Pulverlakkering av felger... Hvor?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier.

Har noen felgsenter jeg skulle pulverlakkert, lurte på hvem som driver med slikt i mjøsa området?

Noen med erfaringer fra Hippe i moelv?

Gjerne litt priser å?

 

Mvh Joachim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tittelen sier.

Har noen felgsenter jeg skulle pulverlakkert, lurte på hvem som driver med slikt i mjøsa området?

Noen med erfaringer fra Hippe i moelv?

Gjerne litt priser å?

 

Mvh Joachim

 

Du har vel sett felga mine? De ble jo tatt hos hippe.

 

500kr per felg. Så er sikkert ikke så ille for noen senter bare. Men de har ikke det største utvalget av farger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppland pulverlakk på dokka...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha den beste pulverlakkeringa så er det Opheims Pulverlakk i Ås.

Han er meget dyktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt mye bra om hippe på Moelv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha den beste pulverlakkeringa så er det Opheims Pulverlakk i Ås.

Han er meget dyktig.

Støtter den. Absolutt verdt kjøreturen!

 

Priser Dokka Pulverlakk opererer med, da, Øyvind??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig ned Håkon Sandberg her! dem er sinnsykt dyktige ;) alltid et perfekt resultat!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter den. Absolutt verdt kjøreturen!

 

Priser Dokka Pulverlakk opererer med, da, Øyvind??

 

sist jeg hørte var det 300 kr pr felg med farge og klarlakk...må leveres blåst og ferdig pussa da...de er flinke...=o)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, det var en veldig bra pris! Muligens enda billigere for de 13" store sentrene jeg skal lakkere da. De har "alt" av farger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye nyttige tips ja, får ta en mail/ringe runde..

Er løse 20" sentre det er snakk om, har ikke mulighet å pusse de selv osv tror jeg, må nok blåses. Så må være noen som tar på seg begge deler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har å Eidsvoll pulverlakering på Råholt... vet ikke priser da jeg ikke har hørt med de..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mine 19" senter hos Opem nå. Vi leter etter en eksklusiv sølvfarge, men har ikke funnet noen gode nok ennå. Han vil ikke lakke uten å være 110% sikker på at jeg kommer til å bli fornøyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mine 19" senter hos Opem nå. Vi leter etter en eksklusiv sølvfarge, men har ikke funnet noen gode nok ennå. Han vil ikke lakke uten å være 110% sikker på at jeg kommer til å bli fornøyd :)

 

Hvor ligger dette?

priser på det?

 

Mens jeg uansett "har deg har" kan jeg bruke opp skruer osv? og bruker du loctite og evt hva Nm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skruer kan du fint bruke om igjen - null problem. Jeg har ikke brukt Loctite på noen av felgene jeg har splittet og hatt sammen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger dette?

priser på det?

 

Mens jeg uansett "har deg har" kan jeg bruke opp skruer osv? og bruker du loctite og evt hva Nm?

 

http://www.pulverlakkering.no/

 

Virker ikke så godt i firefox så jeg...

 

Uansett så er veldig mange førnøyde med disse 2 gutta. Jeg skal ikke ha mine opp i kun pulver, men med sort pulver som underlag og sølv våtlakk over. Problemet er at man ikke får så mange nyanser i pulver, spesielt ikke sølv. Sølv har en tendens til å bli grå...

 

Disse lakker heller ikke anleggsflatene! Mange gjør dette, men det blir ikke riktig når felgen skal skrues sammen igjen.

 

Jeg har kjøpt nye titanium bolter fra http://www.titanium-touch.de/shop/ , men originalboltene skal fint kunne brukes på nytt.

Ta uansett GODT vare på de original boltene da BBS ikke selger løse bolter (står stemplet BBS på bolthodet). Jeg manglet 4 stk og jeg endte opp med å kjøpe alle ny fra de i linken over. Man skal vel strengt talt ha en liten dash locktite på skruen, men det er vel opp til hver enkelt. De nye skruene er ferdig påført locktite, og det er vel ikke unen grunn...

Nm er jeg fortsatt usikker på, men morten skrev 27nm første og 41nm andre runde i denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=206161

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både BBSene og HTN felgene skrudde jeg til med 25nm, og null problemer med det. HTN felgene kjørte jeg med i 20 000km i sommer, og ingen tegn på at de skulle falle fra hverandre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skal nok være litt forsiktig med å dra til for mye! Titanium er hard, mens alu er bløtt...

 

Merkelig nok hadde 4 av mine titaniumbolter knekt nede i bolthullet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppland pulverlakk på dokka...

 

Hørte skryt av disse via en kollega på jobben også i dag. Han er en sabla pirk, så når han godkjenner og sier det ble veldig bra så tør jeg gå god for det. :D Så nå vurderer jeg å sandblåse felgene mine og sende de dit sjøl også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glassblåse, Stig Arne - det som er det beste å gjøre på felger: ja : Sand er gjerne for grovt og etterlater altfor mange porer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på det er noe problem ved pulverlakkering.. :P

Men om du har glassblåsingsutstyr og lyst til å blåse mine så er det i orden det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, pulverlakken flyter jo utover, men jeg ville ha glassblåst uansett;)

 

Har kun punktsandblåser og liten kompressor, så tvilsomt at jeg gidder å kjøpe glass for å punktglassblåse felgene dine reine for lakk: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker man fin sand så er det minst like greit, Hippe sandblåser MASSE får oss på jobb, og resultatet er helt konge:)

på jobb sandblåser vi med grovt stål, og til å med det blir fint, men det nytter ikke på ALU hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er min onkel som sandblåser hos Hippe i Moelv.

Dem som kjenner han vet han er helt forferdelig nøye med alt han foretar seg, så jobben blir bra gjort ;)

Skal selv levere felger der nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt vi har fått fra hippe har vøri suverent:)

bruker dem veldig mye på jobben:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar oppigjen denne jeg..

 

Hvordan er prisene på hippe da? Å hva har de av farger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.