Tynnerbad for å fjerne lakk fra felger - fungerer dette? Ja, det gjorde det.

Anbefalte innlegg

Joda, går garantert an å spyle det av med høytrykk for de som har det:) Sitter som sagt ikke noe bra etter å ha ligget i badet i 10-12 timer, og kan lett bare gnu lakken av med fingrene hvis jeg vil det. Ikke sikkert alt går av med en gang du spyler, men da er det bare å legge det i badet igjen i noen timer til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye tror dere må til for å klare å dekke 18" tønne+senter? Har kun 2-delte hvor senter og tønne er en del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Myyyye tynner må til:p Brukte 5l i den dunken jeg har sentrene mine i, og dette prøvde jeg kun for at jeg hadde tynner stående. Dekket nesten 2cm med 5l i dunken min, så er nok mer lønnsomt for deg å få noen til å glassblåse de. Ikke skiftet ut tynneren underveis, så den gjør jo nytta si lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Myyyye tynner må til:p Brukte 5l i den dunken jeg har sentrene mine i, og dette prøvde jeg kun for at jeg hadde tynner stående. Dekket nesten 2cm med 5l i dunken min, så er nok mer lønnsomt for deg å få noen til å glassblåse de. Ikke skiftet ut tynneren underveis, så den gjør jo nytta si lenge.

 

Var det jeg trodde... hehehe

Chem sin lakkfjerner tok såvidt lakken på senterene, lakken på tønnene tok den snart ikke så regner nok jeg må til med tyngre skyts.

 

Takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyttig tips dette Mads, burde kanskje vært laget en howtooooo eller klistret den på en eller annen måte.

 

Håper du ikke hadde tynnerbadet i stua da... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg trodde... hehehe

Chem sin lakkfjerner tok såvidt lakken på senterene, lakken på tønnene tok den snart ikke så regner nok jeg må til med tyngre skyts.

 

Takker for svar :)

Syns ikke Duxolan var helt det store heller. Chem rakk jeg ikke med å prøve, siden dette her fungerte gull:p

Nyttig tips dette Mads, burde kanskje vært laget en howtooooo eller klistret den på en eller annen måte.

 

Håper du ikke hadde tynnerbadet i stua da... :P

Bare å klistre i vei for de som har "makta" til å gjøre det! Egentlig ganske rett frem dette her, pluss at det går av seg selv - må bare snu om litt på sentrene etter noen timer ettersom det ikke dekker helt over, så er det bare å skrape av lakken. Kan knipse bilder av "verktøyet" jeg bruker etterpå. Hehe.

 

Ikke i stua, nei, men lukter godt i resten av huset allikevel (gammelt hus er fine greier). Frøkna klagde over svimmelhet, men felger er litt viktigere å få ferdig enn at hu er litt svimmel, ikke sant? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 ferdig, og det 4. nesten ferdig.

 

Sånn ser de ut etter å ha ligget i tynner over natten:

IMG_2676.jpg

 

IMG_2677.jpg

 

Spesialverktøyet, som da består av en lettere frisert (fyldig på toppen, og kort ved øra) Jordan oppvaskbørste med plastskrape, og en helt vanlig smørkniv:

IMG_2678.jpg

 

Børsta brukes der det er lettvint å komme til (børster først av så mye lakk som mulig, så skraper):

IMG_2679.jpg

 

Da ser det sånn ut etterpå:

IMG_2681.jpg

 

Og med kniven skraper man i alle kriker og kroker (bruker kniven opp ned, selvsagt, ellers blir det hverken lett eller pent/fritt for lakk):

IMG_2685.jpg

 

Lett som en plett;) Skrapte også rent rundt bolthullene på dette senteret, så skal gjøre det med de 3 andre også, så er de 100% frie for lakk når de skal pulverlakkeres. Det som dere ser er hvitt på sentrene nå, er bare tynner blandet med den gamle lakken, så skal vaske over med ren tynner før de leveres på lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til deg og andre som skal drive med det der vil jeg anbefale å bruke hansker å god utlufting eller maske!

 

Men det så jo veldig effektivt og lettvint ut da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt tips!!! : rock :

 

Jeg hadde ikke villa hatt dette badet i huset jeg da men : eek :

 

Er det en fordel å dekke over baljen med plastfolie? Tynner dunster for bort!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis ville jeg ha hatt det i verkstedet, men det er 20min kjøring unna, og siden det var første gangen jeg prøvde dette ville jeg ha litt kontroll over det som skjedde;)

 

Det er helt klart en fordel. Jeg gjorde det ikke, men er sikker på at det var igjen 3,5l av de 5l jeg hadde oppi etter at det har stått 4-5 dager. Merkbart mindre ihvertfall.

Til deg og andre som skal drive med det der vil jeg anbefale å bruke hansker å god utlufting eller maske!

 

Men det så jo veldig effektivt og lettvint ut da:)

Det lukter temmelig stramt, ja. Men er bare gangen oppe og nede i huset det har vært lukt, ikke i andre deler av huset der vi oppbevarer oss. Tømte karet i går, og da var lukta borte etter 20min med utluftning:)

 

Og alle sentrene er nå ferdige: ja : Skal ringe til Opems Pulverlakkering i dag for å høre på pris om lakk, ettersom Oppland Pulverlakkering ikke hadde noe gull pulverlakk, og minstekvantum ved bestilling var 20kg:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.