#51 Skrevet Desember 13, 2010 Det er en link for hver side.. rart men prisen varierer fra høyre til venstre... Billigere ja men kvalitets messig så vet ikke jeg helt jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Desember 13, 2010 var det da med kvaliteten. jeg hadde gått for dem som sitter der. er ikke lange tiden det tar og bytte dem når du har demontert det en gang før:-) jeg demonterte fronten og bytta reg reim pluss kjede på høyre side på 4 timer sist gang så det går ganske fort:-) venter på kjede til venstre side plus div pakninger fra ecs så er det på han igjen:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Desember 13, 2010 Men dette sitter på baksiden av motoren mot torpedoveggen.. Vet ikke med din RS4 men hos meg er det SVIN trangt.. Men kommer det evt garranti på turbo bytte så må motoren ut å DA stiller saken seg anderledes.. da blir det muligens full oppgradering med innmat og alt annet som lar seg kjøpes.. Har en kompis med oppborra 1.8 -> 2.0 motor å plukka topp som har ut av seg 450hk.. Han er litt brei i kjeften så skal prøve å knekke selvtilliten hans litt med min bil, bare så synd den A4 skrangla hans er 300kg lettere en mitt før-krigs-tysker-stål på 1800kg... Skal bli spennende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Desember 13, 2010 sitter bak på høyre side sett fra sjafør setet og i front på venstre side. alt er motsat fra høyre til venstre side. skal litt motor til for og bære 300kg ekstra sef men du har jo en del høyere moment så er vel ikke veldig mye trimm som skal til vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Desember 13, 2010 Det du beskrev der er AKKURAT der hvor det lekker olje. Mot torpedovegg = høyreside (rett over passasjer side) og (venstre front rett over for fører side)... Da er det de forbanna pakningene på kjedestrammerne der som lekker... Da jeg renger med at det sitter en hver på disse to plassene? eller det sier seg selv Han blei litt skeptisk da turbohylene startet ved 2500 omdr å vedvarte til langt over 6000 omdr så ja momentet har vi Det som var fan med 2.2'en. sa bare pang på 3400 og ikke så mye mer futt etter 4700. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Desember 13, 2010 stemmer det. er bla der du bruker "gugga" mellom skjøten fra pakninga til kjedestrammeren og gummipakninga til toppdekselet:-) virket som rs2`n min gikk bedre en rs4èn og den var bare bremset til 386hk men rs4èn hadde 20km mere på langsletta på rudskogen. grunnen er vel at rs2`n kom med ett kikk på 3500omd og opp til rødstreken mens rs4èn kommer mye før og har jevnere drag hele veien til rødmerke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Desember 13, 2010 stemmer det. er bla der du bruker "gugga" mellom skjøten fra pakninga til kjedestrammeren og gummipakninga til toppdekselet:-) virket som rs2`n min gikk bedre en rs4èn og den var bare bremset til 386hk men rs4èn hadde 20km mere på langsletta på rudskogen. grunnen er vel at rs2`n kom med ett kikk på 3500omd og opp til rødstreken mens rs4èn kommer mye før og har jevnere drag hele veien til rødmerke Ok.. Da vet jeg det, bare å vente på pakkene fra ecstuning å skru sundt geiene.. Tenkte å finne meg en RS4 plenum og men det var litt vanskligere du... Har vel en mulighet å porte denne, innmaten i disse ser jo helt JÆVLIGE ut, har du sett inni disse? Skjøtene og sveisene er jo skamm dårlige.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Desember 13, 2010 Han blei litt skeptisk da turbohylene startet ved 2500 omdr å vedvarte til langt over 6000 omdr så ja momentet har vi Så da var ikke 2.7TT så fælt likevel da Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Desember 13, 2010 Så da var ikke 2.7TT så fælt likevel da Hehe DET går framover ja.. har ikke nektet for det, men lekasjen er jo der allikevel og feilkodene er jo der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Desember 13, 2010 har ikke sett inni disse nei men er vel som det meste som er org så det er aldri feil og få det portet:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Desember 13, 2010 DET går framover ja.. har ikke nektet for det, men lekasjen er jo der allikevel og feilkodene er jo der Jammen det er jo to forskjellige ting. Send meg mailadressa di på PM så skal jeg sende deg en selfstudy guide på 2.7 motoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Desember 13, 2010 Så da var ikke 2.7TT så fælt likevel da Hehe er vel ingen som har sakt at ikke det er gode motorer med tanke på effekt/moment her? er vel mere at dem har lavd en motor med noen barnesykdommer som ikke burde være der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Desember 13, 2010 har ikke sett inni disse nei men er vel som det meste som er org så det er aldri feil og få det portet:-) Skal forhøre meg på pris hos " tore-topplokk" Pir2 i trondheim ang. plenum Jammen det er jo to forskjellige ting. Send meg mailadressa di på PM så skal jeg sende deg en selfstudy guide på 2.7 motoren... PM sendt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Desember 13, 2010 er vel ingen som har sakt at ikke det er gode motorer med tanke på effekt/moment her? er vel mere at dem har lavd en motor med noen barnesykdommer som ikke burde være