Anbefalte innlegg

Da jeg trengte å syredyppe noen egne ting har jeg anskaffet syre og div utstyr.

Kan dermed påta meg noe dypping, av "mindre" deler som får plass i 200l oljefat.

 

Deler må leveres i Drammens området og hentes når det er ferdig (evt sendes i post).

Dette fordi jeg ikke ønsker masse trafikk i verkstedet, bringer det opp /ned dit selv.

 

 

Litt om syra:

StripAll er et pulverformet rensemiddel som fjerner rust, maling, lakk, koks og fett i en operasjon. StripAll er et meget

anvendelig produkt til all form for restaurering, og overhaling av deler og komponenter i stål og metall.

 

StripAll fungerer til rust og lakkfjerning av stål og metalldeler og rengjøring av motor og maskin deler

(fjerner sot og koksbelegg i topper, manifolder etc).

StripAll har og en bra virkning på de fleste gummi, og plastdeler. I tillegg til at lakkstøv og maling forsvinner, blir og gummien mykere, og får en fin glans.

 

 

Priser varierer på hva som skal dyppes, men feks:

 

500,- større ting som motorblokk osv

150,- felger pr stk

100/200,- små ting

 

Deler må leveres i Drammens området (evt sendes), og kan hentes når det er ferdig.

Dette fordi jeg ikke ønsker masse trafikk i verkstedet, bringer det opp /ned dit selv :P

 

Mer info og bilder kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann hva gjør du med delene etter dem er syrebadet?? har en blokk bunn panne m.m

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann hva gjør du med delene etter dem er syrebadet?? har en blokk bunn panne m.m

 

I utgangspunktet er det kun snakk om dypping. Har ikke lakkutstyr selv, så anbefaler å sende bort enkelte ting til pulverlakkering (slik jeg selv kommer til å gjøre med mye), eller spraye på motor/understells lakk selv.

Kan evt være behjelpelig med å påføre motor/understells lakk på sprayboks.

 

Skal dyppe blokka mi til helga, og spray lakke med motorlakk.

Kommer til å legge ut før og etter bilde.

 

Obs obs aluminium blir spist opp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er ikke mulig å dyppe 4stk sentere fra noen skrudde felger for å fjerne gammel lakk (spraybokslakk), fordi aluen blir spist opp? :o Er pris pr. felg eller for alle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke testet syra selv enda, men siterer fra de som selger dette:

 

"Stripall fjerner sot og koksbelegg i topper, manifolder etc, rust og lakkfjerning av stål og metalldeler (ødelegger ikke kopper, tinn og bly). StripAll har og en bra virkning på de fleste gummi, og plastdeler. I tillegg til at lakkstøv og maling forsvinner, blir og gummien mykere, og får en fin glans,

StripAll inneholder natriumhydroksyd og virker etsende på lettmetaller som Aluminium, Magnesium, Messing og Sink"

 

Prisene ble bare satt som en indikasjon, skal først og fremst se hvordan resultatet blir og hvor mye jobb dette medfører. Men det er nok nærmere pr stk enn fire stk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv StripAll, og det fungerer supert.

Finnes egen syre for bruk på Aluminium.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag går blokka mi oppi, kommer tilbake med info og før/etter bilder i morra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Hadde jo vært genialt å kunne levere til dypping så nærme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den slet faktisk med å ta all lakken på blokka, den satt noe grådig :P

Men ble bra, var dog mye jobb å få blokka ut og inn da den femmer blokka er tung å holde på med..

 

Skal hive oppi noen boble felger i løpet av uka så får testet litt mer da..

 

Før og etter bilde av blokka:

syre.jpg

 

syre2.jpg

 

Utstyret:

syre3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette funket bra på felger også. All maling er ikke borte når felgen blir løftet opp, men ved avspyling med vann eller trykkluft går det resterende av. Før og etter bilde kommer snart.

 

Noen som tar sjangsen på noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt dette selv og kan anbefale det på det varmeste. Hadde noen deler hvor det var skikkelig angrepet av rust. Fikk kost seg i badet en 12 timers tid og etterpå var det som nytt.

 

Det der er forresten ikke syre, men base ;) Det har en pH på 13 og er strekt etsende. Har du ikke lest HMS-hiddenbladet? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Datablad sier du? : klø : hehe. Nei fulgte ikke med noe slikt så har bare lest litt inne på strip-all sidene.

Funker bra ja, har en boble felg liggende oppi nå som har god-gjort seg noen dager (uten varme).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vill dyppe noen felger da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi testet mere i syrebadet, jeg hadde 4sk hjullager hus og spindler fra 80\n (s2) Disse så HELT j.... ut, og jeg tenkte de ikke ville bli bra.. Nå har de badet og resultatet ble som bildene viser.. Hadde dog kun vanlig 2toms hageslange.. Pisse stråle og spyle av med... Så med høyttrykkspyler og luftpistol til å tørke med hadde disse vært klar for lakkering:) Så vi tar også på oss understellsdeler, hjullagerhus, bærebruer etc i stål, kan også presse foringer. Lakken må du gjøre selv;)

 

Her er de bare tatt ut av badet, og spylt med slangen...

DSC_0188.jpg

DSC_0189.jpg

DSC_0190.jpg

DSC_0191.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, så bra ut de der Lasse :) blir spennende å se åssen bærebroene blir..

Traversene mine må jo sandblåses, men kanskje jeg bare skal dyppe alt det andre jeg også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ingen grunn ti å sandblåse det andre med slikt resultat... :-D Så bare si ifra folkens, enten til meg eller Kim A. om det er noe du har som hadde trengt en runde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, så bra ut de der Lasse :) blir spennende å se åssen bærebroene blir..

Traversene mine må jo sandblåses, men kanskje jeg bare skal dyppe alt det andre jeg også :)

 

Får du ikke neddi traversen i tønna?

 

Trenger jo ikke ta hele på en gang.

Jeg tok bakstillingen min, bare tok halvparten av gangen, også snudde den når ene siden var ferdig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 4 banefelger jeg skulle hatt renset, funket det greit med alu oppi der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, alu blir borte i den syra der.

 

Lagt til etter 7 timer 4 minutter:

 

Idag tok jeg opp og skylte bærebruene:) Blir bra ja...

DSC_0195.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er kun syre for stål/metall ja..

 

Traversen er såpass stygg at jeg vill sandblåse den da jeg har tilgang på slikt :) Ellers kommer jeg til å dyppe resten tror jeg ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har mine spindler, nav og bærebruer vært oppi badet.

Her er før / etter bilder:

 

dypp1.jpg

 

dypp2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som trenger å ha renset noe for rust? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fire stk. bredda stålfelger, men hvor mye skal du ha for å dyppe de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe erfaring med hvor lenge kjemikaliene virker etter ferdigblandingen ? Tengte på en slags holdbarhetsdato på ferdigblandingen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.