Tråden for oss som er med i S.L.L.L. verksted

Anbefalte innlegg

Eg kan få til mandag eller onsdag om det blir nødvendigt. Ein evt dekkomlegger må kunne ta 20" felger og då er hjelpearm som sagt tidligere ett must. derfor eg nevner prisen 20k+ men for all del me kan komme over ett kupp :)

 

Ikje bare 20", men au opp til 10" bredde i hvert fall.. Den eg hadde på jobb på Audi, klarte ikje bukkholm sine og dei e vell 10,5 - 11"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folkens,

 

Veldig enig med Thomas her. Det er fra mitt ståsted totalt uaktuelt å begynne å svi av penger fra delevaskeren før vi har hatt et møte og blitt enige om disponeringen av pengene. Det var også forutsetningen når jeg sa at inntekter fra et eventuelt salg skulle tilfalle oss som er i garasjen, og benyttes til utstyr som kommer ALLE tilgode.

 

Støvsuger er gratis på ESSO i Tjensvoll-krysset til den som lurte på det. Dessuten koster en vann/aske-utskiller 399,- overalt slik at man kan bruke en vanlig støvsuger til dette formålet.

 

Mvh

EW

 

Jeg gidder IKKE å demontere setene på Esso til å støvsuge der!

 

Jeg snakker også ikke om å bruke delevaskerpenegen på støvsuger!

 

At alle dere griner nå om 50-100kr skjønner jeg ikke : bh :

 

Men dere må bare glemme saken, jeg skal kjøpe støvsuger til meg sjøl!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke være med på møte på onsdag. Men dagene eller skal jeg få til tror jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gidder IKKE å demontere setene på Esso til å støvsuge der!

 

Det er ditt valg!

 

 

At alle dere griner nå om 50-100kr skjønner jeg ikke : bh :

 

Men dere må bare glemme saken, jeg skal kjøpe støvsuger til meg sjøl!

 

Hvem som griner? Det virker som du er litt gretten.....

 

Jeg har støvsuger der ute så hvorfor skal jeg være med å sponse en støvsuger. Og du kan få låne den....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men siden de fleste skrur på tirsdaga, kan me ikje ta et møde neste tirsdag kl. 1900 i lokalet då.

Jeg er opptatt neste tirsdag, hva med mandag eller onsdag?

Eg kan få til mandag eller onsdag om det blir nødvendigt.
Jeg kan ikke være med på møte på onsdag.

 

Jeg klarer som regel å finne tid.. Mandag passer greit det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskeren blir hentet i dag:)

 

Kjøper ønsker at jeg skriver en kvittering (sikkert mtp hans regnskap siden det er et firma)...

På kvitteringen står maskintype, pris, hvem selger og kjøper er og at kjøper er informert om at den selges uten garantier fra min/vår side.

Bør jeg få en signatur på denne kvitteringen av kjøper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleie vel ikkje å vær signatur på kvittering? Då kalles det kontrakt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bagateller:p

 

Tenkte mer i retning at då har eg underskrift fra kjøper at han e klar over at dår isje e någe garanti og at vaskeren selges "som den står"...

Men d e gjerna isje nødvendigt med underskrift, bare eg beholde ein kopi av kvitteringen sjøl og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er delevaskeren borte, så nå er det bare å vente på at pengene blir ført videre fra finn.no til meg:D

 

I morgen forsvinner den hvite ventoen også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå einseren forsvinner også snart, må bare finne en passende slaktedag. Trenger elefanten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterer siste skruene i girkassen i dag. Tror faktisk motoren står av seg selv etterpå... Skal uansett gjøre den ledig til deg i kveld:)

 

Når tenker du å bruke den? Jeg må låne den igjen i helga eller uti uka når jeg putter motoren inn i bilen, men det er jo bare noen timer en dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du hele kvelden på å montere en bolt? :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du hele kvelden på å montere en bolt? :nana:

 

Der var du ja. Kanskje du kan sitte på med Robin ikveld, da slipper du å ta bussen! :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var du ja. Kanskje du kan sitte på med Robin ikveld, da slipper du da bussen! :evil:

 

Det hadde vært EPISK! Sist havna eg på bussen feil vei å merka det ikkje før eg våkna på Figgjo!

Komme gjerna utom etter jobb i kveld. Må hente drillen jeg glemte der sist, trengs te litt oppussing i heimen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du hele kvelden på å montere en bolt? :nana:

 

Eg bruge jo isje ein heile kveld på å montera EIN bolt!!! D e jo 2(!!!!) bolter eg ska bruga kvelden på å montera... Haaaallooooo: dum :

 

: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå einseren forsvinner også snart, må bare finne en passende slaktedag. Trenger elefanten!

 

Hjemma neste onsdag og kan vera me itte det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det ordne seg før det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer som regel å finne tid.. Mandag passer greit det.

