Anbefalte innlegg

Jeg har fått lakkert motordeksel, batterideksel og luftfilterbokslokk i samme farge som bilen. Dette ble gjort for to dager siden. De har ligget i ro siden da.

 

Hvor lenge bør de ligge før jeg ev. påfører de noe voks e.l.? Og hva bør jeg påføre? Jeg ønsker jo at møkka ikke skal sette seg så lett. Nå er dette ikke noe turbomotor, så så veldig varmt blir det vel ikke, men det er jo greit om voksen ikke renner av. Forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe som lar lakken puste? Noe ikke-syntetisk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, en naturlig carnaubavoks er løsningen her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Sindre og jeg har hatt en PM-samtale basert på hans spørsmål til deg.

 

Tok i dag å la på voks. Ble blankt og fint, men microfiberhåndkle (som skulle være skikkelig) har lagd små riper som er synlige i rett lys og vinkel.

 

Dette kan kanskje også skyldes mengde farge og lakk som ble brukt. Noe tåler vel mer enn annet.

 

IMAG0212.jpg

 

Riper dessverre ikke synlig med HTC-kamera.

 

IMAG0215.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen klut er det?

Kan være at lakken fortsatt er litt fersk og er lett motagelig enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en fra Poorboy's sortiment. Usikker på hvilken.

 

Jaja, det er ikke den verste "lakkskaden" på bilen. Det er verre. Som du kommer til å se. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på delene på motoren jeg. At lakken er for fersk og bløt enda så kluten lager litt riper..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg snakker om de nylakkerte delene under panseret ja. Har vi misforstått hverandre her på noe vis? Trodde ikke jeg hadde misforstått deg nå? Sa jeg noe uklart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg misforsto deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det oppklart. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal vel ikke ha noe som helst på fersk lakk før etter en måneds tid? Det jeg har hørt fra lakkerer bekjente ihvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dette tilfellet er gjort gjort. Funker fett nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naturlig carnaubavoks feks gjør ikke noe, værre med noe som gjør at lakken ikke får puste, feks sealer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.