Belt_Kit/ES6168/ her med verktøyet til kammene og veiva vist du trenger det http://www.ecstuning.com/Audi-B5_RS4--2.7T/Engine/Timing/Timing_Belt_Kit/ES7439/ Ok.. godt å vite.. Har nettopp byttet alt dette ca 200 mil siden.. Men takker for innspill Da blir det kjeder og toppdeksler samt kjedestrammer pakning.. Kansje den vil slutte å lekke nå da.. Tror jeg har turbohavvari på venstre turbo også.. (førerside turbo) Men de er det garranti på. Har en skikkeli hisse lyd og ved pådrag viser A/F måleren 17 kan jo være vakuumlekasje akkurat det med A/F måleren.. Men hvem vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 12, 2010 lykke til:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 12, 2010 Hehehe takk.. Blir 5'er neste gang igjen.. Dette er jo bare viss vass fra audi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 12, 2010 ja var mere fornøyd med 5er jeg også. hadde s2 avant, s4 c4, rs2 avant med 5er motorer og der var det aldri noe galt men med 2,7tt derimot:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 12, 2010 Hadde en s6 2.2 1996 modell ny oppbyggd 100% strøken, men den sendte jeg sidelengs i ei elv.. = v.r.a.k AAAAAAAAAAAAAAAAALDRI noe problem.. ikke en plugg ble byttet det året jeg hadde gleden av den.. Men ja 2.7tt motorer derimot.. BRA AUDI... KJEMPE MOTOR (knis) bra potensiale men rævva tegnet å skrudd sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...