Ahhh.. har fått solfilm på passaten:)

Anbefalte innlegg

da har jeg fått film på rutene i passaten min og jeg er max fornøyd:)

 

hvad tycks?

saab 028.jpg

saab 029.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har et par bilder til:)

saab 030.jpg

saab 036.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft : ja :

Hvor mye soting tok du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kostet det og hvor gjorde du det ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble meget bra... Grattis;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk så mye!!

 

filmen fremme heter 20 filmen ellers er 35 antar dette har noe med hvor mørk filmen er?

har en kjenning som monterte dette for meg, firmaet heter bilglassmontøren og holder til i mosjøen han er meget dyktig. han demonterte samtlige ruter for å så legge film på dem og derretter lime/montere dem igjen, skal se om jeg kan ordne klubbrabatt for oss på helgeland vefsn og omegn!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice : ja :

Skal he jeg oxo!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han demonterte samtlige ruter for å så legge film på dem og derretter lime/montere dem igjen

 

:confused: Tok han ut bakruta og siderutene bak???

 

Det er jo ikke nødvendig i det heletatt. Man har jo "sjatteringer" på de rutene og det er null problem å legge film på dem i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk så mye!!

 

filmen fremme heter 20 filmen ellers er 35 antar dette har noe med hvor mørk filmen er?

har en kjenning som monterte dette for meg, firmaet heter bilglassmontøren og holder til i mosjøen han er meget dyktig. han demonterte samtlige ruter for å så legge film på dem og derretter lime/montere dem igjen, skal se om jeg kan ordne klubbrabatt for oss på helgeland vefsn og omegn!!

 

20 og 35 står for % av lys som slipper gjennom. Du har mao 80% soting bak og 65% foran.

 

Stusser også på metoden han brukte. Fikk akkurat satt på Golfen, og der løsnet de bare listene inni bilen. Tok ikke ut noen vinduer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 og 35 står for % av lys som slipper gjennom. Du har mao 80% soting bak og 65% foran.

 

Stusser også på metoden han brukte. Fikk akkurat satt på Golfen, og der løsnet de bare listene inni bilen. Tok ikke ut noen vinduer.

 

Hmmmm, det var rart. Jeg har 20% på siderutene fremme 35% på siderutene bak og 50% på bakruta, men det kommer mye mer lys gjennom i 20% filmen enn 50% filmen. Er ikke % = Hvor mye lys som blir hindret/reflektert å komme gjennom? De tok ut rutene mine og, men ikke bakruta :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis han tar ut rutene og legger film helt til kanten, for så å lime dem inn igjen, så vil det bety at rutene ikke er limt fast til bilen, men at bare solfilmen er limt til bilen og ruta til solfilmen. Håper dette ikke er tilfelle! : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lagt film på hele ruta, er en kant rundt uten. Men siden jeg har A4 som er vanskelig å komme til baki tok de ut vinduene for å garantere at det ikke kom luftbobler...

Ellers tok jeg feil ang % på soting, Christian har helt rett :) Beklager!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rutene bak ble tatt ut fordi det ikke skulle komme støv ol mellom filmen og rutene, han slipte også ned litt på kjeramisk kanten rundt ruta for at resultatet skulle bli 100% bra... og det ble helt rått!!

 

 

 

skulle vel vært litt bajas for å legge film der limet skal være?.

 

 

 

 

obs obs har fått meget bra rabbat ordning der for klubben!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var for noen uker siden til solfilmspesialisten i oslo og la alle mine ruter på a4`en og han tok ikke ut ei eneste rute han.......men ble bra som bare f... det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med bra resultat og fin pris spiller det vel ingen rolle om rutene blir tatt ut eller ikke.... eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På "faste" vinduer er det vel ikke så farlig om de taes ut eller ikke.

På vinduer som er bevegelige vil det jo vær een fordel og ta de ut , slik at filem sitter på hele vinduet.

Firma bilen ble levert på Ferno og der tok de ut alle bevegelige vinduer og la film på hele og slipte så alle kanter ¨på vinduet for at det ikke skulle være noen kant som kunne hete i lister og slikt når de går opp og ned eller frem og tilbake..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På "faste" vinduer er det vel ikke så farlig om de taes ut eller ikke.

På vinduer som er bevegelige vil det jo vær een fordel og ta de ut , slik at filem sitter på hele vinduet.

Firma bilen ble levert på Ferno og der tok de ut alle bevegelige vinduer og la film på hele og slipte så alle kanter ¨på vinduet for at det ikke skulle være noen kant som kunne hete i lister og slikt når de går opp og ned eller frem og tilbake..

 

 

det samme som ble gjort på mine ruter i dørene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja : Har gjort det samme med min Passat. Alle rutene med unntak av frontruten er tonet med film (30) fra Solfilm Spesialisten i Sarpsborg. God pris og veldig bra resultat! Alle dørruter ble tatt ut og de resterende ble behandlet "på plass"! Typen som er brukt kalles alu-light og er med garantier mot riper og andre "skader"! Rutene er også kantslipt for å gjøre det mindre synlig at det er film, samt for å forhindre skader ved bruk av rutene! Bilen ble mye mere behagelig om sommeren, og jeg har til dags dato ikke hørt noe fra "onkel" på tross av at alle er "sotet"! :cool:

Passat 2005 6 (1).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var for noen uker siden til solfilmspesialisten i oslo og la alle mine ruter på a4`en og han tok ikke ut ei eneste rute han.......men ble bra som bare f... det :)

 

Kunne du slengt opp et bilde av bilen din med solfilm?

Vurdert å dra til solfilmspesialisten i oslo selv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.