Anbefalte innlegg

Hei folkens, lenge siden jeg har vært aktiv her nå.

Jeg skal over i ny jobb hvor jeg skal ha privat "firmabil".

Har jo selvfølgelig tenkt på caddy, men jeg lurte på om noen av dere har sammenlignet caddy opp mot berlingo? Tenker da spes på plass i cupe'en.

 

En annen ting. Transporter 102hk, føles denne "lat", eller er det ok motor på en så stor bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dessverre ingen erfaring med Caddy, men god erfaring med Partner (Berlingo), da jeg har kjørt Partner på jobb i mange år. Jeg vet ikke om du her tenker på gamle modellen Berlingo, men jeg vil si detganske enkelt, er du over 180 cm høy, så bør du tenke godt på plassen, for det er ikke god plass i disse franske bilene. Den nye modellen er endel bedre, også i bredden, men mest i lengden til bena.

 

Ellers så kan jeg si at disse er driftssikre biler, det er lite tull med dem, både de gamle og nye bilene vi har hatt på jobb. De kjøres ganske hardt, med mange forskjellige sjåfører. Jeg vet ikke helt hva forbruket på den gamle modellen ligger på, den nye vi har (en 2010) ligger på 0,68 med blandet kjøring, i følge computeren. Jeg renger med at de fleste har like tung pedal som meg på denne 1,6 75-hester HDIen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Jeg er jo nærmere 2meter så beinplassen er det viktigste for meg. Har en caddy maxi for hånden, skal å prøve ny berlingo iløpet av uka. Ved evt citroen så må vi slå til før april, da får vi proff tools pakken med milwakee verktøy for 15k med i prisen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig, hvis du ser på Citroen så må du velge en 2-seter, og ikke en 3-seter. Da kan du nemlig få bedre plass! 3-seteren (som vi har på jobb) må nemlig ha den originale skillevegg-delen bak førersetet, fordi denne holder sikkerhetsbeltet til midtsetet. I 2-seter utgave er ikke denne delen her, og det blir dermed bedre plass mellom førersetet og den "norske" skilleveggen. Tipepr det er 5-7 cm ekstra å hente.

 

Tools-pakka er grei å få med seg ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det ny caddy maxi Bluemotion. Fyllte på med ekstra snax, så gleder meg til juni. Kjedelig med lang levering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.