Vintertreff 2011 Lørdag 2. April

Kommer du på treffet?  

23 stemmer

  1. 1. Kommer du på treffet?



Anbefalte innlegg

Kom med din registrerte VW/AUDI/SKODA/SEAT/PORSCHE, og prøv vinterkjøring på bane - i sikre omgivelser.

 

Møller Bil Bardufoss, Norges beste forhandler stiller med demo biler av VW AMAROK!! Og mange fine premier!! Møller Bil Bardufoss!!

 

Priser:

 

200 kr Banekjøring medlemmer uansett bilmerke

400 kr Banekjøring ikke medlemmer, KUN VW/AUDI/SKODA/SEAT/PORSCHE

 

Premier:

 

Drag 4x4/fwd

Hardest satsing

Heftigste berging:)

m.m

 

Program:

 

0900 innslipp til baneområdet

0945 Føremøte

1000 Banen åpner (Frikjøring)

1200 Begrenset heat (Nybegynnere, øvelseskjøring og jente/dame heat)

1300 Drag

1430 Frikjøring

1600 Begrenset heat (Nybegynnere, øvelseskjøring og jente/dame heat)

1700 Frikjøring

1800 Slutt

 

Dette er kun et foreløping program, ting kan forandres!!

 

Så møt opp tidlig! Dette skal bli det beste treffet i manns minne!!

 

Bring ordet videre!!

 

 

Facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=194522960559812&num_event_invites=0

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo ant å bruke avisa. så flere ser at det e vintertreff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

avisa og facebook så tror jeg mange har fått det med seg. pluss jungeltelegrafen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såfremst jeg får delta med min bil så er jeg med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såfremst jeg får delta med min bil så er jeg med!

 

Det blir i år mulighet for at medlemmer kan kjøre de bilene de ønsker. Eneste kravet om et medlem skal kjøre en ikke VAG er at den må ha skilter! Ingen prøveskilt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veeeel, Audun (Stokkan) her i klubben sa jeg gjerne kunne være fullverdig medlem med Porschen siden VW og Porsche har så tette bånd, og nå eier hverandre. Hvis det skulle vise seg å ikke være korrekt så må heller medlemskapet sies opp og mine 400,- betales tilbake. For meg er det synd siden PCN (Porsche Club Norge) ikke har noen aktivitet å snakke om nord for Trondheim. At folk med andre biler tar opp kjøretid på banene sørpå forstår jeg kan være et problem for VACN, men jeg tror ikke noen i Tromsø frykter at VACN-treff blir nedrent av Porscher?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir i år mulighet for at medlemmer kan kjøre de bilene de ønsker. Eneste kravet om et medlem skal kjøre en ikke VAG er at den må ha skilter! Ingen prøveskilt!

 

Veeeel, Audun (Stokkan) her i klubben sa jeg gjerne kunne være fullverdig medlem med Porschen siden VW og Porsche har så tette bånd, og nå eier hverandre. Hvis det skulle vise seg å ikke være korrekt så må heller medlemskapet sies opp og mine 400,- betales tilbake. For meg er det synd siden PCN (Porsche Club Norge) ikke har noen aktivitet å snakke om nord for Trondheim. At folk med andre biler tar opp kjøretid på banene sørpå forstår jeg kan være et problem for VACN, men jeg tror ikke noen i Tromsø frykter at VACN-treff blir nedrent av Porscher?

 

Du kan være fullverdig medlem med en bmw for min del, skjønner ikke reaksjonen din med tanke på mitt svar!? Jeg sa jo ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det blir i år mulighet"... Som at det gjøres et unntak for akkurat dette treffet grunnet laber interesse i fjor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det blir i år mulighet"... Som at det gjøres et unntak for akkurat dette treffet grunnet laber interesse i fjor.

 

Det er helt korrekt at det gjøres et unntak iår kontra tidligere år pga laber interesse på treffet ifjor. Skjønner ikke helt holdningen din, du har vært medlem i under 1 mnd og har skrevet 5 innlegg men likevel er det mye negativitet i luften.

 

Til opplysning så er dette VW- Audi club norwegen. Ikke en klubb for alle bilmerker som vw eier endel av.

Ikke at det har vært akkurat noen krav å kjøre verken vw eller audi for å være med i klubben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt korrekt at det gjøres et unntak iår kontra tidligere år pga laber interesse på treffet ifjor. Skjønner ikke helt holdningen din, du har vært medlem i under 1 mnd og har skrevet 5 innlegg men likevel er det mye negativitet i luften.

 

Til opplysning så er dette VW- Audi club norwegen. Ikke en klubb for alle bilmerker som vw eier endel av.

Ikke at det har vært akkurat noen krav å kjøre verken vw eller audi for å være med i klubben.

 

Rett skal være rett. dette er VW- Audi club norwegen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man kjøre på banen uten å være medlem? mener å huske sist jeg var dær så kostet det litt ekstra for ikke medlemmer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rolig rolig!!! Så nå er plutselig ikke Skoda og Porsche med i konsernet??? Skal man være så trangsynt at det er kun VW og Audi som skal kunne kjøre på banen under ett VACN treff??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rolig rolig!!! Så nå er plutselig ikke Skoda og Porsche med i konsernet??? Skal man være så trangsynt at det er kun VW og Audi som skal kunne kjøre på banen under ett VACN treff??

