Anbefalte innlegg

Pris: 135.000. Kan ta innbytte med mellomlegg i 2001 og nyere Golf/Passat TDI 4Motion med 6trinns.

 

97681743.

 

2001 Golf V6 4Motion. Kan vel si at det er en meget sjelden bil her til lands. Mye potensiale ;)

 

24V VR6 motor. 204hk/270nm. Benket for morro skyld til 189 hjul hk : smil :

Dette er forgjengeren til Golf R32. Så alt av deler passer om hverandre. Vil man bygge seg en "mini" R32 slik min plan en gang var, så er dette emne å starte på. Disse 24V motorene er en forbedret og modernisert utgave av den gode gamle 12V VR6. Kom i 2.8 24v, 3.2 24v og 3.6 24v.

Vannvittig snerr og flow i disse motorene.

Bilen er flyttegods fra Sverige, og tatt inn i 2003.

Fin forsikring på disse også.

 

02M DRP 6 trinns kasse med Haldex. Dette er den aller sterkeste girkassa VW har. Den har extra breie drev. USA tunere importerer slike girkasser fra Europa, fordi de er så sterke.

312mm bremser. Treverk interiør: klø :. Byttet girkule til oem Golf R32.

CD spiller, klima, Defa alarm, cruise kontroll. Det meste av utstyr en mk4 kunne bli levert med i 2001.

 

 

 

Kjøpte denne 27 desember. Kjørt 350 mil siden den gang. Og har kjøpt meg hus 6 mil unna jobben, så 12 mil hver dag i pendling er unødvendig med en slik bil.

 

Den har rullet 144500 km. Alle servicer utført. Siste service tatt på 139.000.

Olje, olje filter, NGK platina plugger, luftfilter og ny bunnpanne. Super tynne og nesten farlige de orginale: eek : Fikk steinsprut på vei hjem da jeg hadde hentet bilen. Så flunk ny front rute.

 

Deler som følger med:

16" OEM alu felger, med flunk nue Good Year F1 205/55-16" dekk.

 

Nye OEM Golf mk4 R32 deler som følger med:

Endeledd,styrestag og bærearmer foran/bak.

Ny vannpumpe m/stål skovelhjul, multireim, termostathus, kjøleveske beholder.

 

Nytt i eske Supersport black-edition justerbart til V6/R32.

 

Null feil i Vag-Com.

 

Bilen er 100% orginal, og for morro skyld benket vi den fredag 25/3. Det var 5 minus da vi prøvde.

To drag i tredje gir og to drag i fjerde gir. Identiske tall uansett gir.

189 hk og 230 nm ut på hjula. Orginalt skal det være 204hk og 270 nm på svinghjulet.

 

 

IMG_1817.jpg

 

Bilde1217.jpg

 

IMG_1880.jpg

 

IMG_1884.jpg

 

IMG_1792.jpg

 

IMG_1797.jpg

 

IMG_1800.jpg

 

IMG_1799.jpg

 

IMG_1828.jpg

 

 

Ca 80 detaljbilder av bilen kan sees her -

http://s1003.photobucket.com/albums/af153/ncnielsen/VW%20Golf%20v6%204motion/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser denne bilen hver dag, serdeles godt kjøp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser denne bilen hver dag, serdeles godt kjøp!

 

Takker. Vært en super vinterbil, som du sikkert har sett ;)

 

Kan jo legge til at den har piggfrie vinterdekk. På cruisecontrol og langkjøring ligger den på 0.72 på mila.

 

Som sagt, så hadde jeg ingen hus planer da jeg kjøpte bilen. Men hus er mere prioritert en bil. Sa denne må gå, til fordel for noe billigere.

Planen var: R32 frontfanger og bakfanger med R32 eksos av noe slag. R32 Side skjørt og bak rute spoiler. Få tak i orginale OZ 18" R32 felger. Og satt på R32 alu lister og ratt i interiøret.

Dette er Ebay varer alt sammen

Kan også nevne at det er virkelig kjøreglede i denne bilen. Herlig lyd enda eksosen er orginal.

Tight fin girkasse med en nydelig clutch pedal. Null problemer i mitt eie.

IMG_1816.jpg

Bilde1301.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den bare klart 100kg til på kula, kunne denne vært interesant i stede for den dieselgjerrige A3 quattroen jeg har nå som jeg prøver å selge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den bare klart 100kg til på kula, kunne denne vært interesant i stede for den dieselgjerrige A3 quattroen jeg har nå som jeg prøver å selge.

 

Som trekkvogn for MK2n hadde den jo vært kul : rock :

 

Se om jeg ikke setter den på Finn etterhvert.

 

Lagt til etter 4 dager:

 

Fikk den ned på 0.72 på mila etter 1 times kjøring i går. Ble overasket over dette gitt. Går ned endel ved bruk av cruise control :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at du ikke vil bruke opp denne perla på å renne 12 mil til dagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at du ikke vil bruke opp denne perla på å renne 12 mil til dagen.

 

Ja, det er ikke noe fornuft i det synes jeg.

Folk får komme med bud på den. Virkelig noe som ikke så mange andre har her, samt den har veldig mye potensiale til å bli et skikkelig hårete monster av en bil :)

Er jo med endel deler til den også. Ikke som MÅ byttes, men som jeg av erfaring har kjøpt inn så det er klart. Så den er i meget bra stand.