der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Desember 13, 2010 PM sendt Mail sendt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Desember 14, 2010 Eg gleder meg til å starte opp audien om 3-4 måneder å se alt som er gale med den da :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Desember 14, 2010 Det gjør ikke jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Desember 14, 2010 sjekk pris på RS4 topper kontra porting, bare ett tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Desember 14, 2010 sjekk pris på RS4 topper kontra porting, bare ett tips Han skulle regne litt på det med intaks manifoilen.. Men ja jeg har ett par RS4 topper på audizine til 400 dollars pluss frakt. Men hvorfor koster disse turboene 25000kr på qwt.no http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GT30-GT3076R-T25-turbo-500HP-All-Audi-universal-Fit-fst-/160519216915?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ARS4%7CMake%3AAudi&hash=item255fb0df13 Mens her koster de en par flasker cognac liksom??? Har fått konstatert turbo ras på fører turbo etter 250 mil så da krevde jeg pengene for 2 nye eller bytte til 2 andre turboer.. Noen som har noe forslag (bolt on) IKKE vag turboer takk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Desember 14, 2010 om du har fått turboras så tidlig er ett av følgende årsak, ikke turboene da det er bra kvalitet på BW turboer. -feil montering -feil map -feil bruk, koksing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Desember 14, 2010 om du har fått turboras så tidlig er ett av følgende årsak, ikke turboene da det er bra kvalitet på BW turboer. -feil montering -feil map -feil bruk, koksing Kan ikke skjønne at noen av disse årsakene du kommer med kan ha hent.. Feilmontering tviler jeg på da de driver med dette daglig. (Uansett har jeg garranti) Feil Map tviler jeg og på da programmet er spes utviklet for slike turboer, kjører jo bare på 1.1 bar.. Krevde 1.5 (Uansett har jeg garranti) Feil bruk.. de er jo nesten ikke kjørt inn engang. Jeg har hatt min del av turbobiler å vet hvordan men skal behandle de.. (Garrantien gjelder også her) Dette turbo problemet startet for LEEEEEEEEEEENGE siden, da jeg hadde et eksos rør for hver side på motoren så spyttet fører-side-turbo ut olje bak, sjekket dette med bare å holde ett hvitt ark for enderøret og der var det MYE oljeprikker, på andre siden var det ikke antydning til olje prikker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Desember 14, 2010 Han skulle regne litt på det med intaks manifoilen.. Men ja jeg har ett par RS4 topper på audizine til 400 dollars pluss frakt. Men hvorfor koster disse turboene 25000kr på qwt.no http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GT30-GT3076R-T25-turbo-500HP-All-Audi-universal-Fit-fst-/160519216915?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ARS4%7CMake%3AAudi&hash=item255fb0df13 Mens her koster de en par flasker cognac liksom??? Har fått konstatert turbo ras på fører turbo etter 250 mil så da krevde jeg pengene for 2 nye eller bytte til 2 andre turboer.. Noen som har noe forslag (bolt on) IKKE vag turboer takk.. er ikke di turbone der litt drøye? skal ikke ha 1000hk i bilen din el:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Desember 14, 2010 Kan ikke skjønne at noen av disse årsakene du kommer med kan ha hent.. Feilmontering tviler jeg på da de driver med dette daglig. (Uansett har jeg garranti) Feil Map tviler jeg og på da programmet er spes utviklet for slike turboer, kjører jo bare på 1.1 bar.. Krevde 1.5 (Uansett har jeg garranti) Feil bruk.. de er jo nesten ikke kjørt inn engang. Jeg har hatt min del av turbobiler å vet hvordan men skal behandle de.. (Garrantien gjelder også her) Dette turbo problemet startet for LEEEEEEEEEEENGE siden, da jeg hadde et eksos rør for hver side på motoren så spyttet fører-side-turbo ut olje bak, sjekket dette med bare å holde ett hvitt ark for enderøret og der var det MYE oljeprikker, på andre siden var det ikke antydning til olje prikker... er nok enig med jan om monteringsfeil eller feil map. er bilen din mappet på rulle eller er det chip sendt i posten? er veldig uvanlig at turbor ryker så fort om dem er riktig montert og map er riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Desember 14, 2010 er ikke di turbone der litt drøye? skal ikke ha 1000hk i bilen din el:) Næsj... Syns du?? skal motoren først plukkes ut så tenkte jeg å bytte råder stempel å ALT for å tåle Extreme påkjenninger. RS4 turboene bukker under ved 440hk, latterlig egentlig. Mere futt i kremvispen på kjøkkenet fra OBH nordica vil jeg tro er nok enig med jan om monteringsfeil eller feil map. er bilen din mappet på rulle eller er det chip sendt i posten? er veldig uvanlig at turbor ryker så fort om dem er riktig montert og map er riktig. Dette ble gjort på rulle 3 ganger for å finjustere hele oppsettet. samt at det ble montert en chip for å øke tenningen. Så mapingen er nok OK. ( MEN som alt annet som er mekanisk kan man jo ALDRI si ALDRI) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet Desember 14, 2010 kommer jo ann på hvor mye hk du skal ha sef men tipper gt28r-rs el lignende burde holde til 600-650hk kanskje mere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...