#1 Skrevet Mai 5, 2011 (endret) Trenger anbefalinger på dette. Var enda dummere enn i fjor da jeg hadde beige felger, så nå har jeg noen som er hvite:p Jada, finner mye ved å Google, men det er uansett til hjelp for andre på VACN å ha en tråd om det her også (fant ikke noe på forumet når jeg søkte). Er noen RS jeg primært trenger børste til, så gjerne en som er fin å bruke på felger med så mange kriker og kroker, men kanskje aller helst en jeg ikke trenger å stikke innom vært eneste hull for få bort alt - altså en som tar litt innom kriker og kroker av seg selv. Blir fort gammelt å måtte ta børsten innom hvert eneste hull, veit jeg:o Felgrens? Like mange felgrens som anbefalinger kan jeg tenke meg, men noe må da være bedre enn det andre? Hadde Chemical Guys Diablo i fjor, så vil gjerne prøve noe nytt dette året. Bilberry 5l, kan det være noe? Mads Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2011 Vært innom http://www.dcn.no ? Finne mange gode tips der hvertfall. Har sjølv bestilt Scholl Rim7 for å teste den, får gode tilbakemeldinger hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2011 Jeg bruker denne børsten kombinert med Autoglym sin "custom wheel cleaner". Spør du meg så funker det gull iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2011 Moro at du nevnte den børsta, for det var en av de jeg vurderte:) Noen bilder som viser hvor stor den er i forhold til f.eks en 0,5l flaske? Vært innom http://www.dcn.no ? Finne mange gode tips der hvertfall. Har sjølv bestilt Scholl Rim7 for å teste den, får gode tilbakemeldinger hvertfall. Nei, melder jeg meg inn der, blir det sikkert bare enda dyrere å være bilinteressert:p Takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 5, 2011 Omtrent samme størrelse som 0,5l flaske. Børsten er våt på bildet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2011 Jeg har brukt Espuma Revolution Wheel Cleaner i to år nå. Blandes ut med vann 1:10, så en gallon med produkt blir over 40 liter felgrens. Rimelig drøy med andre ord. Bilberry er også god, lukter bedre enn Espuma, men koster mer pr liter ferdig felgrens. Når det gjelder børste bruker jeg mothers dekk-børste og Ez-brush mini på felgene. Kommer til overalt med den børsten, og den er såpass myk at den ikke riper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2011 Jeg har brukt Espuma Revolution Wheel Cleaner i to år nå. Blandes ut med vann 1:10, så en gallon med produkt blir over 40 liter felgrens. Rimelig drøy med andre ord. Bilberry er også god, lukter bedre enn Espuma, men koster mer pr liter ferdig felgrens. Bilberry er ikke å anbefale om du har polerte kanter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2011 Hvorfor ikke det, Frode? Jeg har brukt Espuma Revolution Wheel Cleaner i to år nå. Blandes ut med vann 1:10, så en gallon med produkt blir over 40 liter felgrens. Rimelig drøy med andre ord. Bilberry er også god, lukter bedre enn Espuma, men koster mer pr liter ferdig felgrens. Når det gjelder børste bruker jeg mothers dekk-børste og Ez-brush mini på felgene. Kommer til overalt med den børsten, og den er såpass myk at den ikke riper. Takk for tips. Skal ha den i bakhodet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 6, 2011 Hvilke anbefales til polerte kanter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 6, 2011 Chemical Guys Diablo fungerte meget bra på polerte kanter, ihvertfall. Ble nesten like mye glans bare av å bruke den som det blir av å polere kantene. Grunnen til at jeg vil prøve noe nytt i år, er fordi jeg ikke synes den var drøy nok i bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 9, 2011 Ingen flere innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 10, 2011 Denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=162259146 pluss høytrykkspyler og børste, og du har veldig rene felger. Har brukt på 3 av mine egne felgsett og jeg er ordentlig fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 