Ebay har jo alt man trenger til å forvandle den til en R32, rent utseendemessig. Og når det gjelder power, så er ikke forskjellen så stor. Kansje man rynker på nesten og ser på papiret at R32 har 37 hk mer på svinghjulet. I virkligheten, så er denne nesten like kjapp ved flere målinger som er blitt gjort. Og de 200.000,- extra en R32 koster, kan ikke forsvares.

 

Nok en gang. Er man intressert, så ring meg. Og kom med fornuftige bud.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nypris på 169.000,- Det er tap så det jomer etter for min del. Men jeg kan ikke ha en slik bil stående i garasjen ubrukt. Det blir for dumt.

 

Lagt til etter 6 dager 4 timer:

 

Dette må da være en riktig så kul Golf å ha ?

Den mangler noen skikkelige felger, thats it :)

Alt annet av nødvendige deler følger jo med.

 

Kom med bud. Bilen er super fin å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NYPRIS!

165.000,- Inkl årsavgift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonsen har gåt ut på Finn.

Bud over 160.000,- vurderes.

Dette og litt lakk: http://www.blocket.se/malmo/R32_kjolpaket_till_VW_4_33016628.htm?ca=14&w=3

 

Lagt til etter 4 dager 5 timer:

 

Da er ny pris og ny Finn annonse lagt til.

159.000,- er nypris. Da er det med nytt justerbart senkesett pluss en hel haug med service deler til ca 15000,-

 

Taper så det virkelig monner her. Men slik er livet.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28694827

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått tilbud om innbytte, men det er ikke inntresant. Kommer en å skal titte på den til uka.

Hadde jo vært morro om et klubb medlem fikk denne.

Ring meg om inntresse. 97681743.

Flexifuel E85 program fåes til denne bilen. Så ECU justerer seg selv om du fyller 95,98,99 oktan eller E85.

Rimelig fine tall de får med ren E85.

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5220319-Bluewater-Performance-Flex-Fuel-Conversion-Kits

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte en tur med den på fredag. Fattern kosa seg bak rattet, og syntes det var merkelig følese at det var en Golf han kjørte. Den er jo kompakt, tight å fin. Samt et ganske så fiffig "snerr" i lydbilde. Uansett, den ble vasket og satt i garasjen igjen.

Kun 12V Turbo Golf som blir brukt nå for tia. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter disse like mye med registeret som gamle 12v maskinen?

Er det evt. bytta på denne før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nyere design på disse motorene. Så de sliter ikke på samme måte som 12V. De lærte vel litt etter 12V maskina.

Så ingenting er byttet i mitt eie.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pendler litt med denne om dagen. Snart inn på jobben for Valvoline Synpower 5/40 olje og filter bytte.

Sommerdekkene er så og si kliss nye. Good Year "et eller annet som jeg ikke husker."

Prøvde på åpent luftfilter.. Endel grommere lyd en med orginalt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den billigste Golf V6 4Motion på mobile24.no koster 50000,-

Ferdig pris inn til Norge er estimert til 167.625,-Norske kroner.

Jeg har igjen 188 på min, men kan la den gå for 158 inkl 2 pappesker med nye deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp EU godkjent, uten mangler. Skal montere endeledd siden det var en liten antydning til slakk, og nye bremseklosser. Går for 150.000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

145.000,- Skulle gjerne fått solgt denne.

Sikkert noen i Stavanger lokallag som kunne ha trengt en slik, siden det går flere V6 4Motion VAG der ? hehe...

 

Lagt til etter 38 minutter:

 

Diesel bil i innbytte kan vurderes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært litt på latsiden når det gjelder salg av denne. Blitt endel kose kjøring i det siste, men velger å legge den ut igjen nå på Finn. Her er annonse:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31767464

 

Lagt til etter 3 dager 23 timer:

 

135.000,- ! Dette er en fin pris for en fin bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NYPRIS !

118.000,-

Har igjen 148.000 på lånet : bh :

Slik er livet og slik er bilbransjen. Tap og mere tap. :o

 

Så går bilen for salg. Har stått for det meste i sommer pga jeg har kjørt Turbo mk3 i stedet.

 

Nytt 2012:

Folie over treverk interiør lister

Ny multireim

6stk Denso plugger

6 liter Valvoline Synpower 5/40 motorolje inkl filter.

Ny Valvoline Durablend girkasse olje foran.

Ny Valvoline Synpower olje på bak diffen.

Byttet et endeledd.

 

Vurderer å sette på nytt Supersport black Evo justerbart med nye R32 foringer i bærebruer. Men siden vinteren er her snart, så kan det være lurt å vente til snøen går igjen. Har alt liggende.

 

PS:

4000,- for komplett mk4 R32 plastikk som selges her i Norge. Mangler kun eksos og noen fine felger da, så er man der :):)

Bilen har rullet 172.000,- og går veldig fint. Tight og fin girkasse. Hissig og snerrete 24V VR6 motor :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nypris: 95000,-

Det er den verdt.

 

Bilen har nye R32 foringer i bærebruer, nye bærekuler,styrestag, dempertårn foringer m/lager og nytt justerbart Supersport black-edition godkjent i vognkortet.

Kom med bud.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 000,- inkl. R32 plastikk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.