 

Handler ikke om å være trangsynt, klubben heter VW- Audi Club Norwegen og var laget i sin tid for KUN VW og Audi. Vi har vel aldri nektet verken seat eller skoda å kjøre på noen treff. Det jeg reagerte på er at det virket som en selvfølge at siden han har en Porche så skal han få kjøre på treffet. Det blir i mine øyne litt feil. Men jeg gir meg også totalt F i hvordan biler som kjøres på banen da det er såppas få som kommer. Men hadde oppmøte vært som før på ca 55 stk, så ville iallefall jeg vært rimelig irritert om jeg måtte stå å ventet på å få kjøre fordi det var endel andre merker på banen.

 

Så selvfølgelig skal han få kjøre som alle andre medlemmer siden vi iår ikke begrenser det til vw-audi-skoda-seat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man kjøre på banen uten å være medlem? mener å huske sist jeg var dær så kostet det litt ekstra for ikke medlemmer...

 

Ja ikke medlemmer kan også kjøre, koster litt mer og da må man kjøre en vw-audi-seat-skoda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ikke medlemmer kan også kjøre, koster litt mer og da må man kjøre en vw-audi-seat-skoda.

 

Høres bra ut :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 Dager før jeg får tilbake Lappen :stikke:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag et arrangement på Facebook, å send ut til folket. Har ikke sett noe til det ennå, så regner med den ikke er opprettet noe enda. Går jo an å undersøke hvilken helg det passer best for folk, så forhåpentligvis blir det flyttet et par helger framover : smil :

Anyways; hadde jeg hatt lappen hadde jeg kommet, men ble nødt til å trykke "nei".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta den prinsipielle debatten først:

 

Porsche Automobil Holding SE eier pr nå den største aksjeposten i Volkswagen Group med 32,2% av aksjene. Når det gjelder stemmerettigheter har Porsche 50,74% av stemmene og er dermed i kontroll av Volkswagen Group. Oppkjøpet i VG skjedde i stor grad med lånte midler. Kombinert med finanskrisen i 2008 så fikk Porsche problemer med likviditeten. VG ble et ettertraktet selskap i forbindelse med oppkjøpet og hadde mulighet til å hjelpe Porsche ved å kjøpe andeler i Porsche AG. Dog har ikke Volkswagen Group kontroll over Porsche, de eier marginalt under 50%. Summa summarum så blir Porsche og Volkswagen fusjonert i løpet av 2011. Da blir Porsche og VW på papiret samme merke, og Porsche blir enda "mer eier" av Audi enn de er idag.

 

Da blir spørsmålet, skal VW / Audi Club Norwegen bestå som en klubb utelukkende for de som eier biler med Audi eller VW-logo i grillen? Hva skal bestemme om et merke er "stuerent" i klubben? Logoen i grillen eller hvordan selskap som står bak? Om klubbnavnet skal bestemme så forblir ting som før, men Skoda, Porsche, SEAT, Lamborghini, Bentley, Bugatti og Scania må bannlyses, til tross for at de er i samme konsern. Det gir seg noen rare utslag, som f.eks Touareg/Q7/Cayenne som i stor grad er samme bilen. Ser man på eierstrukturen så er Porsche mer Volkswagen enn Audi er.

 

Dette har vært oppe her før også, på avstemmingen da stemte overveldende mange for å la Skoda & Seat slippe til på treff: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47082.

 

 

Uansett, hvem som skal være velkomne i klubben bestemmer klubben, og ifølge statuttene så er klubben bare for de med VW og Audi. Dog er Norge et langt og glissent befolket land så jeg tror klubben ville vært tjent med å endre statuttene til å inkludere VAG (dog er det navnet dødt nå, det korrekte navnet er "Volkswagen Group", men navnet kan endre seg i 2011 i forbindelse med fusjonen med Porsche, mulig til "Volkswagen Porsche Group"). Husk også at da denne klubben ble startet het den VAG Club Norwegen. Tidligere var statuttene også begrenset til bare vannkjølte VW og Audier, så om du hadde f.eks en Boble eller VW Bus (med luftkjølt boxer-firer) så var du ikke velkommen.

 

Ang. treffet så ser det nå ut til (i følge avstemmingen) at det blir 13 eller 14 deltakende, avhengig om jeg er velkommen eller ikke. Og det i en av de største byene i Norge. På mindre steder må det være enda mer glissent, evt slipper de til andre merker på mindre steder?

Om statuttene skal følges og de med Skoda, Seat, Porsche, osv ikke er ønsket så vil jeg ikke bryte meg på, og få blikk som antyder at jeg har krasja en fest der jeg ikke er velkommen. Alle hadde nok vært tjent på å få en avklaring på hva som er ok og ikke i Lokallag Troms & Finnmark og holde seg til avgjørelsen framover. Å komme med "hatten i hånda" og be om tillatelse foran hver klubbaktivitet er ikke en ønsket situasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heheheh jaggu, det va voldsomt Thorstein : haha :

 

Jeg kommer :) Skal spre det videre til ikke vitende kamerater..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heheheh jaggu, det va voldsomt Thorstein : haha :

 

Jeg kommer :) Skal spre det videre til ikke vitende kamerater..

 

Viktig prinsipiell debatt ;)

Har ikke du solgt Audien da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke levert den før mot påske, han må skaffe pengan+skal ut på tråler nå, så den blir her litt til :)

Akkurat dimma av forsvaret han så :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor blir Aspelund? :P

 

Nyflyttet til Bardufoss...................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem lager arrangement på facebook?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.