2009 Tiguan høstklargjøring

Anbefalte innlegg

Nå har vi opplevd noen dager med finvær og abstinensen har slått inn for fullt. I den sammenheng kan det jo passe bra med en liten recap fra sensommeren ifjor?

 

Våren 2010 kjøpte mine foreldre en pent brukt Tiguan i Trondheim. En-eiers bil med lav km, og skulle egentlig være ganske bra i lakken.

Forrige eier bodde i rekkehus og hadde selv to unger, og det var en drøss andre i nabolaget også. At det har vært ball-lek i området vistes ganske fort på lakken. :)

Min mor rakk å kjøre på bilen ca 10k km før jeg tok denne, men har i hennes eie kun fått håndvask.

 

Lite førbilder, men bilen blir pendlet med ca 8 mil om dagen og bilen bar jo preg av dette både utvendig og innvendig:

DSC00177.jpg

DSC00184.jpg

 

Interiøret ble tatt komplett:

Espuma glassrens på vinduer, Espuma Dasheen på vinyl, Poorboys Leatherstuff på skinnet, gulvmatten renset med Chemical Guys Greenclean.

Tok dessverre ingen bilder av det etter.

 

Bilen ble først dynket i Prickbort avfetting, så skumlagt med Chemical Guys Greenclean. Håndvasket med microfibermitt og Espuma Astro bilshampo.

Felgene fikk Espuma Revolution felgrens og en runde med Ez-børste.

DSC00178.jpg

 

Etter vask og avspyling. Veldig lite beskyttelse igjen på panelene til tross for at den fikk en omgang pleie like før handelen ble utført, av lokalt firma i TrHeim.

DSC00180.jpg

DSC00181.jpg

DSC00183.jpg

 

Tapet så opp bilen og satte igang med korrigering. Kjørte på denne Scholl S3 Gold på gul Scholl pad og Flex roterende. Så finpuss med Scholl S40 på hvit ccs-pad fra Lake Country og Flex DA.

Har brukt mye Meguiars og Menzerna før, og jeg er fortsatt imponert over hvor fint S3 Gold avslutter sammenlignet med tilsvarende polish fra konkurrentene.

 

50/50 på speilkappe:

DSC00197.jpg

 

Etter to runder S3 gold, før S40:

DSC00198.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fotball(?) merker på taket:

DSC00199.jpg

DSC00201.jpg

DSC00202.jpg

 

Bilen har vært kjørt med skiboks, og her har antennen laget bulk samt slitasjemerke når bakluken har vært åpnet:

DSC00204.jpg

 

Taket etter S3 Gold:

DSC00207.jpg

DSC00208.jpg

DSC00213.jpg

 

Var også et merke på panseret med noen skikkelig dype riper som jeg ikke fikk helt bort:

DSC00209.jpg

DSC00210.jpg

 

Felles for de fleste biler jeg har tatt er at folk ikke innser hvor viktig det er å bruke innvendig håndtak når man lukker bakluker eller bagasjeromsluker. Disse blir fort skitne, og når man da griper de med fingre, blir det riper:

DSC00216.jpg

DSC00217.jpg

Men etter litt jobb ble det bra:

DSC00237.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt andre div korrigeringsbilder:

DSC00232.jpg

DSC00235.jpg

DSC00241.jpg

DSC00242.jpg

DSC00244.jpg

DSC00245.jpg

 

Avsluttet med et lag Collinite 845 voks, en som har vist seg å være både billig, holdbar og latterlig enkel i bruk. Bilen fikk også Nanolotus glassforsegling, Swissvax Pneu på dekk og CG Barebones i hjulbuer.

DSC00246.jpg

DSC00287.jpg

DSC00288.jpg

DSCF2636.jpg

 

Etter at voksen hadde herdet ferdig, fikk vi se litt perling:

DSCF2639.jpg

DSCF2640.jpg

DSCF2643.jpg

 

Og nå er det vel bare noen uker igjen før årets sesong braker igang for fullt, dette blir moro! :)

Takk for titten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work Knutfrid :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent resultat =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like artig hver gang å se slike tråder. :)

Kjempebra resultat.: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, takktakk. :) Vi ble rimelig godt fornøyde med denne.

Kommer med oppfølging her i tråden da denne skal tas igjen om ikke så lenge, har store forventninger til lakken etter denne vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det til at jeg tok en runde på denne for to uker siden, og da var det fortsatt plenty beskyttelse igjen på de øverste panelene, noe mindre på de nederste. Likevel holdt det med en runde s30+ på sort Lake Country pute for å få opp glansen igjen.

La et nytt lag Collinite 845 som helt sikkert holder helt til vinteren.

 

DSC00984.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.