Anbefalte innlegg

Da var kid'en sendt i seng, så pappan kan sette seg ned og se gjennom noen fotos av helgens jobb. :)

 

På telefon ble det sagt at tidligere eier har polert bilen to ganger i året, og ved nærmere inspeksjon tror jeg nok det stemmer. Fint lite oksidert og ingen merker etter fugleskitt og tilsvarende. Kun en drøss med vaskeriper og parkeringsmerker, de fleste langt inn i både base og enkelte ned til grunning.

 

Først før vask, ser jo ikke så ille ut:

DSC00945.jpg

Antydninger til holos på panseret fra tidligere maskinpolering?

DSC00946.jpg

RDS og vaskeriper:

DSC00947.jpg

DSC00948.jpg

DSC00949.jpg

 

Dynket nedre paneler først med Prickbort, samtidig som felgene fikk Espuma Revolution. Litt skitt var der dog.

DSC00950.jpg

 

Spylet av, før jeg la et nytt heldekkende lag med Surfex HD i 1:10 og foamet bilen med Meguiars APC+2cm Surfex HD:

DSC00951.jpg

Gir et litt våtere skum enn jeg normalt bruker fordi det funker bedre når det er sol ute og blåser litt, så det ikke tørker så fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter vasken kunne jeg da konstatere at ja, det var holos bl.a på panser.

DSC00952.jpg

DSC00953.jpg

 

Her ble det ingen test av komboer, jeg vet av erfaring at denne lakken er knallhard så her ble det gul Scholl og S3Gold fra første stund.

DSC00967.jpg

 

Kjørte så en wipedown med 3m kontrollspray og kjørte ut i solen for å sjekke at det ikke etterlot holos. Spredte på lavt turtall, kjørte så flere pass med hardt press der jeg forandret kjøreretning for hvert pass. Avsluttet med høy fart og bare vekten av maskinen.

Før:

DSC00974.jpg

Etter:

DSC00975.jpg

Er igjen litt oljer men helt klart godkjent. Så jeg kjørte samme på hele bilen. Avsluttet med en runde s30+ for ekstra gloss.

DSC00982.jpg

 

Når det var gjort fikk bilen Collinite 845 som LSP, Meguiars NXT metalpolish på all krom/alu (og det trengtes selv etter to nøye vasker, se bildet), Bare Bones i hjulbuer (som nå har fått ny farge og lukter deilig solbær), Autobahn på felger og Nanolotus på vinduene.

Etter gnukking med NXT metalpolish:

DSC00985.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt våpen i kampen mot grå lister: CG VRP dressing som kom i posten for få dager siden.

DSC00986.jpg

DSC00987.jpg

DSC00988.jpg

Påført med børster fra Raceglaze, ventet noen minutter og buffet av overskytende med MF. Fungerte knall, og gav en litt mer glossy effekt enn SV Pnau og Sealfeed.

Brukte denne også på dekksider og gummimatter. Det skulle ikke gjøres noe innvendig her, men jeg tok likevel gummimattene og støvsugde bilen.

DSC00992.jpg

 

Så noen ferdigbilder ute i solen:

DSC00989.jpg

DSC00990.jpg

DSC00991.jpg

DSC00993.jpg

 

Takk for titten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei jaggu bra: smil :Eier av bilen var nok rimelig fornøyd regner jeg med:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bedre enn ny :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei jaggu bra: smil :Eier av bilen var nok rimelig fornøyd regner jeg med:)

Jess, ble skikkelig fin. :)

Eier var kjempefornøyd, ettersom vi ikke avtalte noe inni ble han overrasket over hvor rene gulvmattene hadde blitt, og var sikker på at jeg hadde tatt den inni likevel.

 

Ble bedre enn ny :)

Takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.