Senka bil på ferga fra Halhjem (Os)

Anbefalte innlegg

Skal til Haugesund på fredag, og lurte derfor på om det er problem å kjøre ombord på Halhjem-ferga med senka bil?

 

Bilen er ikke av de laveste, men overhenget på fronten tar ofte nedi viss jeg kommer i en bakke med for brå vinkel. Noen som har kjørt der med lav bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte der engang med Rieger A4'en min, kjør sakte og litt på skrå så går det greit, og seff ikke ned under dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte i natt med senket audi 50, å har ofte kjørt med A6'en uten problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gå greit nå. Husker med gamlekaien kom jeg meg bare poå fergen når det var flo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nye ferjene er så pass bra at det bør ikke bli problem, å kjøre ned er uansett et mindre problem en å komme ombord.

Lite vits å nekte å kjøre ned, bakken der har svakere kurve en 90% av alle fartshumper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere ikke sliter med den fergen er dere rett og slett ikke lave nok!

 

Begge fergene nedover er et reint helvete med bilen min :D

 

Og for å si det sånn, så har jeg aldri blitt spurt om å kjøre ned! De ser på bilen min, rister på hodet og peker oppover :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Har ganske lav front og har skrapet fangeren i mang en fartsdump. Men om en kjører sakte og riktig på Halhjem - Sandvikvåg så går det både fint å komme seg ombord og ned og opp igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På går ganske greit, men av er et problem når man kjører parallelle linjer av fergen og ikke kan kjøre skrått av.

 

S3en er umulig å kjøre av med cupra-leppe uten at jeg skraper mye nedpå.

 

Tror det sier seg selv når jeg hver eneste gang blir bedt om å kjøre opp av fergebilletørene.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange nyttige svar, regner med at det går greit. Viss ikke så vet jeg at jeg ikke kjører der neste gang

 

S3en er umulig å kjøre av med cupra-leppe uten at jeg skraper mye nedpå.

 

Bilen din ser jo bare sykt lav ut på bildene med leppa på, viss du har klart å komme deg av/på med den, selv med skraping, så kommer iallefall jeg meg av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det går nok fint, gikk ihvertfall fint når jeg tok den med Poloen min ifjor, men da var jeg også på øverste dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis påkjøringa er like bratt som parkeringa på Expert Nordås, så sliter jeg. Tok skikkelig nedi der med fronten i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere ikke sliter med den fergen er dere rett og slett ikke lave nok!

 

So sant so sant : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom ikke ned men bil ned 4 voksne i.

Så denne er kanskje ikke så slakk allikevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.