Anbefalte innlegg

Skal senke bilen til våren,men klarer ikke å bestemme meg for om det blir 40 eller 60 mm...Noen som har bilder som viser resultat? Gjerne bilde av A4..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg da jeg sier at du skal senke 60mm...

 

Hilsen en som senket sin første bil 40mm å angret hver eneste dag ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal legge inn bilde av A4 med 60/40 senking når jeg kommer hjem fra jobb. Det blir heller ikke lavt nok.

 

Sånn, her har du bilder. Står desverre på ujevnt underlag, men du får en pekepinn. Var ingen synlig forskjell på 60/40 og 40/40. Blei like skuffa med begge to, hehe.

 

60/40 H&R:

6040.jpg

 

40/40 Jamex:

4040.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bildene! Men så over til neste spørsmål..Hvem leverer senkesett til quattro som senker 60mm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bildene! Men så over til neste spørsmål..Hvem leverer senkesett til quattro som senker 60mm?

 

Hvis du tar kontakt med din lokale forhandler blir anbefalingen at du kun bruker 40-40 pga quattro skal ikke senkes mere enn det. Jeg hadde 40-40på min å det var quattro, men jeg hadde 60-40 på min første, men den var uten quattro. Du får vurdere selv, den i sølv 40-40 og den grønne 60-40:

Julebilder og div 157 (2).jpg

05-04-2004 18;11;14.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm...Er det en spesiell grunn til at quattro ikke bør senkes mer enn 60mm?.har en kjenning som hadde en quattro, og ut fra bildene jeg har sett her, må den han hadde ha vært senket 60mm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som kjører skamsenka quattro med gewinde, og 60mm er ikke akkurat mye på de bilene. Så jeg kan ikke se problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm...Er det en spesiell grunn til at quattro ikke bør senkes mer enn 60mm?.har en kjenning som hadde en quattro, og ut fra bildene jeg har sett her, må den han hadde ha vært senket 60mm...

 

Det er vel en grunn hvis du skal senke den kun på fjærene å ikke bytte dempere. Men de sa noe om at quattro systemet ikke tåler dette i lengre tid. Men hvis du kjøper komplett sett så går jo dette til de fleste, justerbart helt ned til 60 har jeg sett, så jeg fårstår ikke problemet. Men ta kontakt med Espen på vw car consult, han har meget billige justerbare sett. Kansje han har et fornuftig svar også! Lykke til : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en grunn hvis du skal senke den kun på fjærene å ikke bytte dempere. Men de sa noe om at quattro systemet ikke tåler dette i lengre tid. Men hvis du kjøper komplett sett så går jo dette til de fleste, justerbart helt ned til 60 har jeg sett, så jeg fårstår ikke problemet. Men ta kontakt med Espen på vw car consult, han har meget billige justerbare sett. Kansje han har et fornuftig svar også! Lykke til : ja :

 

Har senket min s2 coupe mer framme enn bak ca 40mm framme og 30mm bak.

Betyr d at quattro systeme komme til ryke etter en stund??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har senket min s2 coupe mer framme enn bak ca 40mm framme og 30mm bak.

Betyr d at quattro systeme komme til ryke etter en stund??

 

Jeg pesonlig har liten tru på at det kommer til å ryke, men det anbefales ikke å sette forskjellige høyder på quattro.

 

Ring verksmester på ditt lokale møller verksted så får du garantert et rett svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg tatt noen telefoner, og kommet fram til at det blir et justerbart sett. Finnes visst ikke komplette sett som senker 60mm til quattro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med hjulstillingskontroll når man har justerbart senkesett? Må man på verksted å ta ny kontroll for hver gang man justere ned/opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellig høyde på bilen har ingenting å si for quattrosystemet. Rulleomkretsen endrer seg ikke pga høyden på bilen.

 

Når det gjelder justerbart, dersom du justerer mye opp og ned bør du ha en justering av camber og spissing. Hvis ikke blir det fort dyrt å måtte kjøpe dekk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

40mm er alt for lite!! se her:-( , og da har jeg satt på 18"'ere!!

P1010028.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel variere litt fra sett til sett ( fabrikat ) Noen senker jo mere en andre . det er hverfall min erfaring, Hadde lik bil som kompisen før begge hadde 60 mm sett fra forsjellige steder. 7,5 17 med like dekk. min subet aldri mens hans hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellig høyde på bilen har ingenting å si for quattrosystemet. Rulleomkretsen endrer seg ikke pga høyden på bilen.

 

Når det gjelder justerbart, dersom du justerer mye opp og ned bør du ha en justering av camber og spissing. Hvis ikke blir det fort dyrt å måtte kjøpe dekk. :)

 

Så da er anbefalingene fra Møller bare tull og svada?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.