Trenger hjelp av noen med Vag-com S6 2.2T

Anbefalte innlegg

Trenger noen i Østfold området som har vag-com og er villig til å hjelpe meg med avlesing av evt. feilmeldinger på min s6 2.2.

 

Har et problem med at bilen "dør" ut i to sekunder mellom hvert girskift og at turtallet faller ned å nesten kveles når jeg trykker inn clutchen ved veikryss o.l.

 

Utrolig irriterende!

Noen som er villig til å hjelpe??: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går den bra ellers? Gamle bilen min var slik når den hadde luftlekkasje. Går den på tomgang ellers?

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den går greit ellers.. kun ved girskift og hvis jeg holder clutchen inne så faller turtallet i bånn å så opp igjen med engang. Den nøkker en gang ved hvert girskift før den drar som vanlig.

 

Men hvis det er lekkasje i en slange er den vel fuskete hele tiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som Alexander Stamsaas har en jobb igjen , hehe han har vel blitt vag-com guruen i lokallaget, så får spørre han om inegn andre har forklaring på problemet ditt!

Er desverre ikke så kyndig mekanisk så kan ikke hjelpe deg, men vil vel også tro at en lekkasje ville skape problemer hele tiden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vag-com :) Men må vel ha en overgang fra vag-com til 2 stikk på din. Det har jeg ikke, men hvis du ikke vet om noen som har, kan jeg prøve å skaffe meg en :) Jeg er hjemme i helgene bare, så får ikke hjulpet noe før det evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ordnet dette med girskifte-problemet, dette var kun resirkventilen virker ut som.. Nå går den greit mtp giringa.

Men sliter fortsatt med at den ikke drar like bra til tider, dette tror jeg er lekkasje i en av slangene. Skal trykkteste i morgen hvis jeg får tid :)

 

Tror ikke jeg trenger vag-com da desverre, men tusen takk for tilbudet!! Kan kanskje kontakte deg neste gang hvis det skulle være noe Vag-com spørsmål? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, bare å si fra :) Har også med vag-com og pc på alle lokallagstreff stort sett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man nullstille for eksempel en airbag lampe i speedometeret med vag-com? Fikk feilkode etter å ha tatt ut og inn originalseter : P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jess :) så lenge feilen ikke er der så kan feilkoden slettes og lampe slukner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For øyeblikket har jeg koblet opp stolene så hvis den ikke forsvinner ved nullstilling så er airbag eller sensor i sete dødt, men feilen kom mens jeg feilsøkte på at batteriet tappet seg fort og jeg hadde koblet ut begge setenes elektronikk uten å sette i endemotstandsplugger over 1 uke sikkert. Må skaffe meg 2 nye plugger også, finner ikke igjen de jeg tok ut. Mulig recarosetene skal inn igjen snart ^_^

Har Vag-Com'n samme plugg for alle audier? Kan ingenting om disse diagnose enhetene hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder med at du har tenning på uten at sete er plugget i så vil du få en feilkode :) Så sikkert bare å slette den igjen :) Skal du nedover til østlandet (Follo/Halden) i helga kan vi ta en titt på det :)

Pluggen er lik på alle etter A4 kom :) Før den må en ha en overgang etc. OBDII heter vel kontakta, mange som bruker den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt meg på follo vårmønstringen på lørdag og treffet deres i halden på søndag om alt klaffer : )

Litt usikker på om s4 facelift edition har samme plugg som vanlig s4 fra samme år, men bare 1 måte å finne ut på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver pc i bilen jeg da vettu ;) Jo den er lik :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.