Pulverlakkering av felger... Hvor?

Anbefalte innlegg

RAL farger fikk jeg beskjed om.

var ikke store summen. Mente de snakket om rundt en 1000,- jeg for alle fire senter på bentleyene jeg hadde ( tok de ikke der)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Simen Grasto kan vel bekrefte hva jeg har sagt om sandblåsing før pulverlakk tidligere i denne tråden:) Alternativt får man bruke Duxola eller legge de i tynnerbad, men sistnevnte er greiest dersom du har felger med løst senter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke felger med løst senter. Men har skjønt at glassblåsing er det beste... Men er det noen i hamar området som gjør det egentlig? RAL har jo endel farger å velge i. Å farge har jeg vel egentlig funnet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke felger med løst senter. Men har skjønt at glassblåsing er det beste... Men er det noen i hamar området som gjør det egentlig? RAL har jo endel farger å velge i. Å farge har jeg vel egentlig funnet :)

 

Lakkerte Bentley felgene mine hos Gunnar Hippe nå i sommer/høst, og de ble sandblåst og slipt før lakkering hos de... Felgene ble litt "kornete", men etter en runde med våtsliping og rubbing så ble mye av korningen/grovheten mye bedre/borte!

 

Ang RAL fargene, så satt jeg selv å kikket på et fargekart før jeg dro dit, men når jeg kom dit og fikk kikket på ferdig lakkerte platene de hadde med forskjellige RAL farger, så ombestemte jeg meg og gikk for sølv metallic med klarlakk. Noen farger måtte også bestilles, hvis det var noe utenom sortimentet.

 

Kan ihvertfall anbefale Gunnar Hippe, utrolig serviceinnstilte folk med kunnskap om det de driver med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man tar turen ned til Opems, så får du det beste av det beste når det gjelder pulverlakkering her til lands, og du slipper også å slipe og rubbe opp felgene etter at du har fått de igjen fra lakk - det hadde ihvertfall ikke jeg giddet å gjort når man har betalt for å få det bra:p Legg heller noe kroner ekstra i jobben, så får du det helt hundre med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at med "kornete" så mener jeg da litt struktur, så det ikke blir misforstått hva slags resultat GH leverer...

 

Strukturen det er snakk om er innringet til venstre - Innringet til høyre er etter våtslip og rubbing.

Struktur.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring Torbjørn på Tlf 959 714 53 å hils fra meg. Pulverlakk,sandblåsing,avlakkering for topp finish før lakk. Holder til på Moelven. Selv brukt han.

 

Mvh

Kjetil H

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mads B:

mye ga du for lakk av 4 felger hos Hippe ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mads B:

mye ga du for lakk av 4 felger hos Hippe ? :)

 

Ga 2500,- ink mva for alle 4 (da ble de blåst, samt slipt for å få fjernet noen få hakk på kantene som var der)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei det va ikke ille :)

 

fler bilder av resultatet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder Kim Rune!

 

PB235947.jpg

 

PB235949.jpg

 

P9165779.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere en meg som ikke får nettsiden til Opems til å funke? Noen som kan si hva de betalte der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe error her også:o

 

Betalte 2500,- (tror jeg det var) for å lakkere RM tønnene mine for et par-tre år siden. De var glassblåste, men mulig Opems blåste de en gang til - de ville ihvertfall ta seg av lakkfjerningen selv når jeg spurt om pris på HTN senterene, så de var helt rene for lakk, for da risikerer man ikke at den gamle lakken koker under pulverlakken. La først et lag med farge, så et lag med klarlakk for den prisen den gangen.

 

IMG_6380.jpg

 

IMG_6376.jpg

 

IMG_6379.jpg

 

Mener å huske at de er noe dyrere nå, og at 3000-3500,- var prisen for å lakkere HTN senterene. Sikkert litt prutningsmonn hvis man spør pent, men resultatet blir ihvertfall knallbra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pulverlakkert borbet a-ene mine hos opems.

Superfornøyd!!

Det ble ikke så dyrt heller og veldig bra resultat. selv på store flater som det er på 9x16 felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med lakken når man skal ha på dekk? Er pulverlakken så hard at det ikke er noe problem? Så det ikke blir ripete å jævlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med lakken når man skal ha på dekk? Er pulverlakken så hard at det ikke er noe problem? Så det ikke blir ripete å jævlig..

 

Uansett hvordan felgene er behandlet skal de klare å legge på dekk uten å lage riper. Bare å be dem være forsiktige;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det fortsatt kun Hippe som sliper og pulverlakkerer felger rundt Hamar-området?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkering og vedlikeholdservice på Moelv har jeg brukt et par ganger. Knotet endel med noen Speedlines jeg hadde, men ordnet opp uten kostnader hver gang. På Rennsportene ble det derimot bra første gangen, og er fare for at jeg bruker de til vinteren igjen om det er en RAL-farge jeg skal gå for.

 

Tha Rennsports (se bort fra finger- og fettmerker på kantene):

_MG_0159-1.jpg

 

_MG_0162.jpg

 

_MG_0161.jpg

 

_MG_0164.jpg

 

Betalte et sted mellom 12-1500,- for disse, dog er det godt mulig jeg fikk bra pris siden jeg var der noen ganger:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikker til Hippe i morgen tidlig og leverer et sett med felger, så får vi se hvordan resultatet blir :) Kikka på felgene til en kompis som ble tatt der, og jeg synes resultatet var upåklagelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så koster det 3000 + moms for lakkering av 4 stk. 18" hos Hippe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkering og vedlikeholdservice på Moelv har jeg brukt et par ganger. Knotet endel med noen Speedlines jeg hadde, men ordnet opp uten kostnader hver gang. På Rennsportene ble det derimot bra første gangen, og er fare for at jeg bruker de til vinteren igjen om det er en RAL-farge jeg skal gå for.

 

Tha Rennsports (se bort fra finger- og fettmerker på kantene):

_MG_0159-1.jpg

 

_MG_0162.jpg

 

_MG_0161.jpg

 

_MG_0164.jpg

 

Betalte et sted mellom 12-1500,- for disse, dog er det godt mulig jeg fikk bra pris siden jeg var der noen ganger:)

Meget fornøyd med disse her selv, mener jeg har betalt ca 2000 for lakk fjerning i ovn og 3 lags pulverlakk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget fornøyd med disse her selv, mener jeg har betalt ca 2000 for lakk fjerning i ovn og 3 lags pulverlakk :)

Jøss.. Det var niceprice. Angrer litt på at jeg ikke forhørte meg der først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen personlig erfaring med Hippe selv, men etter hva jeg har hørt om prisene deres, samt min erfaring med Lakk og vedlikeholdservice, så er de billigere enn Hippe. Men vær litt forsiktig med å fjern lakken med pyrolyse, hørt diverse om senter og ringer osv. som har slått seg pga varmen. Rennsportene leverte jeg 99% fri for lakk og ba de bare blåse lett over med sand før de pulverlakkerte de, for å unngå porer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt kjøleblekk til 4 boblemotorer i pyrolyse og til pulverlakkering samt diverse støtfangere hos Torbjørn på Lakk og Vedlikeholdservice på Moelv,glimrende arbeid til meget hyggelige priser. Meget bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ender nok OZene opp der. Da er det bare å bestemme seg for farge .. :) Godt det er noen mndt til bilen skal senkes å få på felger igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.