Hjelp til Retrofit av Cruise Control - 2001 Audi A4 B5 Avant

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle piffe opp min gamle traver 2001 A4 B5 Avant med Cruise Control. Siden den har EPC så tenkte jeg dette skulle være rimelig grei skuring.

 

Jeg har nå bytta spaken og koblet til de ekstra ledningene til spaken. Jeg har ikke koblet disse til min ECU, da jeg er litt usikker på om jeg har nerver til det. I tillegg trenger jeg antagelig å aktivisere den med vagcom (noe jeg ikke har).

 

Etter at jeg koblet til rattet og airbag'en igjen lyser airbag lampa i dashen så antagelig klarte jeg ikke koble den til skikkelig?

 

Tja... noen som føler seg kallet til å hjelpe en nybegynner på retrofit (?) - har flere retrofit upgrade planer senere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herremannen som søker VagCom-hjelp som beskrevet over (og har det velklingende medlemsnr 21001!) er min fetter :) Håper noen kan hjelpe ham : vinke :

 

Velkommen i klubben, Tor Andre! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben. Håper du kommer til å få nytte av oss. Ser vi deg på McDonald Sharif til mandag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det.

 

Kona jobber nattevakt da - så kanskje jeg klarer å ta meg en tur før hun reiser på jobb. Jeg må nemlig være hjem til hun reiser fordi datteren vår bare er 5 år...

 

Etter at jeg solgte min S4 for noen år siden (og ble gift) har jeg ikke lenger noen grom doning å vise fram. Men jeg har nå lagt kjøpet av nyere Audi litt lenger frem i tid, og da er det på tide å legge på litt utstyr på den jeg har nå ;) Og da er det utrolig bra at det finnes en gruppe entusiaster som kan en del bil - er veldig på hobby nivå selv.

 

En del av tingene jeg ønsker meg er det greit å fikse selv, men ettermontering som krever ECU tilkobling er jeg litt mer skeptisk til å gjøre uten å ha lest en del DIY's eller spurt noen som har gjort det før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjetil, ble ikke noe oppmøte for meg siden jeg trengte litt trening før gradering neste fredag.

 

Har forøvrig skaffet meg vagcom, og lest en del DIY's fra Passat, Golf og A3 - så nå er jeg 95% sikker på at jeg klarer jobben selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg lurer på nå er hvilke pinner jeg skal putte hvor i 15-pinners kontakten i bilens E-Box. På ledningene står det markert pin 6-9, mens i dokumentet jeg lastet ned fra kufatec står det pin 7-10.

 

Jeg får vel bare se hvem som er ledig når jeg åpner E-Box'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.