 

Mandag kl. 20.00... Kan folk da? Kan ikke tidligere selv mest sannsynlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan liksom ikkje gi ein person 1/10 del av investerte kroner heller når an går, for pengene e jo brukt opp :P

 

Jeg er litt enig med Christopher her.. Om jeg feks finner ut etter 2 år at jeg skal flytte til Bergen. Og jeg da har vert med å investert i dekkomlegger, bukk, sveiseapparat, støvsuger, varmevifter, osv osv. som er 200 kr her og der. Da er det vel litt feil at den nye som flytter inn skal få tilgang til alt dette gratis??

 

er vel bedre å ta en engangssum av den som flytter inn for så å gi feks halvparten til den som flytter ut.. om det så bare er en symbolsk sum.

 

Jeg driter i de småpengene jeg har investert der til nå, men når folk begynner å snakke om investeringer til 20-30 tusen så blir det for dumt at det skal være mer lukurativt for de som kommer inn som leietakere senere..

 

Lager ikke dette innlegget for å være grinete men mener når det begynner å bli sopass mye dyrt utstyr som skal inn så bør vi iallefall finne en regel på det.. Ikke bare si at sistemann ut får alt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein investering t 20-30K e 2-3K per hode... D e isje mye penger, og at på til må man regne med avskriving etterhvert som alderen tar igjen utstyret.

La oss si at en har investert 3000kr i en maskin, 5 år senere velger man å trekke seg ut av lokalet. Hva skal da ny mann betale? 1500? 1000? Ska vedkommende ha ein 500lapp av d då?

 

Det som jeg syns hadde vært riktig er å skrive ned hvem som har vært med på hvilke maskiner for så å dele salgssummen likt over de 10 personene som opprinnelig kjøpte den dersom den skal selges en vakker dag. Da selv om noen av oss ikke er med i lokalet lenger.

En eventuelt ny mann tjener da kun på at han har utstyret tilgjengelig. For å sette det på spissen, skal ny mann måtte betale 5-10.000kr dersom vi har utstyr til 100K for å kunne bli med i lokalet? Da er det ikke en sjel som kommer til å ta en eventuelt tom plass. Det er vi i alle fall ikke tjent med.

 

Jeg ser ingen grunn til å drive å betale ut eller kreve inn småpenger til/fra de som stikker eller kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi enda en sak å diskutere på møtet.

 

Forslag til Agenda:

 

1) Økonomi; hvordan er vår økonomiske situasjon? Søren informerer.

pkt. 6 i reglementet sier at kontoutskrifter skal gjøres tilgjengelig hver 3. mnd.

 

2) Hva skal vi prioritere av anskaffelser?

Her har vi noen forslag allerede. Alle må tenke gjennom hva vi trenger og hva vi ønsker.

Åpen diskusjon. Investeringsplan med prioritering lages.

 

3) Aksjeselskap; nå som kravet til egenkapital er gått ned til 30.000,- og dette er penger som vi allerede har gjennom innbetaling av depositum. Thomas informerer.

 

4) Avslutte leieforholdet; er investeringene som man har gjort er dette tapt for den som flytter ut?

pkt. 5 i reglementet sier at den nye som flytter inn skal betale seg inn i felles utstyr med kr 1000,- (bør dette da tilfalle den som flytter ut?)

 

5) Gjennomgang av reglementet.

 

6) Eventuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja 2-3k er jo litt penger. og flere investeringer på denne summen blir enda mer penger. om en skal begynne å skrive ned alle som investerer i slike ting blir det iallefall bare rot. Jeg vet godt at ting blir avskrevet over tid. Det er derfor jeg skriver en "symbolsk sum" Si jeg er med på å kjøpe noe til 20-30k i mars og må av uvitende årsaker si fra meg plassen i april. Da skal disse pengene være tapt?

 

det står og i reglene (pungt 5) at nye leietakere skal betale 1000 kr for bukk etc. når de flytter inn.

 

Det er greit å ha en regel på det og ikke bare fjøse ut slik som Kjell gjør at "siste man ut får alt utstyret".

Greit å tenke gjennom ting og sette noen regler på det. Det er tross alt 9 personer som leier lokalet ilag og alle har meninger.

 

Greit at det ikke er mange kr vi har investert til nå men jeg tenker for fremtiden. Hva skjer om vi investerer i en maskin til feks 15 tusen og jeg eller en annen stakkar er uheldig og ødelegger den? Slike ting er greit å ta før uhellet er ute.

 

Dette er ting vi kan ta opp på møtet.

 

Andre ting kan være

Hvem står ansvarlig for depositumkontoen?? Er denne sperret for uttak? Er det 2 personer som må møte i banken for å få uttak på denne slik som er vanlig for depositumkonto? Her står det i reglene at utskrift skal sendes ut hver 3 mnd på felleskonto. blir dette gjort?

 

Bør vi ha kasserer?

 

++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var ikke jeg med å satte reglene når lokalet ble leiet, men er jo faktisk noe å tenke på det med avsluttet forhold og ny leietaker. Konne det vært en ide at ny leietaker betaler en sum for å "kjøpe ut" han som sluttet fra lokalet i maskiner og utstyr. Feks at han betaler de 1000-1500 til forrige leietaker?

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.