Tråden for oss som er med i S.L.L.L. verksted

Anbefalte innlegg

Den bukken vi har i dag har for det første ingen sikkerhetsmekanisme, den mangler. Ryker den biten som holder bukken oppe så går hele dritten i gulvet. Da ville ikke jeg stått under...

 

Kjell kan gjerne forklare mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i at bukken vi har nå bør byttes men syns kansje den i linken var vel dyr går jo i hundane med dekkmaskin å det då evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns au det blir ALT for mye å legga i bukk pdd. Nå he me jo bestemt at me ska ha dekkomlegger og balanseringsmaskin først. Me kan jo finna bukka til halvparten av prisen og nesten liga gode.

 

Det e au begrensa kor mye me kan få for den gamle til at det blir lide å legga imellom.

 

Det som var tingen med den bukken at dar ska ver ein låsemutter ein eller annen plass blei eg fortalt og hvis den dette av så fyge bukken i bakken. Ekje heilt sikker på kor denna e, men den må sjekkast om ann sidde skikkelig. Kjipt hvis ann sko gå i markå me någen onna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D e litt mye penger for ny bukk ja. Me kan jo gjerna hørra me han som satte bukken opp for oss om kor mye d vil kosta me ein overhaling av den me har.

 

Kem va d så kjente han? Kan den som kjenne han eller som har snakt me an før ta kontakt me an og få an t å gje oss ein pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vennligst Finn en bukk som er billigere og like bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vennligst Finn en bukk som er billigere og like bra.

 

Les to ganger Søren.. hvor skriver like bra??

 

Jeg mener vi kan gå en kongebukk til halvparten.. dette er jo bukk som man finner på fancy verksted, vi er ikke et fancy verksted og trenger strengt tatt ikke en bukk til 19000kr så lite som bukken blir brukt hos oss.

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synnes når man kjøpe noe nytt, kjøper man med en gang noe skikkelig. Ellers kan man heller kjøpe noe brukt igjen av likt kvalitet/bra/bedre kvalitet.

 

Jeg hørte i går for første gang at bukken er farlig. I den tiden har jeg brukt den 3-4 ganger.

Bare skremmende at jeg har ikke fått beskjed om dette før, mens denne infoen virker relativt gammel.

 

Synnes ikke vi skal investere i noe før bukken er fikset eller "ny" bukk er på plass.

Jeg tror mange er enig i det?

 

Jeg liker egebtlig ikke å diskutere dette på forum. Lasse få deg FB :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er desverre ikke aktuelt å facbook pga dette. Send mail.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner. Har sjøl delte meninger om facebook :).

 

Skulle bare mobbe litt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så det er avklart:::::

 

Det er ingen som har sagt at bukken er farlig. Da har dere misforstått. Det jeg jeg ble fortalt er at de låsemutterene bør vi sjekke. Er de i orden er det ikke noe problem, er de ikke i orden så bør vi ikke bruke bukken. Så bukken kan være god den for all del, men vi skulle fått noen til å sjekke de mutterene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, jeg oppfattet det som at bukken er farlig og ikke bare kanskje, hehe:)

 

Men da må vi få det sjekket:)

Hvem hadde kontakt med han som satte opp bukken for oss?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååå jaaaa,hehe.

 

Liten missforståelse da. Trodde bukken manglet noe som er veldig viktig :).

 

Rune Bjørnøy er bukkmannen, bare å sende han en melding. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje den som hadde kontakt med han sist kan kontakte ham igjen?

 

BTW, eg e i lokale nå, någen andre så komme ud? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk ute i dag/kveld?

 

 

Sent from my iPhone using iPhone

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal bukken til motorklubben selges snart, og jeg kommer til å legge inn bud på den. Bilklubben skal selge unna fellesutstyret vår en gang i fremtiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ta bukken i dag, i morra og onsdag. Må få den grønne ferdig til rudskogen :)

 

(17:00-22:00 hver av disse dagene)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Kjell også skulle bruke bukken for å sjekke noe i dag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en sjekk tar jo ikke lang tid :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener vi sjekket muttrene ved montering og at de så veldig bra ut.

Måten å sjekke på, er å måle bunn av gjengene på løfteskruen. (dette er trapes gjenger)

Deretter presser du mutteren oppover med ett kubein el, og ser hvor mye du klarer å flytte den.

Da har du funnet glappet/slarken i mutteren.

Dette skal være minst mulig, men det bør være i hvertfall minst 70% igjen av gjenge bredden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Rune! Vi hadde samme bukk i Kristiansund, og den var vesentlig eldre enn den vi har nå. Denne var sjekket og det ble sagt at det var umulig at disse bukkene med gjengestag skal "dundre i bakken" uten forvarsel. Jeg vil tro vi merker det om det blir slitasje nok til at den gradvis siger ned. De bilene som løftes normalt er vel på ca 1000-1300kg, men jeg har aldri hatt problemer med å løfte Allroaden på 1900 og den siger heller ikke.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg reserverer Bukken fra fredag 18mai fra kl 12 til Lørdag 19mai kl 18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk ute i dag?

Sko hatt bytta bremseslanger og lufta. Greit å hatt bukk om den var ledig.

 

 

Sent from my iPhone using iPhone

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I morra er sikker noen ute. Hør med Petter og Lasse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo sjekke her også; er det mulighet å bruke lokallagslokalet til solfilminga fra Åna-solfilm første helga i juni? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg mener nei ikke for å være vanskelig, men det er for mange folk vi egentlig ikke kjenner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.