Anbefalte innlegg

Det er ikke motoren det er noe galt med. Det eneste Møller har gjort er å justere Co% fordi de ikke kan systemet. Co% justeres strengt tatt bare på tomgang, på ALT annet enn tomgang justeres Co% elektronisk via differansetrykkregulatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde byttet hele mengdefordeleren med regulatorer, dingser, ventiler og full pakke fra en annen bil. Det er ikke SÅ vanskelig å finne dette til en C4 2.3E på bruktmarkedet til en nærmest symbolsk sum. Et eller annet er helt bananas med det du har montert der, og fremfor å bruke masse tid, penger og innsats på å feilsøke dette er det bedre å begynne med "blanke ark" med noe man vet fungerte i en annen bil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, for jeg merket at tomgangen var blitt veldig bra.

Bortsett fra det er ting like ræv.

Men om jeg får fiksa feilen nå, vil ikke co-skruen stå feil nå da? Da må den jo inn på møller igjen uansett? :/

 

Co% er jo enkelt å justere hjemme på gårdsplassen - i alle fall om man har de rette instrumentene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke deler av innsprøytninga bytta du? Greit å prøve å gi litt mer informasjon om hvor feilen kan ha ligget :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min 90 2.3 10v quattro bruker 0.8L på langkjøring. Jeg gjetter på at den ligger rundt 1.1L+- på bykjøring. Men min har relativt nye dyser feks. (bedre forstøving enn gamle og skitne)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra tråd du har, men et ganske forferdelig problem :)

 

Jeg mener det er helt klart at bensinforbruket blir høyere hvis katalysatoren er delvis tett... dette pga. høyere mottrykk i eksosanlegget. Motoren får på en måte astma og må jobbe hardere/forbrenne mer bensin for å få gjort samme jobben.

 

Har lagt merke til at det av og til går an å se hvor tette kanalene i katalysatoren er når man tar den av... på min 91 Audi 100 FWD med AAR motor kunne man i hvertfall det.

 

Det er kanskje en ide å se på katalysatoren (forfra) før du staker den opp?

 

Uansett får du ha lykke til!

 

 

mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo takk, tråden er stor den ;)

Ganske glad for å ha bilen på veien :)

 

Skal sjekke katalysatoren til uka, men tror ikke det er så galt, kjørte 50 mil forrige uke, brukte vel rundt 45 liter kanskje, så bilen oppfører seg igrunn veldig fint ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondolerer om jeg får si det slik.

 

Ikke gi opp, bilen er egentlig veldig fin, dette er bare et problem du må gjennom nå.

 

 

Jeg har av og til lurt på om bilen vil gå bra hvis du fyller ren E85 (bioetanol) på tanken; kanskje bilen vil kunne brukes og gå 'riktig' da? Når man kjører på bioetanol trenger motoren 30% mer drivstoff.

 

Uansett får du ha lykke til denne gangen også.

 

 

Mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.