Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg må invistere i nye sommerdekk i år og lurer der derfor på hvilke dekk som er best til en rimelig pris? For å si det på en annen måte, hva er de billigste av de beste dekkene? :)

 

På forhånd takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gode erfaringer med både Nokian, Falken og Vredstein på sommerføre, og de merkene får du uten å tømme lommeboka. Nankang, Linglong, Aurora og andre jallamerker er det like greit å styre unna da de jeg har prøvd har vært omtrent livsfarlige på våt asfalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo er noe å ha i bakhodet:) Suverene dekk i forhold til hva de koster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte akkurat mitt 3. sett med Kumho ECSTA SPT KU31. Har kjørt de i 19" og bestilte nå 20".

 

Dekkene fungerer helt greit, får sikkert mange som er dårligere og mange som er bedre. Men til 1695kr pr stk for 235/30-20 er jeg veldig fornøyd med hvordan de er.

 

Vurderte å prøve Toyo, med de kostet 2170kr pr stk og da ble det Kumho igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke Toyo-dekk?

 

Petter: Hvor kjøpte du fra? dekkonline.com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med Nangkang i 2år, og iallefall 19" dekkene har ikke noen gode egenskaper på våt assfalt men dem funker.. kommer nok til og kjøpe nye i år :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kommet et nytt Kumho-dekk i år. KU39. Sikkert verdt å teste ut!

 

Vil påstå at Kumhos KU19 og KU31 (som jeg har testet på svært mange biler) gir veldig bra bang for the bucks. Sporer lite og føles mer komfortabelt enn mye annet, i tillegg til at det er stivt nok til å være et kurant sportslig dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke Toyo-dekk?

 

Petter: Hvor kjøpte du fra? dekkonline.com?

T1-R er det jeg har kjørt med ihvertfall. Og Dekkonline anbefaler jeg, ihvertfall. Quattroco ga meg også fin pris på nye Toyo sist sommer, så kan høre med de også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkonline.com ja. De kødda opp min bestilling i fjor (måtte vente LENGE på 2 dekk), men fikk i gjengjeld tilsendt 6 stk dekk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å si at det er viktig for meg at d er sportslig dekk, støy og komfort blir nedprioritert:p kjørte på firestone firehawk ifjor, de var bra, men skulle gjerne hatt noen litt billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo er sportslige nok, de: ja : Henger på bra, noe som merkes med at de slites litt fortere enn andre dekk. Men slites ikke så fort at det er plagsomt mye. Jeg går ihvertfall aldri tilbake til Nankang på en bil som brukes mer enn 2000km i året etter at jeg prøvde Toyo igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du helt sikker på at støy ikke er viktig for deg? Jeg har 235*35-19 BCT som bråker noe helt sinnsykt. Var jo skikkelig deilig å få på vinterdekka igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo er sportslige nok, de: ja : Henger på bra, noe som merkes med at de slites litt fortere enn andre dekk. Men slites ikke så fort at det er plagsomt mye. Jeg går ihvertfall aldri tilbake til Nankang på en bil som brukes mer enn 2000km i året etter at jeg prøvde Toyo igjen.

 

Hvilke Toyo dekk? Eneste jeg vet om heter noe med 888, men tror det er sliks så regner med det ikke er de? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du helt sikker på at støy ikke er viktig for deg? Jeg har 235*35-19 BCT som bråker noe helt sinnsykt. Var jo skikkelig deilig å få på vinterdekka igjen.

 

Ok, er jo kjipt om det bråker no jævli, men heller litt bråk og sportslig enn null bråk og soft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke Toyo dekk? Eneste jeg vet om heter noe med 888, men tror det er sliks så regner med det ikke er de? :P

Nei, men les tråden du har laget da, gutt:) Skreiv det jo litt lenger oppi her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, så det nå :P

Forresten, hvis jeg kjører på 235/40-18, hvilken dekkdimensjon må jeg ha da hvis jeg bytter til 19'' for at total størrelse på dekk og felg skal være som før? 235/35-19 eller 235/30-19?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finner du selv ut om du tar en titt i DENNE tråden, som også ligger klistret i dette underforumet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd Nankang NS-2? Får de for 752,- pr stk på dekkonline.com. Hører gode ting om de, men at de er litt glatt når det er vått og støyer litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk som er glatte når det er vått ville ikke jeg ha satset på iallefall;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt ok dekk til lav pris men på vått er dem ikke dem beste. du som har gnager ville jeg nok gått for noen med bedre grep på vått føre:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fornøyd med nankang piggfritt, men syns de er dårlige på sommerdekk og piggdekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd Nankang NS-2? Får de for 752,- pr stk på dekkonline.com. Hører gode ting om de, men at de er litt glatt når det er vått og støyer litt.

 

Har hatt NS-2 i 2år nå, er ikke de beste dekkene når det blir vått, har selv en framtrekker med 125hk å spinner ut andre giret greit. opplevde også når dekkene begynte å bli slitt, ca 1,5-2mm med mønster igjen så slapp den litt på ræva i en sving i rundt 65-70km/t...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er itvil .. Kjøp nangkang dette året.. Test dem og kjøp noen andre neste gang du skal kjøpe?!

 

Det er ikke så di er så dårlige att du vrenger di av igjen..

 

Har kjørt med nangkang jeg , på tørt føre er de faktisk bra, mens som andre sier så er de litt glatte på vått.

(Jeg bodde på vestlandet , der regner det jo hver dag) og det gikk bra det..

 

André

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg selv går for noen vredestein sessanta i år. Ligger vel litt over 1000,- lappen. Godt fornøyd med vinterdekkene til vredestein ihvertfall.

Nå skal det sies at jeg har kjørt på duro sommerdekk i to sesonger uten problemer. Disse ligger vel nede i 600-700,- klassen. Men har vel ikke vært i noen situasjoner som har krevd maks ut av dekkene heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang er som jeg har sagt mange ganger før, bare helt greie og ikke noe mer enn det. Støyer mye, dårlig på vått og sporer mye. Kurante å kjøre på når de er nye, men når de blir slitt til litt så virker det nesten som om de blir "forsteinet", og er hardere enn fy fasan selv. På vått når de har blitt litt slitt, så begynner det å bli så smått skummelt å kjøre litt aktivt. Gå for Toyo istedenfor - koster ikke all verdens mer, men er samtidig et dekk som er 100x bedre enn NS-2:)

 

Husker selv når jeg gikk fra halvslitte Nankang til Toyo T1-R - bilen ble 10x bedre å kjøre med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.