M9x1,25 Timesert reparasjonskit?

Anbefalte innlegg

Skulle bytte bremser på Poloen til Kvinnen, og var så heldig at forrige eier/mekaniker har overtorquet glidepinnene for caliperene ved montering, slik at gjengene ble dratt ut av hub ved demontering, tilsvarende dette: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=183734&highlight=timesert

 

Så lurer på om noen som har tilgang på et M9x1,25 Timesert reparasjonskit, som ønsker å låne/leie ut dette noen timer? Trenger bare 1 stk hylse ca.12mm lang.

 

!B++(Z5gBmk~$(KGrHqZ,!iIEzNTltMbQBNBWQb,

 

Har tilgang på helicoil på jobb men er vil gjerne ha kragen som timeserthylsen har slik at glideren blir tiltrukket inntil en plan flate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt det rare du driver med;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit ikke hvor mye det haster, men jeg kjøpte meg noe tilsvarende på bukta i dag, dog i M8x1,25

 

LINK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt det rare du driver med;)

 

Sant nok, noen ganger hadde det vært kjekkere med færre rare ting på en gang. :P

 

veit ikke hvor mye det haster, men jeg kjøpte meg noe tilsvarende på bukta i dag, dog i M8x1,25

 

LINK

 

Haster jo litt, men nå får det bare bli buss på Kvinnen mens vi venter på denne fra bukta: :)

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290512020158&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke gjenge de opp til M10 da, og dreie nye pinner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke gjenge de opp til M10 da, og dreie nye pinner?

 

Kunne nok gått opp en dim, men er fare for at en måtte gått opp mer for å få gode nok gjenger. Siden glideområdet på pinnen må være ø12 blir ringarealet mellom glideområdet og gjenger mye redusert, som tilsvarende reduserer friksjonen som holder bolten stram. Dersom ringarealet blir for lite risikerer man også at bolten stopper på enden av gjengen, og blir trukket skjevt. Samme fenomen som ved bruk av helicoil i dette tilfellet. Tenkte litt på å bare lage en hylse tilsvarende timesert, men da var det greiere å bare bestille inn dette settet. :)

 

En annen grunn til å beholde M9 er at bilen da er like fullt kompatibel med vanlig service iht vag delelister ved senere fix :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kontrollen, du Erling. ;) Å eg lige navne du har gitt Birte.. :D

Skruing på gang elle? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kontrollen, du Erling. ;) Å eg lige navne du har gitt Birte.. :D

Skruing på gang elle? :)

 

Ja, blir mest sannsynlig mr2-skruing ut på kvelden, må gi ein lyd om du e i nærheten då. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.