#26 Skrevet April 25, 2011 Go-været forsvant desverre med ferien, så det ble ikke noe mer gnikking eller bilder da andre prosjekter tar opp garasjeplass. Får satse det blir bedre vær til helga, samt at jeg får tak i litt sterkere saker som biter litt. Kommer plutselig med oppdatering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 29, 2011 Både jeg og godværet har returnert til garasjen. Nå med en slik Scholl gul svamplingende sak til poleringsmaskinen og Scholl S3 Dristet meg på ene bakskjermen og har nå fått motivasjonen helt tilbake. Det ble laserrødt! Stay tuned for bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 29, 2011 Både jeg og godværet har returnert til garasjen. Nå med en slik Scholl gul svamplingende sak til poleringsmaskinen og Scholl S3 Dristet meg på ene bakskjermen og har nå fått motivasjonen helt tilbake. Det ble laserrødt! Stay tuned for bilder Herlig å lese, da er det håp for mitt rosa til rød prosjekt og da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 29, 2011 Kanskje håp for mitt matt grønne panser også da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 30, 2011 Kaffepause = litt oppdatering under veis Ingen hadde fortalt meg at det var oljeaktig poleringsmiddel i A15, så det er nok derfor jeg har blitt lurt av det knallgode finnishene før. Men det varte jo ikke lenge før det ble rosa igjen. Men S3'n skal være uten, så der får man det man ser. Noen bilder Forskjell: Er det dette som kalles swils? Før(ble ikke helt bra de bildene, men) Etter Og et av maskinen med den nye svamp-saken Den maskinen der er megakraftig. Så ikke bruk en stor genser slik jeg gjorde. Heldigvis var det sikring, så den stoppet Slapp unna med et kutt i tommeln og et blåmerke på hofta. Fant for øvrig også ut at det er lurt å justere hastighet i forhold til hvilken type polering en driver med. Med litt hissig slipemiddel, er det lurt å skru ned hastigheten drastisk. Kjører den nå på 1 og det rekker i massevis. Blir 50/50 bilder på soltaket, der det vises best. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 30, 2011 Ser bra ut det her Arild Må ta meg en tur i helga å ta en titt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 30, 2011 Holder på med samme jobben selv på konebilen, med poleringsmaskin på 1500watt fra flex:p MG Ultimate Compound og pads fra biltema (man tager hva man haver) funker bra faktisk. Så no får vi sjå kor lenge det varer. Lakken farga bra av hvertfall:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 30, 2011 Ser bra ut det her Arild Må ta meg en tur i helga å ta en titt Må du bare gjøre Vi liker da bilder! Undertegnede 50/50 bilder Litt maskering Så polering Moar! Var litt vanskelig å få fokus med kamera, så bildene ble litt så som så. Måtte ta 2 omganger på soltaket før det så greit ut. Må vel til en 3. for at det skal bli perfekt tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 30, 2011 Liten update igjen. Er nå ferdig med første omgang og har spylt over for å få bort støvet for en nøyere innspeksjon. Ser for det meste greit ut Pics! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 30, 2011 Har nå gått over litt med A15, men det utgjør ikke all verden. Er ikke noen lakk ekspert, men jeg kan se at lakkeringen ikke har foregått på en god dag. Akk dog så er jeg happy med sluttresultatet og anser oppdraget som løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 30, 2011 ikke no bilde av hele bilen før du starta da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 30, 2011 ikke no bilde av hele bilen før du starta da ? Ikke noen andre enn de øverste desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 30, 2011 Du skulle hatt juling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 30, 2011 Helt enig med Bernhard!! Fikk vondt inni meg når jeg så det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 30, 2011 Du skulle hatt juling... Setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger! Som f.eks hva jeg gjør galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 30, 2011 Dette er kjøresport etter S03 og grov pad, løses med finere polish og mykere pad. f.eks S30 og oransje Scholl. Dog kan det hende at lakken er kranglete, og andre teknikker, produkter, maskiner må tas i bruk for å få det helt 100. Men om du er fornøyd med resultatet, er jo det det viktigste Ser ut som en mega-makeover Litt bitt av poleringsbasillen nå kanskje?? Jeg blei selv meget lett smittet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet April 30, 2011 Maskinen og flasken som står på taket... Det er kun microfiberen som skal ligge på lakken.. Samt ledningen skal alltid ligge på skulderen og ikke røre lakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet April 30, 2011 Dette er kjøresport etter S03 og grov pad, løses med finere polish og mykere pad. f.eks S30 og oransje Scholl. Dog kan det hende at lakken er kranglete, og andre teknikker, produkter, maskiner må tas i bruk for å få det helt 100. Men om du er fornøyd med resultatet, er jo det det viktigste Ser ut som en mega-makeover Litt bitt av poleringsbasillen nå kanskje?? Jeg blei selv meget lett smittet... Gikk over med A15 der, og fikk bort alle de swirlsene. Naboen kom å spurte om jeg var komt ned til grunninga snart Har brukt mellom 14 - 16 timer på den. Er vel kanskje ikke så redd for poleringsmaskinen lengre. Skal ikke se bort i fra at det blir litt mer poleringsjobber fremover. Dette er lekebilen min, så stilte ikke så høye krav i utgangspunktet til utseende. Med tanke på at jeg ikke hadde gjort dette før, så var det en grei anledning til å prøve meg frem med teknikker og produkter. Og dette uten at jeg ble dypt deprimert hvis jeg kom til å gjøre noen feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet April 30, 2011 Maskinen og flasken som står på taket... Det er kun microfiberen som skal ligge på lakken.. Samt ledningen skal alltid ligge på skulderen og ikke røre lakken Det er notert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...