10, 2011 Mac 124 Prickbort + Surfex HD + P21S Power Gel + Iron X + skum fra kanon - konge kombo samt diverse Vikan børster. Topper med Swissvax Autobahn og Swissvax Pneu Matt :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 10, 2011 Hvorfor ikke det, Frode? Takk for tips. Skal ha den i bakhodet:) Blir litt "melkete" i aluen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 10, 2011 Stemmer, og det vil jeg ikke ha noe av. Mac 124 Prickbort + Surfex HD + P21S Power Gel + Iron X + skum fra kanon - konge kombo samt diverse Vikan børster. Topper med Swissvax Autobahn og Swissvax Pneu Matt :-) Wow, hørtes dyrt og komplisert ut:p Men tar ihvertfall med alle tips videre, så får jeg bare se hva det blir til den dagen jeg bestiller:) Heller mest mot det Knut Arne anbefalte i sin post. Men tar Espumaen bort mye av bremsestøvet når man blander den svakt, eller må det sterkere blanding til for at den tar noe særlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 10, 2011 P21s er en meget god felgrens som kan blandes ut i vann og skader ikke polert alu. Den sammen med myke vikan koster og en ez-mini er du langt på vei i mål. Surfex på dekk er en klassiker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 10, 2011 Legg gjerne ut linker også, for er mye navn å holde styr på for en som ikke er så innvidd i bilpleieverdenen enda:p Vil ha noe som er drøyt i bruk, billigst mulig (selvsagt), som tar dritten bra og som det er mulighet for å kjøpe mer enn 0,5l/1l av, for vil ha en stund. De har vel det meste som blir nevnt i tråden hos Blankbil? Handlet fra Per Herbjørn før, og fikk da så gode priser at jeg måtte love å handle mer en annen gang, pluss at servicen var bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 10, 2011 Her kan du se hvordan P21S sammen med Iron X jobber med felgene som sikkert ikke ble vasket siden 2009. Autobahn Bilpleie kjører vårsalg nå. -20% http://www.autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=34&idkategori=6&kat_name=&prod_name=P21S%20Power%20Gel%20Felgvask,%20kanne%205%20l&startrow= http://www.autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=416&idkategori=44&kat_name=&prod_name=CarPro%20Iron%20X%20ECO%20refill%201%20liter&startrow= Diverse Vikan børster har de og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 10, 2011 Se der, ja. Iron X kan jeg kjøpe ved en annen anledning, for blir i hovedsak bare brukt på felgsettene mine, og de rekker sjeldent å bli noe særlig møkkete mellom hver vask:p P21S og felgbørstene Knut Arne anbefalte, da tror jeg kanskje at jeg har tatt valgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 10, 2011 Espumaen er ikke spesielt god på asfaltflekker (tørkede, små, svarte prikker), men suveren på alt annet. Den er også like god på dekksider som surfex hd, så da slipper man enda et produkt der. Men du må bare teste i vei, ser mange er utrolig godt fornøyd med p21s og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 10, 2011 Iron X tror jeg er heavy shit for polerte kanter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 10, 2011 Linker: EZ-Mini Myk fin børste fra Mothers P21S (å kjøpe 1 liter en en vits, kjøp 5L med en gang) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 11, 2011 Dumt å betale for mye. Bruk heller autobahn-bilpleie.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 12, 2011 Skal høre med Per Herbjørn om jeg får en snill pris først. Synes det er greit å handle på samme sted som tidligere, selv om det kanskje kan bli en 100-lapp dyrere:) Edit: Er P21Sen noe særlig drøy? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 14, 2011 Espuma, Bilberry og mange flere er alkaliske, altså en meget høy pH-verdi. Dette matter ned polert alu. P21's, Scholl Rim7 og Sonax Xtreme wheel cleaner(billig på Clas O.) er meget effektive og helt trygge og bruke. Jeg hadde ikke vurdert noen andre enn disse engang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...